Reklama na TikTok – wszystko co powinieneś o niej wiedzieć!
TikTok jest jedna z najbardziej popularnych aplikacji mobilnych na świecie przede wszystkim wśród młodych ludzi. Zasięg aplikacji jest ogromny i skupia już ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie. Pomimo takich wyników wciąż niewiele firm interesuję się tą platformą w celu pozyskiwania potencjalnych klientów. Główny prym w TikTok’u stanowią krótkie filmiki wideo, które umożliwiają zaangażowanie użytkownika w różnoraki sposób. Czasami są to angażujące treści, kontrowersyjne, a niekiedy bardzo zabawne. Publikowane materiały możemy dowolnie edytować dodając różnego rodzaju filtry, napisy, emotikony. W tym artykule postaramy się wam przybliżyć świat reklam w TikTok Managerze oraz dlaczego warto mocniej zainteresować się tą aplikacją. Zapraszamy do lektury.
Ile kosztuje i jak szybko wystartować z reklamą na TikTok’u?
W naszej firmie testujemy wiele rzeczy dosłownie na własnej skórze. Zobacz na moim przykładzie jakie efekty reklamowe dają podstawowe możliwości TikToka.
Założyłem swój profil na TikToku, obecnie obserwuje go już ponad 14 000 osób. Podobno mówię tam coś ciekawego, polecam sprawdzić :-). Poniżej efekty jednej z przeprowadzonych kampanii:
Tego typu działanie przeprowadzone zostało bezpośrednio z panelu w profilu. Włączenie reklam to kwestia max 10 kliknięć.
Wydana kwota: 43,99zł
Ilość pozyskanych nowych obserwatorów: 846
Kosz pozyskania osoby: 0,05zł
Jest to obecnie jeden z najniższych kosztów pozyskania obserwatora we wszystkich popularnych kanałach social media. TikTok będąc w fazie rozwoju swojego serwisu i zdobywania ruchu z innych mediów umożliwia takie statystyki. Znając historię innych kanałów social media, stawki będą rosły w miarę rozwoju kanału. Innym rodzajem reklam są profesjonalne kampanie reklamowe, do tej pory znane z Facebook’a. TikTok oferuje podobne możliwości, które opisałem poniżej.
Czy firma musi mieć swój profil, aby reklamować się na TikTok’u?
Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych wymaga sporych nakładów czasu i kreatywności. Tutaj niewątpliwą zaletą platformy TikTok jest fakt, że firma nie musi zakładać profilu marki, aby uruchomić reklamy na TikTok’u.
TikTok umożliwia uruchomienie reklamy in-feed, która wyświetla się pomiędzy poszczególnymi filmikami w zakładce “Dla Ciebie” i może zawierać przycisk (do wyboru szereg różnych CTA) odnoszący nas do strony www. Niestety TikTok nie przesyła wskazówek optymalizacyjnych i nie udostępnia możliwości auto optymalizacji kampanii więc optymalizację kampanii najlepiej zlecić doświadczonemu specjaliście, który oprócz obniżenia kosztów kampanii będzie w stanie zwiększyć jej możliwości, gdyż sporo dodatkowych konfiguracji dostępnych jest tylko dla biznesowych partnerów TikTok’a.
Jak założyć konto reklamowe?
TikTok podobnie jak wiele innych platform umożliwia uruchamianie kampanii reklamowych oraz pozwala tworzyć konta reklamowe. Platforma umożliwia nam uruchamianie kampanii reklamowych w sposób bardzo zbliżony do Facebook Ads i oferuje podobne opcje targetowania. Samo założenie konta reklamowego jest szybkie i proste, a dokonać tego możemy tutaj. Obecnie coraz więcej reklamodawców decyduje się na reklamę w tym medium niestety aby uruchomić kampanię reklamową trzeba spełnić jeden warunek, a mianowicie minimalny budżet jaki jest potrzebny do uruchomienia kampanii wynosi od 50$ i 20$ na grupę reklam.
Jakie cele kampanii możemy realizować w TikTok’u?
Kampanie reklamowe TikTok są niesamowitą okazją dla marek, które chcą poszerzyć swój zasięg. Nie ma znaczenia czy jesteś małą firmą czy duża marką międzynarodową TikTok Ads oferuje szereg narzędzi i celi reklamowych, które pozwalają firmom osiągnąć sukces.
TikTok Ads Manager pozwala skutecznie realizować cele biznesowe, zata jego pomocą możemy zwiększyć świadomość marki, skupić się na rozważaniu działań lub na wartościowych konwersjach na stronie.
Możemy wyróżnić kampanie mające na celu:
- Zasięg – dotarcie do maksymalnej liczby osób,
- Ruch – kierowanie użytkowników do konkretnej strony lub aplikacji,
- Instalacja aplikacji – uzyskanie jak największej liczby instalacji aplikacji,
- Wyświetlenia wideo – uzyskanie jak największej liczby wyświetleń wideo,
- Generowanie Leadów – pozyskanie kontaktów do formularza,
- Konwersje – dostarczenie wartościowych konwersji na naszej stronie www (zakup).
Powyższe cele kampanii mogliśmy już spotkać na platformie Facebook czy snapchat, także jeśli zdobyłeś już doświadczenie z kampaniami na tych platformach sprawniej odnajdziesz się w systemie reklamowym TikTok’a.
Co to jest Piksel TikTok’a i jak go wdrożyć?
Piksel TikTok’a umożliwia dodawanie zdarzeń i mierzenie działań użytkowników podjętych w witrynie lub w naszej aplikacji i jest on unikatowy dla każdego konta reklamowego oraz całkowicie darmowy. Dodatkowo pozwala zbierać ciasteczka użytkowników, które później możemy wykorzystać do kampanii reklamowych, aby ponownie zaangażować użytkowników (remarketing).
Piksel możemy zainstalować w naszej witrynie za pomocą google tag managera lub manualnie wklejając część krótkiego kodu w kod źródłowy strony.
Piksel TikTok’a możemy utworzyć w TikTok Ads manager, aby to zrobić po zalogowaniu trzeba kolejno przejść do Assets>Event, a następnie w sekcji Website Piksel klikamy w przycisk Manage.
Kolejnym krokiem jest utworzenie naszego piksela, aby to zrobić musimy kliknąć w przycisk
W tym kroku mamy za zadanie nazwać nasz piksel oraz wybrać sposób wdrożenia na stronę, do wyboru mamy dwie opcje:
- Manually install pixel code (ręcznie wdrożymy kod piksela TikTok’a w kod źródłowy na każdej stronie)
- Install pixel code by 3rd party tool (wdrożymy kod za pomocą integracji z Shopify i Google Tag Managerem)
Wybierzmy drugą opcję i przeprowadźmy wdrożenie za pomocą integracji z narzędziem Google Tag Manager, który umożliwia szybkie i łatwe aktualizowanie kodów śledzenia i powiązanych fragmentów kodu.
W kolejnym kroku mamy musimy wybrać odpowiednie konto, kontener oraz obszar roboczy do którego zostanie wdrożony piksel TikTok’a oraz automatycznie opublikowany.
Gratulacje właśnie wdrożyłeś piksel TikTok’a po przeprowadzonym wdrożeniu powinniśmy otrzymać poniższy komunikat oraz link do wtyczki TikTok Pixel Helper, która pozwoli nam sprawdzić czy nasz piksel działa poprawnie, nie otrzymujemy żadnych błędów oraz poprawnie zlicza dane użytkowników naszej strony.
Rozwiń z nami swój biznes on-line
Podziel się z nami pomysłem jak chcesz usprawnić swoją firmę, a my doradzimy w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc
Wypełnij brief Bezpłatna konsultacjaJakie opcje kierowania i formaty reklam mamy dostępne na TikTok’u?
TikTok Ads Manager podobnie jak inne platformy społecznościowe automatyzują proces tworzenia reklam. Podczas tworzenia kampanii mamy możliwość wyboru typu budżetu: dzienny lub całkowity, który możemy w dowolnym momencie zmienić.
TikTok umożliwia kierowanie reklam na odbiorców według płci, lokalizacji, wieku, zainteresowań, urządzeń oraz grup niestandardowych i podobnych odbiorców czyli w zasadzie wszystko to co możemy znaleźć na konkurencyjnych platformach społecznościowych jak również możemy zdefiniować grupę odbiorców według tego w jaki sposób użytkownicy reagują na materiały publikowane na TikTok’u np. możemy wyświetlać nasze reklamy użytkownikom, którzy oglądają materiały do końca, komentują, lajkują lub udostępniają w określonym czasie 7- lub 15 dni.
Na TikTok’u wiodą prym krótkie dynamiczne reklamy podobne do treści którzy tworzą sami TikTokerzy za pomocą kreatora. Standardowe reklamy z wyskakującym logo nie cieszą się dużym zainteresowaniem użytkownicy TikTok’a preferują krótkie 10-sekundowe natywne wideo z produktem. Głównymi odbiorcą na TikTok’u są ludzie młodzi zatem reklamodawca powinien dopasować się reklamą do odbiorców, gdyż o sukcesie kreacji decydują pierwsze sekundy wideo. Odpowiednia długość vertical video to 10-15 sekund, a dodana odpowiednia ścieżka dźwiękowa powinna być dopasowana do profilu odbiorcy. TikTok umożliwia wykorzystanie swojej biblioteki utworów, ale przed startem reklam warto się upewnić czy mamy prawo korzystać z danej ścieżki.
Format reklamy: In-Feed Ads
Reklama wyświetlana w zakładce „Dla Ciebie” wyświetlająca wideo od 10 do 15 sekund z możliwością dodania przycisku z wezwaniem do działania. W tym formacie reklamy są wyświetlane w modelu aukcyjnym mamy do wyboru: CPM (koszt 1000 wyświetleń), CPV (koszt obejrzenia) oraz CPC (koszt kliknięcia). Ten format może być pomijany przez użytkowników TikTok’a mamy zatem 2-4 sekundy, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy zanim zacznie przewijać dalej.
Format reklamy: Brand Takeover
Brand Takeover to format reklam dostępny tylko na TikTok’u, który umożliwia reklamodawcy przejęcie regionalne aplikacji na jeden dzień i tworzenie reklam za pomocą zdjęć, animacji i wideo, a także wykorzystywanie zaproszeń hashtag challenge lub linków odsyłających do witryn. Reklamy przejęcia marki są skuteczne i pozwalają mocno zwiększyć rozpoznawalność marki, wiążą się natomiast z wysokimi kosztami.
Format reklamy: Branded Hashtag Challenge
Za pewne już spotkałeś się z wyzwaniami związanymi z hashtagami marki wyświetlanymi na stronie „Odkryj”. Jest to typ reklam dostępny wyłącznie na TikTok oferuje markom zarówno organiczne, jak i sponsorowane zasięgi. Ten typ reklam zachęca użytkowników do tworzenia treści generowanych przez użytkowników i buduje świadomości marki. Branded Hashtag challenge są doskonałym sposobem na współprace i bezproblemową integrację ze społecznością TikTok’a. Tworząc wyzwania trzeba pamiętać, aby już na początku mieć jasno określony cel czy chcemy zwiększyć świadomość nowego produktu, a może generować nowe leady? Odbiorcy, którzy klikną w hashtag zostaną przeniesieni na stronę docelową w TikTok z logo firmy, krótkim opisem, linkiem do strony www oraz filmikami, które używają hashtaga.
Format reklamy: Branded Effects
Z tym formatem reklamy mogliśmy się juz spotkać w aplikacji Snapchat, działa on bardzo podobnie TikTok pozwala zaprojektować własny niestandardowy filtr AR, naklejkę lub soczewkę. Ten format reklamy jest aktywny do 10 dni i pozwala na interakcje z firmą w zabawny sposób.
Sukces na TikTok’u jest w Twoich rękach
Do osiągnięcia wysokich zasięgów oprócz kreatywności potrzebna Ci będzie odpowiednia strategia i konsekwencja w działaniu, najważniejsze jest, aby nasz promowany produkt czy usługa był skierowany do odpowiedniej grupy odbiorców z dopasowanych do niej przekazem i materiałem reklamowym. TikTok jest dynamiczny i pierwsze 2-3 sekundy decydują o tym czy zainteresujemy naszego odbiorcę. Może się też okazać, że nie dobraliśmy odpowiedniego celu kampanii do zamierzonego efektu co spowodowało, że nie uzyskaliśmy oczekiwanego rezultatu. Spróbuj z innym formatem reklam lub celem kampanii albo wymyśl jakieś ciekaw wyzwanie, który pozwoli ci na dodarcie do użytkowników ciekawym komunikatem sponsorowanym i organicznym. Wszystko wymaga czasu oraz dużej ilości testów, które pozwolą nam trafić do najlepszej grupy docelowej.
TikTok jest najnowsza forma reklamy w mediach społecznościowych i w Internecie. Czy korzystać tylko z jednej formy reklamy? Oczywiście nie. Kampanie w mediach społecznościowych należy prowadzić równolegle na kliku kanałach. Dlatego warto prowadzić również kampanie reklamowe na Facebooku czy Instagramie. Przeczytaj nasz artykuł jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Z naszego doświadczenia wynika, że za 43,00 zł możesz zdobyć nawet ponad 800 obserwatorów. Jest to najniższy obecnie koszt pozyskania obserwatora (0,05zł). Szczegóły naszego testu zobaczysz w artykule. Zapraszamy
Tak możemy założyć menadzera firmy na TikTok’u i jest on bardzo podobny do tego z platformy Facebook, aby założyć menadżera firmy musimy przejść do tej strony oraz wypełnić krótki formularz.
Oczywiście możemy kierować ruch na Instagram’a. TikTok umożliwia połączenie profilu z platformą Instagram oraz pozwala na kierowanie naszych obserwujących w celu przekazania dodatkowych informacji naszym odbiorcom.
Piksel TikTok’a nie jest wymagany do prowadzenia działań reklamowych ale jest bardzo przydatny, gdyż umożliwia nam sprawdzanie zachowania użytkowników na naszej stronie lub aplikacji. Dodatkowo pozwala tworzyć grupy odbiorców użytkowników, które później możemy wykorzystać w naszych działaniach remarketingowych.
Na TikTok’u mamy możliwość płatności automatycznych podpinając naszą kartę lub ręcznych poprzez doładowanie naszego konta reklamowego.
Wszystko uzależnione jest od grupy docelowej. Jeśli zależy nam na użytkownikach w wieku 18-24 lat, obie platformy będą odpowiednim miejscem do zareklamowania swoich usług i produktów. Jednak trafienie do grupy docelowej od 25 roku zycia, może być łatwiejsze przez Instagram Reels, zaś poniżej 18 r.ż. – przez TikToka.