Kalendarz marketingowy 2023

Nasz kalendarz marketingowy 2023 umożliwia sprawne zarządzanie akcjami marketingowymi przez cały rok. Każdy miesiąc zawiera wykaz typowych i nietypowych świąt, a także innych wydarzeń, czy okazji, które mogą być przydatne z punktu widzenia Twoich działań marketingowych. Dla każdego miesiąca opracowaliśmy listę najważniejszych dat, o których warto pamiętać, jak i marketingową check listę, która stanowi podpowiedź, jakie zadania są najważniejsze na danym etapie. Dodaliśmy również marketingowe podsumowanie poszczególnych okresów w roku, aby ułatwić Ci planowanie zadań i wskazać, jakie okazje wykorzystywać do stworzenia efektywnej kampanii reklamowej. W artykule znajdziesz również solidną dawkę wiedzy od emedia, do poczytania w zimowy wieczór lub podczas odpoczynku na plaży. 

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Drukowany kalendarz marketingowy 2023 od emedia

Rok temu stworzyliśmy Kalendarz marketera 2022, który zamieściliśmy na naszym blogu w formie PDF do pobrania. Obserwując, jakim zainteresowaniem cieszy się nasz zbiór dat i wydarzeń ważnych z marketingowego punktu widzenia, postanowiliśmy pójść o krok dalej i przygotować Kalendarz marketingowy 2023 w wersji drukowanej. 

Nasz projekt powstał z myślą o osobach, które lubią działać według planu i realizować cele marketingowe wykorzystując wszystkie okazje handlowe w roku. Natłok zadań sprawia, że często zapominamy o niektórych okazjach marketingowo-sprzedażowych, dlatego też warto posiadać je wszystkie zebrane w kalendarzu trzymanym pod ręką. Biuwar jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ możesz umieścić go na swoim biurko i zerknąć w kalendarz w dowolnej chwili. Większy format zapewnia czytelność, a dodatkowo pozostawił nam możliwość wzbogacenia kalendarza o dodatkowe treści marketingowe.

Kup nasz planer biurkowy
z kalendarzem marketera 2023

Kupując nasz planer wspomagasz zbiórkę na Dom Dziecka w Adamowie!

79,00 zł

Darmowa wysyłka!

Kalendarz marketingowy 2023 od emedia dostępny jest w formie podkładki na biurko w rozmiarze 470 x 320 mm z wyrywanymi kartkami. Poszczególne strony z kalendarza zajmują tylko część miejsca, bowiem postanowiliśmy dodać coś więcej od siebie i stworzyć małe podpowiedzi marketingowe na 2023 rok. Każda strona kalendarza marketingowego 2023 od emedia zawiera: 

  • widok kartki z kalendarza dla każdego miesiąca, w której uwzględniliśmy ważne daty, wydarzenia i okazje marketingowe, 
  • opis marketingowy każdego miesiąca, w celu podkreślenia, co w danym okresie jest naprawdę ważne z marketingowego punktu widzenia i gdzie szukać okazji na efektywną sprzedaż, 
  • marketingową check listę, czyli zbiór najważniejszych zadań marketingowych do wykonania w danym miesiącu; w poniższym wpisie znajdziesz rozwinięcie niektórych punktów,
  • miejsce na Twoje notatki – przestrzeń, którą możesz wykorzystać na swoje zapiski.

Styczeń 2023

Kalendarz Marketingowy Styczen 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w styczniu

  • 1 stycznia – Nowy Rok
  • 6 stycznia – Trzech Króli 
  • 21 stycznia – Dzień Babci 
  • 22 stycznia – Dzień Dziadka
  • 29 stycznia – 31. Finał WOŚP 

Marketingowa check lista na styczeń 

  • Zrób podsumowanie planu marketingowego poprzedniego roku.
  • Sprawdź sezonowość sprzedaży w statystykach Google Analytics i porównaj z działem sprzedaży.
  • Wyciągając wnioski z 2022 roku i zrób ramowy plan na rok 2023.
  • Upewnij się, że masz zaakceptowany budżet na marketing 2023.
  • Zweryfikuj firmy marketingowe od usług obcych, a dokładnie to, czy wywiązały się ze zobowiązań z 2022 roku. To ostatnia szansa na zmiany warunków umowy.
  • Zrób podsumowanie kanałów social media względem porównania 2022 i 2023. Określ najlepsze treści w roku i zaplanuj rozwój najlepszych akcji w 2023.
  • Utwórz tabelę z celami na 2023 i uzupełnij w niej dane z 2022 np. oczekiwany zasięg roczny social media, ilość zebranej społeczności dla danego kanału, oczekiwana ilość konwersji na stronie www, oczekiwana ilość użytkowników na stronie www. 

Marketingowe podsumowanie stycznia 

Pierwszy miesiąc roku to okres intensywnego planowania oraz kreowania postanowień noworocznych. To w tym czasie, większość osób planuje wakacje oraz stawia sobie za cel remont, czy zakup nowego auta w danym roku kalendarzowym. 

Postanowienia noworoczne zwykle dotyczą inwestowania w siebie i swój rozwój, dlatego dużym zainteresowaniem w tym miesiącu cieszą się między innymi siłownie, cateringi dietetyczne, szkoły językowe oraz kursy maturalne i zawodowe. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca styczeń wywodzi się od słowa ‘stykać’, bowiem na przełomie grudnia i stycznia, stary rok styka się z nowym. 

Dawka wiedzy od emedia na styczeń 

Luty 2023

Kalendarz Marketingowy Luty 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w lutym

  • 4 luty – Światowy Dzień Walki z Rakiem 
  • 7 luty – Dzień Bezpiecznego Internetu
  • 14 luty – Dzień Zakochanych
  • 15 luty – Dzień Singla 
  • 16 luty – Tłusty Czwartek 

Marketingowa check lista na luty

  • Porównaj statystyki stycznia 2022 i stycznia 2023 w Google Analytics oraz statystykach social media.
  • Sprawdź co się zmieniło i oceń jaką daje to dla Ciebie wartość, nowe możliwości.
  • Zobacz co nowego wymyśliła najbliższa konkurencja porównując ich działania w styczniu 2022 do stycznia 2023, zarówno w social mediach, jak i na stronie www.
  • Porozmawiaj z działem sprzedaży, jak widzą rok 2023 ze swojej perspektywy. Jak możesz ich wesprzeć w pomysłach na sprzedaż działaniami marketingowymi?
  • Odśwież informacje o grupach docelowych. Kiedy ostatni raz omawiane były Wasze persony z działem sprzedaży? Czy reklamy i działania marketingowe uwzględniają zachowanie person?

Marketingowe podsumowanie lutego 

Najkrótszy, a jednocześnie, jeden z najbardziej intensywnych miesięcy pod względem marketingowym. Ze względu na różne okoliczności, typu walentynki, tłusty czwartek, Chiński Nowy Rok oraz ferie, to czas promocji i sprzedaży wielu produktów i usług. 

Ze względu na dwutygodniowy urlop od szkoły, wiele rodzin planuje dłuższy wyjazd. Z tego powodu, w lutym, dużym zainteresowaniem cieszą się sklepy z odzieżą sportową i akcesoriami narciarskimi. 

Ciekawostka: Luty można dosłownie przetłumaczyć jako ‘miesiąc lodu’, ponieważ nazwa tego najkrótszego miesiąca w roku pochodzi od dawnego określania oznaczającego srogie mrozy. 

Dawka wiedzy od emedia na luty 

Marzec 2023

Kalendarz Marketingowy Marzec 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w marcu

  • 1 marca – urodziny emedia 😀 
  • 8 marca – Dzień Kobiet 
  • 10 marca – Dzień Mężczyzn 
  • 20 marca – Równonoc Wiosenna  
  • 22 marca – Światowy Dzień Wody

Marketingowa check lista na marzec

  • Zrób wiosenne porządki. Zaloguj się do Google Analytics i sprawdź, kto ma uprawnienia? Może trzeba je zabrać osobom, z którymi już nie pracujecie?
  • Wejdź w panel administracyjny social media – sprawdź, kto jest administratorem i redaktorem. Może trzeba to posprzątać?
  • Porządek w polityce cookies to też ważna rzecz. Przeczytaj Waszą politykę i sprawdź, czy zawiera ona wszystkie mechanizmy jakich używacie do reklam?
  • Kolejny porządek dotyczy Twojej strony www. Kiedy ostatni raz była aktualizowana? Jak stoisz z zabezpieczeniami? Czy wtyczki w WordPress są aktualne? Odśwież temat.
  • Porządek z serwerem i domeną? Pamiętasz, czy kopia zapasowa strony jest robiona cyklicznie? Upewnij się, zanim będzie zbyt późno.
  • Porządek w kosztach marketingowych? Sprawdź swoje faktury za usługi obce ze stycznia i lutego. Czy wszystkie zakupy są sensowne i warto na nie wydawać pieniądze?

Marketingowe podsumowanie marca

Marzec kojarzy nam się z nadejściem wiosny, kiedy to świat nabiera kolorów. To też okres posezonowych wyprzedaży i wprowadzania wiosennych kolekcji. Ze względu na lepszą pogodę, wiele osób decyduje się na rozpoczęcie remontu, co może być ważne dla wielu firm i sklepów powiązanych z branżą remontowo-budowlaną. 

Z racji tego, że w marcu wypada Dzień Kobiet, warto w tym okresie podkreślać rolę Pań, zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca marzec wywodzi się od łacińskiego słowa Martius oznaczającego boga wojny Marsa. Marzec można zatem przetłumaczyć jako ‘miesiąc Marsa’. 

Dawka wiedzy od emedia na marzec

Kwiecień 2023

Kalendarz Marketingowy Kwiecien 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w kwietniu

  • 1 kwietnia – Prima Aprilis 
  • 9 kwietnia – Wielkanoc
  • 10 kwietnia – Poniedziałek Wielkanocny 
  • 22 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi
  • 27 kwietnia – Światowy Dzień Grafika

Marketingowa check lista na kwiecień

  • Zrób porównanie pierwszego kwartału 2023 i 2022 w statystykach strony www oraz social media. Jak tam idzie nowy rok?
  • Jeśli zauważasz spadki, koniecznie odkryj, co jest ich przyczyną i podejmij modyfikacje planu rocznego. Rok 2023 może być inny od poprzednich…
  • Sprawdź częstotliwość publikacji w 2023. Czy masz lepsze efekty niż w poprzednim roku dla publikacji w social media i stronie www?
  • Kwiecień to dobry czas na spróbowanie czegoś nowego. Zrób przegląd portali o marketingu internetowym i przeczytaj jakie nowe metody są teraz trendy.
  • Zaplanuj akcje marketingowe związane ze świętami.
  • Wkrótce maj, majówka – czy Twoja firma w tym czasie ma dodatkowe szanse sprzedażowe? Zaplanuj to już teraz.

Marketingowe podsumowanie kwietnia

Kwiecień to miesiąc, w którym najczęściej przypadają, jakże ważne dla wielu z nas, Święta Wielkanocne. To dobra okazja, żeby nieco skrócić dystans między Tobą, a Klientem poprzez publikowanie typowo wielkanocnych treści z pozytywnym przekazem. 

Jest to również okres szczególnej troski o planetę i jej zasoby, więc warto podkreślać ekologiczne rozwiązania wdrożone w Twojej firmie. No i jest jeszcze Prima Aprilis, czyli dzień, w którym możesz zaskoczyć swoich Klientów dobrym poczuciem humoru. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca kwiecień pochodzi od kwitnących kwiatów, których w tym okresie nie brakuje. W kwietniu natura budzi się do życia, ale pogoda potrafi nas niekiedy mocno zaskoczyć.

Dawka wiedzy od emedia na kwiecień

Maj 2023

Kalendarz Marketingowy Maj 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w maju

  • 1 maja – Święto Pracy
  • 2 maja – Dzień Flagi RP 
  • 3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja
  • 26 maja – Dzień Mamy
  • 28 maja – Zielone Świątki 

Marketingowa check lista na maj

  • Czy twoje treści bazują na foto/video? Maj to dobry miesiąc na zaplanowanie zdjęć „z życia firmy”. Pomyśl o tym!
  • Dbasz o swój rozwój? Jakie czasopisma marketingowe prenumerujesz? Jakie blogi czytasz? Jakie newslettery otwierasz na swojej skrzynce? Rozwój ważna rzecz!
  • Kiedy ostatni raz sprawdzana była szybkość i wydajność Twojej strony www? Skorzystaj z narzędzia Google Page Speed wpisując tam adres strony i sprawdź, ile dostanie punktów!
  • Zrób ankietę zadowolenia dla Twoich klientów! Poczytaj o NPS w Google i postaraj się wdrożyć to w życie.
  • Zaplanuj aktualizację strony! Jeśli od dawna nie była ona aktualizowana koniecznie połącz temat jej wydajności z dodaniem kilku nowych funkcjonalności, których oczekują Twoi klienci.
  • Zaplanuj wakacje. To ostatni moment!

Marketingowe podsumowanie maja

Na nadejście tego miesiąca czekają chyba wszyscy, a to za sprawą upragnionego urlopu majówkowego. Jest to czas wzmożonych wyjazdów oraz ożywienia firm i sklepów działających w branży turystycznej. 

Przypadający na ten czas, okres komunijny to okazja do wzmożonej sprzedaży wielu produktów dla dzieci. Dużym zainteresowaniem cieszą się również lokale oferujące możliwość zorganizowania przyjęcia i oferty cateringowe.  

W maju wypada również bardzo ważny dzień, w którym możemy okazać wdzięczność naszym ukochanym mamom. To świetna okazja do zorganizowania wielu akcji promocyjnych i sprzedażowych, bowiem szczególną popularnością cieszą się produkty z branży beauty, biżuteria oraz różne akcesoria dla kobiet. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca maj pochodzi od bogini Mai, która była matką boga Merkurego. Jedna ze starych legend głosi, że to właśnie w maju Bóg stworzył świat.

Dawka wiedzy od emedia na maj

Czerwiec 2023

Kalendarz Marketingowy Czerwiec 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w czerwcu

  • 1 czerwca – Dzień Dziecka 
  • 4 czerwca – Dzień wolności i Praw Obywatelskich 
  • 8 czerwca – Boże Ciało 
  • 21 czerwca – Przesilenie Letnie
  • 23 czerwca – Dzień Taty 

Marketingowa check lista na czerwiec

  • Firmy często planują komunikację marketingową na okres wakacyjny „z góry”. Może to dobry pomysł, żeby w tym okresie mieć mniej pracy?
  • Czy wiesz, z jakich kanałów marketingowych pozyskujecie najwięcej klientów w 2023 roku? Zaloguj się do Google Analytics i sprawdź, co ma największy udział w konwersji.
  • Może to czas na jakiś konkurs? Poczytaj o skutecznych metodach organizacji konkursów skupionych na wzroście sprzedaży. Zainspirujesz się!
  • Jak często analizujesz rynek i konkurencję? Wpisz w narzędziu Google Trends swój główny produkt i zobacz, czy sezonowość i ilość wyszukiwań jest podobna jak w poprzednich latach.
  • Sprawdź, co słychać w wyszukiwarce Google! Wpisz swój główny produkt w oknie incognito i zobacz, kto się wyświetli oraz jakie przewagi konkurencyjne wyeksponował w swojej ofercie.
  • Co z ruchem mobilnym na Twojej stronie internetowej? Wiesz ile go jest i czy realizuje on Twoje cele biznesowe? Sprawdź w Google Analytics, może trzeba optymalizować strony mobilne w wakacje?
  • Wiesz o tym, że Google Analytics Universal od 1 lipca nie będzie zbierać danych? Czy Google Analytics 4.0 już jest wdrożone na Twojej stronie? To ostatni moment!

Marketingowe podsumowanie czerwca

W czerwcu oficjalnie rozpoczyna się sezon urlopowy, a więc czas długich wyjazdów w turystyczne rejony Polski i za granicę. Ze względu na piękną i ciepłą pogodę, na popularności zyskują imprezy plenerowe i weekendowe wypady nad jezioro. W skrócie – rozpoczyna się najbardziej intensywny czas dla branży turystycznej.

Dzień Dziecka i początek wakacji to idealna okazja aby promować artykuły oraz atrakcje dla dzieci i całych rodzin. Przed Dniem Ojca warto zadbać również o dobrą promocję artykułów dedykowanych mężczyznom. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca czerwiec wywodzi się od owada czerwca, zbieranego w tym okresie. Dawniej wyrabiano z niego czerwony barwnik do tkanin.

Dawka wiedzy od emedia na czerwiec

Lipiec 2023

Kalendarz Marketingowy Lipiec 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w lipcu

  • 3 lipca – Dzień Cioci i Wujka 
  • 7 lipca – Światowy Dzień Czekolady 
  • 17 lipca – Światowy Dzień Emoji
  • 26 lipca – Międzynarodowy Dzień Ochrony Ekosystemu
  • 30 lipca – Międzynarodowy Dzień Przyjaźni 

Marketingowa check lista na lipiec

  • Drugi kwartał roku minął. Zrób porównanie 6 miesięcy 2023 i 2022 roku. Zarówno w Google Analytics, jak i wynikach kanałów social media. Jeśli wszystko rośnie to super, ale zbadaj też, czy dynamika wzrostu Ci odpowiada.
  • Współpracujesz z zewnętrznymi specjalistami lub firmami od marketingu? Poproś ich o jakiś raport podsumowujący 6 miesięcy. Zaproponuj, że nawet zapłacisz za niego dodatkowo. Niech firma przedstawi wnioski i ciekawe pomysły!
  • Czas na konsultacje marketingowe! Musisz się rozwijać, dlatego poszukaj jakiegoś mentora, osoby która ma duże doświadczenie w Twojej branży. Napisz do niej w sprawie płatnych konsultacji z marketingu, np. 2 spotkania po 60 min. Wakacje to świetny okres na takie działanie.
  • Poszukaj szkolenia on-line z Google Analytics 4.0. Jeśli do tego nie przysiądziesz, będziesz miał problem z analizą danych w nowym systemie. Stary już nie wróci 🙁
  • Pamiętasz analizę person/idealnych klientów, jaką macie w firmie? W lipcu jest więcej czasu, żeby omówić ją z zarządem oraz osobami mającymi styczność z klientem. Zawsze z tego są ciekawe wnioski!
  • Mając persony swoich klientów, popatrz w social media, czy są tam osoby tego typu? Jak do nich skutecznie dotrzeć i wywołać reakcje?
  • Czy Twoja firma ma menedżer firmy w META/Facebook? Warto się tym zainteresować, bowiem znacznie ułatwia pracę.

Marketingowe podsumowanie lipca

Lipiec to czas odpoczynku, więc dużo osób wyjeżdża na wycieczki rowerowe, kajakowe, czy górskie. Kampanie marketingowe, powinny być zatem ukierunkowane na promocję i sprzedaż akcesoriów wypoczynkowych, mebli do ogrodu, a także produktów służących aktywnemu spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. 

Lipiec to miesiąc w którym dużo się dzieje – koncerty, festiwale, imprezy plenerowe. Warto to wykorzystać organizując wystawę swoich produktów, czy też dołączając do grona sponsorów jednego z wydarzeń kulturalnych. 

Ciekawostka: jak łatwo się domyślić nazwa miesiąca lipiec pochodzi od lip kwitnących właśnie w tym okresie. 

Dawka wiedzy od emedia na lipiec

Sierpień 2023

Kalendarz Marketingowy Sierpien 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w sierpniu

  • 1 sierpnia – Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego 
  • 12 sierpnia – Noc Perseidów 
  • 15 sierpnia – Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny 
  • 21 sierpnia – Światowy Dzień Optymisty
  • 31 sierpnia – Dzień Solidarności i Wierności 

Marketingowa check lista na sierpień

  • Wrzesień to taki mały nowy rok. Dużo firm planuje na ten miesiąc nowe działania, a sierpień to ostatni moment na takie plany.
  • Jak temat bezpieczeństwa dostępów do systemów marketingowych w Twojej firmie? Sprawdź, czy w Google Analytics, social media, stronie www zostały tylko osoby, które są uprawnione i powinny mieć dostępy. 
  • Wiesz, jaka jest twoja średnia pozycja w wynikach organicznych Google? Czas żeby sprawdzić to u źródła. Wpisz w Google – Google Search Console, zaloguj się i zobacz podstawowe dane. Odczyt danych jest instynktownie prosty!
  • Kiedy ostatni raz były weryfikowane opinie o Twojej firmie w internecie? Wpisz w Google 'nazwa firmy + opinie” i sprawdź co w trawie piszczy. Jeśli macie dużo negatywów koniecznie podejmij działania naprawcze!
  • Wiesz, co mówią o Twojej firmie pracownicy? Wpisz w Google „nazwa firmy praca” i poczytaj opinie. Tutaj także jest zawsze pole do popisu. Warto odnieść się do opinii, ponieważ działania PR stanowią dużą moc sprzedażową!
  • Potrafisz się zalogować do wizytówki Google Moja Firma? Warto, aby zamieszczane tam informacje były aktualne. Wpisz nazwę tego narzędzia w Google i zaloguj się, a następnie zaktualizuj informacje, dodaj zdjęcia lub zleć to firmie zewnętrznej.
  • Druga część roku będzie intensywna. Może jakieś spotkanie integracyjne działu marketingu?

Marketingowe podsumowanie sierpnia

W sierpniu wciąż panuje wakacyjna atmosfera, dzięki czemu wszelkie akcesoria wypoczynkowe nadal są na topie. 

Jednocześnie, rodziny szykują się na powrót do szkoły, co powoduje, że jest to świetny czas na wszelkie akcje typu back to school

Biorąc pod uwagę fakt, że studenci mają jeszcze miesiąc wakacji, na szczególną promocję zasługują ostatnie wolne miejsca na wrześniowe wyjazdy za granicę. 

Ze względu na to, że w sierpniu odbywa się wiele ślubów, dużym powodzeniem cieszy się również branża ślubna i gastronomiczna. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca sierpień wywodzi się od narzędzia, zwanego sierpem, który był wykorzystywany do ścinania zboża podczas sierpniowych żniw. 

Dawka wiedzy od emedia na sierpień 

Wrzesień 2023

Kalendarz Marketingowy Wrzesien 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty we wrześniu

  • 1 września – Rozpoczęcie Roku Szkolnego
  • 5 września – Międzynarodowy Dzień Dobroczynności
  • 16 września – Światowy Dzień Dawcy Szpiku
  • 23 września – Równonoc Jesienna 
  • 26 września – Europejski Dzień Języków

Marketingowa check lista na wrzesień 

  • Czy kampanie marketingowe na wrzesień przygotowane? Sprawdź, czy wszystko działa!
  • Sprawdź, jak tam dane w Google Analytics 4.0. Czy zadowala Cię ten poziom raportowania konwersji i celów? Może trzeba pomyśleć o zleceniu dodatkowej konfiguracji.
  • Zaloguj się do senuto.pl i sprawdź jaka jest Twoja widoczność względem konkurencji. W narzędziu wystarczy podać np. 3 adresy stron www! Względem otrzymanych wyników zastanów się, czy nie warto zlecić działań SEO lub zmodyfikować obecnie prowadzone działania.
  • Porównaj wyniki okresu wakacyjnego 2022 do 2023. Porównaj ilość konwersji, źródła, zasięgi social media. Czy jakieś kanały miały lepszą efektywność niż w poprzednim roku? Może zmieniła się kolejność kanałów względem efektywności? Warto uwzględnić to w ew. przeniesieniach budżetów na ostatni kwartał.
  • Czy Twoja firma w tym roku wprowadziła nowe produkty? Sprawdź jak z ich widocznością w Google wpisując ich nazwę i weryfikując pozycje oraz reklamy. Może to dobre miejsce na optymalizacje?
  • Druga połowa roku to dobry okres na uczestnictwo w szkoleniach lub targach branży internetowej. Poszukaj ciekawych opcji i zaplanuj wyjazd! Zawsze to jakiś pomysł na powakacyjną depresję.

Marketingowe podsumowanie września

Wrzesień to miesiąc, w którym wciąż dużą popularnością cieszą się artykuły szkolne typu plecaki, książki i akcesoria biurowe. To również czas ostatnich wyjazdów wakacyjnych i przygotowań studentów do powrotu na uczelnię. 

Po sezonie urlopowym, powracamy do codzienności szykując się na nadchodzącą jesień. To świetna okazja do zorganizowania letnich wyprzedaży i promowania nowych, jesiennych kolekcji. 

Warto pamiętać, że ostatniego dnia września przypada Dzień Chłopaka, co stwarza okazję do sprzedaży artykułów przeznaczonych dla mężczyzn. 

Ciekawostka: nazwa miesiąca wrzesień pochodzi od kwitnących w tym okresie wrzosów. Za szczególne atrybuty września uznaje się babie lato, żołędzie, kasztany i grzyby. 

Dawka wiedzy od emedia na wrzesień

Październik 2023

Kalendarz Marketingowy Pazdziernik 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w październiku 

  • 1 października – Początek Roku Akademickiego
  • 14 października – Dzień Nauczyciela 
  • 26 października – Światowy Dzień Donacji i Transplantacji
  • 29 października – Dzień Internetu
  • 31 października – Halloween 

Marketingowa check lista na październik 

  • Czy wiesz, ile czasu potrzebuje Twój klient do zakupu produktu? Ile razy wchodzi na stronę www, sklep, social media? To bardzo ważna informacja, sprawdź w statystykach!
  • Czy wiesz jaka jest częstotliwość emisji Twoich reklam? Nie ma nic gorszego jak powtarzające się natrętnie reklamy. Zapytaj firm od reklam lub sprawdź w panelu reklamowym Google i Meta
  • Jakie są plany marketingowe Twojej firmy na listopad i grudzień? To często najlepszy sprzedażowo okres w roku, należy go planować już w październiku – black friday, mikołajki, święta – to ważne daty!
  • To dobry czas na ustalenie dodatkowego budżetu na narzędzia marketingowe i ew. szkolenia. W listopadzie będzie Cyber Monday, podczas którego cała branża marketingu internetowego przecenia swoje produkty!
  • Kiedy ostatni raz strona internetowa Twojej firmy była oglądana w telefonie? Przeklikaj wszystkie podstrony i zapisz myśli, które pojawiły Ci się w głowie. Może to dobry pomysł na optymalizację strony.
  • Monitorujesz serwisy typu marketplace? Jak wygląda oferta Twojej firmy i firm konkurencyjnych na takich serwisach? Może trzeba to skonsultować ze specjalistami od marketplace?
  • Jak Twój roczny budżet marketingowy i procent realizacji celów? Odśwież sprawę i zobacz, jak dobre mogą być Twoje dwa ostatnie miesiące roku!

Marketingowe podsumowanie października

Okres ten nazywany jest również różowym październikiem, co oznacza miesiąc świadomości raka piersi. W miarę możliwości, warto dołączyć się do promowania badań profilaktycznych. Z pewnością pozytywnie wpłynie to zarówno na wizerunek firmy, jak i atmosferę w pracy. 

Ze względu na rozpoczęcie roku akademickiego, w październiku dużą popularnością cieszą się wydarzenia rozrywkowe skierowane do studentów. Zauważalny jest również wzrost zainteresowania dodatkowymi szkoleniami i kursami językowymi. 

Koniec miesiąca zwiastuje świętowanie Halloween, co stanowi dobrą okazję do zorganizowania zatrważających promocji oraz podzielenia się tym wyjątkowym klimatem w mediach społecznościowych.

Ciekawostka: nazwa miesiąca październik pochodzi od wyrażenia ‘paździerze’ nazwy odpadów otrzymywanych w procesie produkcji włókien konopi lub lnu.

Dawka wiedzy od emedia na październik 

Listopad 2023

Kalendarz Marketingowy Listopad 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w listopadzie

  • 1 listopada – Wszystkich Świętych 
  • 11 listopada – Święto Niepodległości 
  • 24 listopada – Black Friday 
  • 27 listopada – Cyber Monday 
  • 29 listopada – Andrzejki 

Marketingowa check lista na listopad

  • Początek miesiąca to ostatni moment na opracowanie akcji związanej z Black Friday. Popatrz, co było robione w poprzednich latach zarówno w Twojej firmie jak i firmach konkurencyjnych i jakie dało efekty! Do dzieła!
  • Przygotuj firmy współpracujące w zakresie reklam i social media na komunikację związaną z Black Friday. Ustalcie, jakie treści i materiały foto/wideo będą wykorzystane i czego jeszcze brakuje.
  • Ustal w jakich kanałach będziesz informować o akcji specjalnej. Zweryfikuj, czy firmy dają dodatkowe opcje promocji i rozważ skorzystanie z nich na czas akcji!
  • Zaplanuj komunikację na grudzień i sprawdź, czy wszystko jest gotowe. Po intensywnym listopadzie będzie krótki i bardzo intensywny grudzień.
  • Porozmawiaj z działem sprzedaży jakie ma przemyślenia w tym okresie roku, może coś podpowiedzą pod kątem kierowania reklam i identyfikacji grup docelowych do kampanii.
  • Pamiętaj o pilnym wyłączenie komunikacji promocyjnej, natychmiast po upływie terminu akcji.
  • Planujesz prezenty dla firm z którymi współpracujesz z okazji świąt? A może kartki świąteczne lub newsletter z dedykowaną grafiką? Dobrze zająć się tym wcześniej. W grudniu będzie intensywnie.
  • Prowadzisz newsletter? Listopad i grudzień to miesiące, w których możesz wygenerować dużą bazę subskrybentów w związku z akcjami specjalnymi.

Marketingowe podsumowanie listopada

Listopad to okres wzmożonych przygotowań do sezonu zimowego, w tym wymiany garderoby. Z marketingowego punktu widzenia, jest to niezwykle ważny czas, bowiem na ten miesiąc przypada okres największych promocji w roku – Cyber Monday oraz Black Friday, który często przekształca się w Black Week. To idealna okazja, aby wypromować swoją ofertę! 

Na ten okres przypada także coroczna akcja zwana movember, polegająca na budowaniu świadomości społecznej na temat zdrowia mężczyzn. Przyłączenie do takiej akcji będzie miało pozytywny wpływ na wizerunek firmy i sprawi, że Twoi pracownicy będą mieli poczucie udziału w czymś naprawdę ważnym.

Ciekawostka: Listopad to typowo jesienny okres, podczas którego z drzew intensywnie opadają liście – stąd właśnie wywodzi się nazwa tego miesiąca. 

Dawka wiedzy od emedia na listopad

Grudzień 2023 

Kalendarz Marketingowy Grudzien 2023
Kalendarz Marketingowy 2023 / emedia sp. z o.o.

Ważne daty w grudniu

  • 6 grudnia  – Mikołajki 
  • 21 grudnia – Przesilenie Zimowe
  • 25 grudnia – Boże Narodzenie 
  • 26 grudnia – Dzień Świętego Szczepana 
  • 31 grudnia – Sylwester 

Marketingowa check lista na grudzień 

  • Uwzględnij w pracy marketingu okres świątecznych urlopów, znacznie skraca on czas na działania
  • Zrób szybki przegląd efektów sprzedażowych w listopadzie i oceń jak to wyszło względem poprzedniego roku. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się także w święta.
  • Start komunikacji mikołajkowej i świątecznej.
  • Zapisz swoje wnioski z roku 2023 „na gorąco”. Będą one potrzebne do ustalenia nowego planu na 2023.
  • Odpocznij w święta i naładuj baterie na kolejny rok!
  • Napisz do emedia.pl z zapytaniem o nowy kalendarz!

Marketingowe podsumowanie grudnia

Grudzień to czas zdominowany przez świąteczną aurę. Bez wątpienia, to jeden z najlepszych okresów sprzedażowych w roku. Na topie są nie tylko świąteczne ozdoby, ale też wszelkiego rodzaju prezenty. Warto to wykorzystać tworząc promocyjne pakiety świąteczne.  

W okresie świąt i Sylwestra, wiele osób wybiera się w dalszą podróż lub ewentualnie planuje większą imprezę na miejscu. To dobry czas dla branży turystycznej i gastronomicznej, a także właścicieli lokali organizujących imprezy sylwestrowe. 

Ciekawostka: Nazwa miesiąca grudzień pochodzi od słowa ‘gruda’, bowiem ziemia w tym okresie jest zwykle mocno zamarznięta i pokryta grudkami. Według wielu osób, grudzień to ich ulubiony miesiąc. Być może ze względu na prezenty, a może na myśl o szampańskiej zabawie w Sylwestra.

Dawka wiedzy od emedia na grudzień

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Kinga Nagorna
Autor:
Kinga Nagórna Content Specialist Opis: Współpracuję z zespołem Copywriterów, ale sama również zajmuje się tworzeniem komercyjnych treści z uwzględnieniem zasad SEO. Na co dzień, piszę artykuły blogowe, których nie sposób nie doczytać do końca i nadzoruje harmonogramy publikacji. Wiem jak przyciągnąć uwagę czytelnika, a jednocześnie osiągnąć zakładany cel biznesowy. Jako wielka fanka górskich wspinaczek i wartościowych treści, skutecznie walczę zarówno o każdy szczyt jak i o najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania organicznego w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*

Rozwiń z nami swój biznes on-line