Instagram – poradnik dla początkujących użytkowników

Według danych przedstawionych w raporcie Social Media w Polsce 2021 Empemedia, miesięczna liczba użytkowników Instagrama w Polsce sięgnęła 9 mln. Instagram to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych na świecie, który przegonił już nawet Facebooka. Potencjał Instagrama jest ogromny, co powinno zachęcić potencjalnych użytkowników do rozpoczęcia przygody na insta. 

Z myślą o początkujących użytkownikach stworzyliśmy poradnik Instagrama, w którym znajdziesz przydatne informacje dotyczące założenia konta, pozyskiwania obserwujących i aktywnej promocji swojego profilu. Dowiesz się również jak obsługiwać Instagrama, by zintensyfikować działania pozwalające w pełni wykorzystać jego potencjał. 

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Jak działa Instagram?

Instagram gromadzi na swoim portalu społeczność, która dzieli się z innymi użytkownikami różnymi zdjęciami, filmami oraz opisami. Aplikacja Instagram może być również cennym źródłem inspiracji, ponieważ dzięki niej masz dostęp do ogromnej ilości profili tematycznych. Możesz obserwować konta innych użytkowników na Instagramie dzielących się pomysłami na aranżację wnętrz, czy pokazujących samodzielnie wykonywane dekoracje lub fryzury. Ponadto na insta znajdziesz także profile firmowe, dzieki którym możesz pozyskać informacje o działalności danej firmy. 

Jak Dziala Instagram
Intuicyjne korzystanie z aplikacji Instagram

Aby móc korzystać z aplikacji wystarczy założyć prywatne konta na insta, które daje możliwość między innymi:

  • obserwowania innych użytkowników, 
  • odnajdywanie znajomych, 
  • komentowania postów na insta i reagowania na zamieszczane treści, 
  • dodawania własnych postów i relacji,
  • promowania swojego wizerunku,
  • kontaktowania się poprzez prywatne wiadomości na Instagramie (Direct Message),

Instagram to nie tylko miejsce do dzielenia się zdjęciami i różnymi treściami, ale również aplikacja umożliwiająca zdobywanie popularności i zarabianie pieniędzy. Jeżeli zastanawiasz się, jak działa Instagram w praktyce, to polecamy dokładnie zapoznać się z dalszą częścią artykułu. Dzięki temu dowiesz się jak używać Instagrama zarówno dla przyjemności jak i w celach influencerskich. 

Jak założyć konto na Instagramie?

Pierwszym krokiem jest zainstalowanie aplikacji na telefonie lub tablecie. Posiadacze system Android aplikację Instagrama pobiorą z Google Play, zaś użytkownicy systemu operacyjnego IOS zainstalują ją dzięki Apple Store. Gdy pobierzesz aplikację na urządzenie mobilne, możesz rozpocząć proces rejestracji konta na Instagramie. Informacje na temat tego, jak dodać konto na Instagramie są powszechnie dostępne, ale my postaramy się je przedstawić w zrozumiały i prosty sposób. 

Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji będziesz miał możliwość logowania na Instagram poprzez konto na Facebooku albo z wykorzystaniem dostępnego formularza rejestracyjnego. Jeżeli wybierzesz logowanie za pośrednictwem Facebooka aplikacja przekieruje Cię do logowania na FB. Rejestrując konto za pomocą formularze musisz podać swój adres e-mail, imię i nazwisko, nazwę na Instagrama oraz bezpieczne hasło. Po wpisaniu informacji przechodzimy dalej w panelu Instagrama

Jak Zalozyc Konto Na Ig
Zakładanie konta na Instagramie

Zanim przejdziemy do objaśnienia kolejnych kroków tworzenia profilu na Instagramie, warto omówić rodzaje kont, którymi możemy się posługiwać. 

Konto publiczne na instagramie

Zakładając konto publiczne na Instagramie umożliwiamy innym użytkownikom oglądanie naszych postów, dodawanie komentarzy pod postami oraz obserwowanie profilu

Konto prywatne na Instagramie

Konto prywatne na Instagramie oznacza, że dostęp do profilu na insta i zamieszczanych na nim treści mają tylko osoby, które wysłały prośbę o możliwość obserwowania konta i została ona zaakceptowana przez właściciela profilu. Takie rozwiązanie gwarantuje prywatność, ponieważ nieznani ludzie nie mogą obserwować naszych wpisów i zdjęć. 

Od razu odpowiadamy na pojawiające się zapewne pytanie, jak zrobić prywatny Instagram. Przedstawiamy cztery kroki, dzięki którym możesz ustawić konto prywatne na Instagramie:

  1. Zaloguj się na swoje konto.
  2. Poprzez panel wejdź na stronę użytkownika (ikonka w prawym dolnym rogu ekranu).
  3. Przejdź do ustawień konta na Instagramie (wybierz ikonkę w prawym górnym rogu ekranu i kliknij w “Ustawienia” na dole widocznej listy).
  4. Wybierz z listy “Prywatność” a potem zaznacz okienko znajdujące się obok frazy “konto prywatne”. 

Dzięki zastosowaniu powyższych kroków nie musisz się martwić o nieproszonych gości na swoim profilu, ponieważ nieznane osoby nie będą mogły wejść na prywatny Instagram.

Konto firmowe na instagramie

Konto firmowe na Instagramie zakładane jest w celu zaprezentowania swojej firmy online. Posiadanie kont firmowych w mediach społecznościowych pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki, a profesjonalne konto na Instagramie buduje zaufanie wśród klientów. Za pośrednictwem profilu firmowego na insta możesz odpłatnie promować posty i tworzyć reklamy. Ponadto masz możliwość śledzenia statystyk widoczności Twojego profilu na portalu. 

Pewnie zastanawiasz się, jak założyć Instagram firmowy. To wbrew pozorom bardzo proste zadanie. Opisujemy, jak wyłączyć konto firmowe na Instagramie w poniższych punktach. 

  1. Wejdź w ustawienia i znajdź “Konto” a następnie wybierz opcję “ Przełącz na konto profesjonalne”.
  2. Wybierz kategorię dla swojej firmy i zaznacz opcję “Firma” na ekranie. 
  3. Uzupełnij swój profil firmowy. 

Konto twórcy 

Instagramowe konto twórcy daje zupełnie inne możliwości niż profile wymienione wyżej. Posiadając konto twórcy zyskujesz dostęp do szczegółowych statystyk Instagrama, na przykład tych ukazujących liczbę osób, która zobaczyła Twój post przez dodane hashtagi. 

Uzupełnienie danych na profilu Instagrama

Aby profil na Instagramie był kompletny warto dodać zdjęcie profilowe oraz krótki opis o sobie lub zamierzonym kontencie. Dzięki temu każdy, kto odwiedzi Twój profil w szybki i prosty sposób uzyska informacje, do kogo należy konto oraz w jakim celu jest prowadzone. Dobra nazwa i ciekawe zdjęcie profilowe na insta mogą skutecznie przyciągnąć uwagę innych użytkowników, co jest szczególnie cenne w kontekście pozyskiwania nowych obserwujących. 

Profil Na Instagramie
Profil użytkownika na Instagramie

Zdjęcie profilowe na Instagram

Zdjęcie profilowe na Instagrama może skutecznie pomóc w zdobyciu popularności profilu. Przy dodawaniu zdjęcia profilowego należy zwrócić szczególną uwagę na jakość zdjęć i merytoryczny przekaz. Powinno ono przedstawiać naszą osobę lub w przypadku profilu firmowego logo firmy lub inną grafikę identyfikującą. 

Jeżeli prowadzisz profil w celach rozrywkowych możesz bez obaw dodać zdjęcie bardziej na luzie, na przykład z szerokim uśmiechem. Jeżeli zaś zależy Ci na budowaniu własnej marki bądź prowadzisz Instagrama w celach biznesowych, to warto użyć bardziej profesjonalnego zdjęcia, które sprawi, że będziesz wyglądał na człowieka godnego zaufania. 

Pamiętaj, że wymiary zdjęcia profilowego na Instagrama są dosyć małe (110 x 110 px) dlatego kluczowe elementy zdjęcie takie jak twarz powinny znajdować się w centrum. Jeżeli nie jesteś usatysfakcjonowany z efektu uzyskanego po dodaniu zdjęcia, nic straconego. Poniżej przedstawiamy jak zmienić zdjęcie profilowe na Instagramie.

  1. Otwórz aplikację Instagram i wejdź na swój profil klikając ikonkę postaci w prawym dolnym rogu.
  2. Dotknij swojego zdjęcia profilowego i wybierz opcję dodania nowego zdjęcia.

Bio na Instagramie

Bio na Instagramie, czy inaczej, biogram na Instagramie to nić innego, jak krótki opis wyświetlany na samej górze profilu tuż pod zdjęciem profilowym. W przypadku osobistych kont użytkownicy najczęściej podają tam swoje imię i nazwisko, datę urodzenia, miasto zamieszkania, zainteresowania czy status związku. W przypadku konta firmowego warto zawrzeć w tym miejscu adres firmy, dane kontaktowe, krótki opis działalności oraz link do głównej strony internetowej firmy. 

Aby uzupełnić lub zmienić swój biogram należy:

  1. Uruchomić aplikację i wejść na swój profil poprzez ikonkę ludzika w prawym dolnym rogu. 
  2. Kliknąć przycisk “Edytuj profil”.
  3. Po wyświetleniu się panelu, na samym dole strony znajduje się miejsce na uzupełnienie biogramu. 

Opis zamieszczonego biogramu nie może przekraczać 150 znaków ze spacjami. Ciekawym urozmaiceniem okazuje się użycie emotikonek, które przyciągają uwagę i niekiedy jednoznacznie opisują na przykład nasze zainteresowania. Dodatkowo dzięki nim możesz zaoszczędzić liczbę dostępnych znaków. 

Zaobserwuj znajomych na Instagramie

Profil uzupełniony o zdjęcie profilowe i biogram na pewno prezentuje się już całkiem dobrze. Teraz czas na poszukiwanie znajomych, którym możemy dać znać, że my również korzystamy z Instagrama. Aby wyszukać znajomych należy:

  1. Wybrać opcję “Odkrywaj” z dolnego paska menu.
  2. Wpisać w wyszukiwarce imię i nazwisko lub nazwę poszukiwanego użytkownika. 
  3. Wejść na profil znajomego i kliknąć Obserwuj” lub “Wyślij prośbę”.
Obserwowanie Na Instagramie
Odnajdywanie znajomych na Instagramie

Co oznacza obserwowanie na Instagramie i po co stosuje się tą funkcję? Otóż dzięki zaobserwowaniu profilu znajomego, otrzyma on powiadomienie i informację, że jesteś aktywny na Instagramie i zapewne odwdzięczy się zaobserwowaniem Twojego profilu. Dzięki temu zyskasz grono odbiorców, które z czasem możesz skutecznie rozbudować. 

Jak powiązać konto na Instagramie z Facebookiem?

W świecie rozwiniętych mediów społecznościowych mamy możliwość łączenia ze sobą kont z różnych portali. Połączenia Instagrama z kontem na Facebooku ułatwia jednoczesne publikowanie zdjęć na dwóch różnych serwisach. Ma to wpływ nie tylko na oszczędność czasu, ale również zwiększa zasięg publikowanego posta

Aby połączyć swoje konto na Instagramie ze swoją stroną na Facebooku należy:

  1. Wejść na stronę na FB i kliknąć “Ustawienia” u góry strony.
  2. Wybrać opcję “Instagram” na lewym pasku bocznym.
  3. Kliknąć opcję “Zaloguj się”.
  4. Po poprawnym zalogowaniu się do Instagrama, Twoje konta zostaną połączone. 
Jak Polaczyc Instagrama Z Facebookiem
Połączenie Instagrama z Facebookiem

Co jeszcze możesz zrobić w obrębie dwóch różnych portali? Istnieje bardzo prosty sposób, aby udostępnić swój profil na Instagramie w wiadomości prywatnej lub na profilu Facebooka. Wystarczy, że wejdziesz w swój profil na Instagramie i skopiujesz adres URL profilu, a następnie umieścisz go w okienku wiadomości bądź w poście publikowanym na Facebooku, W ten sposób możesz poinformować znajomych z FB o Twoim nowym koncie na Instagramie. Co ważne, możesz również udostępnić post z FB na Instagramie.

Do czego służą poszczególne zakładki na Instagramie? 

Korzystając z Instagrama można natknąć się na kilka zakładek znajdujących się w różnych miejscach ekranu. Warto wiedzieć do czego one służą. 

Zaczynając od ikonek znajdujących na dole ekranu, pierwsza z lewej to ikona Strony Głównej. To tutaj znajdują się wszystkie aktualne posty obserwowanych przez nas osób, reklamy, proponowani użytkownicy oraz InstaStories. Warto wspomnieć, że mamy możliwość skomentowania widocznego posta na instagramie lub dodania, tak zwanego serduszka w geście polubienia wpisu. 

Zaraz obok ikonki Strony Głównej znajduje się znaczek lupy czyli opcja Odkrywaj. Po kliknięciu w lupę wyświetla się długa lista postów, które mogą nas zainteresować. To nie są posty naszych znajomych, tylko prawdopodobnie osób obserwowanych przez naszych znajomych. To świetny sposób na przypadkowe odkrycie kogoś ciekawego, o kim nie mieliśmy pojęcia. W tym miejscu, a dokładnie na samej górze ekranu znajduje się również cenna opcja pozwalająca szukać użytkownika na Instagramie

Do Czego Sluza Zakladki Na Ig 1
Widok zakładek na Instagramie

Na środku dolnego menu znajdują się rolki Instagrama, które są nowym formatem nagrań tworzonym bezpośrednio na Instagramie. Klipy wideo mogą trwać maksymalnie 60 sekund, a z poziomu aplikacji możesz dodać do nich dźwięki i efekty specjalne. 

Następna w kolejności jest ikonka torebki symbolizująca sklepy na Instagramie. Z tego poziomu możemy odszukać konkretny sklep lub odkryć nowe sklepy internetowe. Ponadto wyświetlają się tutaj posty z oferowanymi produktami. Po kliknięciu w produkt Instagram prawdopodobnie przeniesie nas do sklepu internetowego. 

Podpowiadamy, jak założyć sklep na instagramie:

  1. Upewnij się, że Twoje konto na Instagramie jest firmowe. 
  2. Powiąż konto instagramowe z FB.
  3. Połącz się z katalogiem na FB (poprzez Menadżera katalogów).
  4. Wejdź w ustawienia na Instagramie. 
  5. Wybierz zakładkę “Firma” i zarejestruj się w usłudze Zakupy.
  6. Wybierz katalog produktów.
  7. Zatwierdź przyciskiem “Gotowe”. 

Poza menu dolnym w panelu znajduje się też menu górne. Tu znaleźć można trzy główne ikonki. Ikona plusika, pierwsza z lewej, umożliwia dodanie postu, InstaStories, rolki oraz utworzenie transmisji na żywo. Ikona serduszka przenosi nas do Aktywności, gdzie znajdziesz informacje, na przykład, na temat tego, kto ostatnio polubił Twój post. Ostatnia ikona, czyli strzałka kieruje do Wiadomości na Instagramie. To tutaj znajdziesz listę rozpoczętych czatów i prośby o kontakt od nieznajomych osób. 

Jak dodać post na Instagramie?

Jak już wspomnieliśmy, dodanie posta na Instagrama jest możliwe dzięki kliknięciu w ikonę plusa na górze ekranu i wybranie z listy opcji “Utwórz post”. Jednokrotne przejście procesu podczas dodawania pierwszego posta na Instagram powinno być wystarczające by oswoić się z tym zadaniem. Zamieszczanie kolejnych postów i wpisów na Instagrama nie będzie stanowiło już żadnego problemu. 

Wyjaśnienie, jak dodać post na Instagramie będzie jednocześnie odpowiedzią na to, co powinien dany post zawierać. Przede wszystkim ważny jest aspekt wizualny, czyli grafika, zdjęcie, filmik. Zdjęcie instagramowe może skutecznie przyciągnąć uwagę, jeżeli będzie się wyróżniało na tle innych wpisów. Decyzja o tym, jakie zdjęcia na Instagrama dodać zależy od przekazu, którym chcesz się podzielić z innymi użytkownikami. 

Jak Utworzyc Post Na Instagramie
Post na Instagramie

Na profilu osobistym najczęściej znajdujemy piękne zdjęcia z wakacji, natomiast na profilu firmowym grafika powinna się wyróżniać i w profesjonalny sposób nawiązywać do działalności. Konkretnie chodzi oto, żeby reklamując, na przykład usługi fotograficzne podzielić się przykładami zrealizowanych sesji, które zachęcą odbiorcę do przejrzenia oferty. 

Kolejnymi ważnymi elementami postu na Instagramie są opisy, oznaczenia i hashtagi. Najczęściej dodając post chcemy przekazać coś konkretnego. Warto ten przekaz podkreślić kilkoma słowami w opisie z dodatkiem emotikonek, które przykują wzrok. Oznaczenie lokalizacji i osób na zdjęciu dostarcza kolejnych informacji odbiorcy. Zaś hashtagi zwiększają widoczność Twojego wpisu na Instagramie. 

Dodawanie zdjęcia lub filmu w poście na insta

W celu dodania zdjęcia lub filmu w poście należy wejść w ikonę plusa na górze ekranu i wybrać z listy “Utwórz post”. Następnie pojawia się możliwość załadowania zdjęcia z galerii oraz ikona aparatu umożliwiająca zrobienie zdjęcia w danym momencie. Po wybraniu zdjęcia/ filmu możemy rozpocząć edycję wybranego materiału polegającą na kadrowaniu oraz zastosowaniu dodatkowych filtrów Instagrama. Filtry zmieniają niekiedy całkowicie oblicze zdjęcia czyniąc je bardziej wyrazistym, albo wręcz tajemniczym, Na koniec wystarczy potwierdzić ostateczną wersję przyciskiem “Gotowe”.

W internecie pojawia się wiele pytań o to, jak dodać kilka zdjęć na Instagram i czy jest to w ogóle możliwe. Zapewniamy, że tak. Przy wyborze zdjęcia z galerii można zauważyć małą ikonkę symbolizującą wielokrotny wybór. Po jej naciśnięciu aplikacja umożliwia dodanie do 10 zdjęć w jednym poście.

Jak powinny wyglądać zdjęcia umieszczane na Instagramie? 

Poza odpowiednim dobraniem zdjęcia, ważne jest również zadbanie o jego jakość. Na Instagramie najlepiej sprawdza się format kwadratowy lub portretowy (proporcje 4:5). Dodanie zdjęcia w tym formacie gwarantuje, że wszystkie ważne elementy będą widoczne. Kolejną ważną kwestią jest stosowanie filtrów z umiarem, ponieważ nadmiernie koloryzowane grafiki mogą zostać odebrane jako sztuczne. 

Jeżeli zdjęcie nie spełnia wymogów rozmiarowych i boisz się, że straci na jakości, możesz zmienić format zdjęcia na Instagramie podczas dodawaniu posta. Po wybraniu grafiki z galerii istnieje możliwość kliknięcia w dwie strzałeczki na dole ekranu, które pozwalają w ograniczony sposób wpłynąć na rozmiar zdjęcia. Możesz również po prostu rozsunąć lub zsunąć obraz dwoma palcami aby powiększyć lub zmniejszyć grafikę. 

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Podziel się z nami pomysłem jak chcesz usprawnić swoją firmę, a my doradzimy w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc

Wypełnij brief Bezpłatna konsultacja

Dodawania opisu i hasztagów

Oryginalne podpisy do zdjęć na Instagramie mogą sprawić, że odbiorca danego posta zatrzyma wzrok i skupi swoją uwagę na dłużej niż tylko na milisekundę, jak to zwykle bywa przy scrollowaniu Instagrama. Hashtagi zaś zwiększają nam zasięgi na Instagramie, ponieważ, dzięki nim większa liczba osób może trafić na nasz profil. 

W odpowiedzi na pojawiające się często pytanie, jak zrobić hashtag na Instagramie przedstawiamy poprawny sposób. Pierwszy elementem składającym się na instagramowy hashtag jest znak # nazywany właśnie hashtagiem. Drugi element stanowi słowo lub kombinacja słów związanych z daną tematyką. Przykład: #emedia. Pomiędzy słowami oraz pomiędzy słowem, a znakiem hashtagu nie stosuje się spacji ani innych znaków interpunkcyjnych.

Jak Zrobic Hashtag Na Instagramie
Wykorzystywanie hashtagów na Instagramie

Jakie hashtagi dodać na Instagramie, aby były skuteczne? Najlepiej dosyć proste i wskazujące bezpośrednio na poruszaną kwestię. Podjęcie decyzji na temat tego, jakie hashtagi wybrać do danego posta nie zawsze jest łatwym zadaniem. Warto pamiętać, że stosowanie bardzo popularnych hashtagów spowoduje, że zginiemy w wielomilionowych ilościach postów. Lepiej wybrać mniej wyszukiwaną frazę, a jednocześnie taką, która da nam szansę pojawić się w pierwszych wynikach wyszukiwania. 

Oznaczanie przyjaciół w poście

Oznaczanie na Instagramie nie jest trudnym zadaniem, a sprawi, że znajomi, z którymi spędzałeś czas poczują się docenieni. Na kontach firmowych oznaczanie innych osób lub profili firmowych wskazuje na współpracę, którą czasami warto się pochwalić. Możesz oznaczyć osobę w poście po dokonaniu edycji zdjęcia wybierając opcję ”Oznacz osoby”. Następnie wystarczy dotknąć postaci na zdjęciu i wskazać konkretnego użytkownika. Warto tu wspomnieć, że możesz również oznaczyć kogoś w relacji na ig

Oznaczanie lokalizacji postu na Instagramie

Kolejną opcją dostępna podczas dodawania postu jest oznaczenie lokalizacji na Instagramie. Dzięki zastosowaniu tej opcji użytkownicy portalu dowiedzą się, gdzie dokładnie zrobione dodane zdjęcie, co przydaje się szczególnie w okresie wakacyjnym, kiedy poszukujemy fajnego miejsca na odpoczynek. W aplikacji opcja oznaczania lokalizacji znajduje się nad opcją oznaczania innych osób. 

Udostępnianie postów z Instagrama 

Po połączeniu ze sobą kont z innych portali społecznościowych zyskujemy możliwość udostępniania postów z Instagrama na Facebooku, czy Twitterze. Pod dodanym zdjęciem znajdują się wymienione serwisy społecznościowe, na których możesz udostępnić post z Instagrama. 

Udostepnianie Postow Z Instagrama
Udostępnianie postów z Instagrama

Czym jest InstaStories? 

InstaStories to kolejna ciekawa funkcja Instagrama, która zdetronizowała Snapchat. Zasada funkcjonowania InstaStories jest dosyć prosta i polega na możliwości przesyłania zdjęć lub filmów do konkretnych znajomych lub na stronę główną InstaStories do ogólnego wglądu. Zawartość udostępniona w stories znika po 24 godzinach. InstaStories daje nowe możliwości promowania produktów danej marki, ponieważ codziennie można wrzucić coś nowego albo pochwalić się dzisiejszą promocją. 

Co ważne, jeżeli ktoś z Twoich znajomych oznaczył Cię w swojej relacji, możesz ją jednym kliknięciem udostępnić na swoim profilu. Z ciekawych opcji istnieje również możliwość polubienia relacji na Instagramie lub dodanie tak zwanych szybkich reakcji na Instagramie, wśród których znajdują się między innymi: emotikon śmiechu, emotikon smutku, symbol bicia brawa, symbol płomienia czy fanfary. 

Jak dodać InstaStories? 

Udostępnienie relacji na IG jest możliwe po naciśnięciu ikony plusa na ekranie głównym i wybraniu z listy opcji “Relacja” lub po przesunięciu palcem z głównego ekranu w prawo. Możliwe jest dodanie kilku relacji na Instagramie, więc możesz dodawać relacje przez cały dzień. 

Jeżeli masz wyjątkowo świetny pomysł na relacje na Instagramie i chcesz zachować ją na dłużej na profilu, to warto pomyśleć o dodaniu jej w formie wyróżnionej relacji na Instagramie, która umożliwia przypięcie relacji do profilu, przez co jest ona widoczna nawet po upływie 24 godzin. 

Stories Na Instagramie
Kampania promocyjna na InstaStories

Jak prowadzić konto na Instagramie? 

Prowadzenie konta na Instagramie, zwłaszcza takiego, w którym chcemy wypromować siebie, swoją markę lub firmę, wymaga stałego zaangażowania. Warto dobrze zapoznać się z zasadami Instagrama, aby czasem nasze konto nie zostało zbanowane i usunięte z portalu. Ponadto należy stale obserwować zmiany na Instagramie i być na bieżąco z trendami. 

Zasięgi na Instagramie zależą między innymi od jakości instagramowych postów, regularnych publikacji a także od częstotliwości wchodzenia w interakcję z odbiorcami. Innymi elementami wpływającymi na zwiększenie zasięgów są dodatkowe opcje, niekiedy płatne, takie jak promowanie postów na Instagramie.

Zatem jak prowadzić Instagram, aby wykorzystywać jego potencjał biznesowy w pełni? Zebraliśmy kilka podpowiedzi w punktach.

  • Obserwuj – sprawdź, jak na Instagramie działa Twoja konkurencja, jakie posty wrzuca oraz jakie reakcje wzbudza. 
  • Planuj – opracowanie strategii prowadzenia Instagrama umożliwi Ci wyznaczenie jasnego celu, określenie grupy docelowej oraz zaplanowanie harmonogramu, dzięki któremu nie musisz główkować nad każdym postem w ostatniej chwili. Do planowania działań pomocny może okazać się Kalendarz marketera 2022, w którym znajdziesz pomysły na każdy dzień. 
  • Stosuj opisy – stosując opis zwiększasz swoją wiarygodność i budujesz więź z odbiorcą. W opisie możesz zamieścić historię zdjęcia, ujęcie problemu, pytania do fanów, relację z wydarzenia. 
  • Stosuj hashtagi – hashtagi skutecznie budują widoczność na Instagramie i tworzą społeczność fanów. 
  • Dbaj o jakość – profesjonalny wizerunek firmy zbudujesz tylko jeżeli zamieszczane treści i grafiki będą przedstawiały jakościową formę. 
  • Sprzedawaj w oparciu o wartości – staraj się wskazywać wartości i korzyści z posiadania oferowanego przez Ciebie produktu czy usługi. 
  • Dodawaj materiały wideo – filmiki potrafią skutecznie zachęcić fanów do komentowania i reagowania. Warto tu wykorzystywać InstaStories oraz transmisje na żywo.  
  • Bądź aktywny – staraj się dosyć często publikować materiały w Aktywnościach oraz zamieszczać InstaStories. Twój profil musi żyć, aby odbiorcy nie stracili zainteresowania. 
  • Zaangażuj się – bądź aktywny na swoim profilu, ale również na innych profilach. Lajkuj, komentuj, oznaczaj lokalizację i ludzi. 
  • Stwórz konkurs – konkurs na Instagramie to świetny sposób na zwiększenie liczby followersów, ponieważ nagroda często przyciąga użytkowników. 
Jak Prowadzic Instagram
Zwiększanie popularności konta na Instagramie

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Jak założyć konto w aplikacji Instagram?

Założenie konta na Instagramie należy zacząć od pobrania aplikacji ze sklepu Google Play lub App Store. Następnie należy się zarejestrować podając wymagane dane lub zalogować się za pośrednictwem Facebooka. Każde konto musi zawierać swoją unikalną nazwę. 

Jak utworzyć post na Instagramie?

Aby utworzyć post na Instagramie należy znaleźć na ekranie ikonę plusika znajdującą się w górnym menu. Po kliknięciu w nią należy wybrać opcję “Utwórz post”. Panel przekierowuje użytkownika do galerii, ale pozostawia użytkownikowi możliwość zrobienia zdjęcia w danym momencie. Po wybraniu grafiki pojawia się możliwość kadrowania i edytowania. Następnie wystarczy dodać opis oraz oznaczyć lokalizację i znajomych. Gotowe! 

Co umieścić w Bio na Instagramie?

Na koncie osobistym można podać swoje imię i nazwisko, ksywkę, datę urodzenia, miasto zamieszkania, zainteresowania czy status związku. W przypadku konta firmowego warto zawrzeć w tym miejscu adres firmy, dane kontaktowe, krótki opis działalności oraz link do głównej strony internetowej firmy. 

Jak powiązać konto na Instagramie z Facebookiem? 

Aby połączyć konto na Instagramie z Facebookiem należy wejść na stronę na FB i kliknąć “Ustawienia” u góry strony. Następnie wybrać opcję “Instagram” na lewym pasku bocznym. Kliknąć opcję “Zaloguj się”, a po poprawnym zalogowaniu się do Instagrama, Twoje konta zostaną połączone. 

Co to jest InstaStories?

InstaStories to dodatkowa funkcja Instagrama umożliwiająca udostępnianie zdjęć lub wideo znajomym lub zamieszczania ich na stronie głównej Stories. Przesłane relacje są widoczne przez 24 godziny od momentu ich opublikowania. Istnieje dodatkowa możliwość wyróżnienia relacji, która sprawia, że zostaje ona przypięte do konta użytkownika, a możliwość jej wyświetlania nie jest ograniczona czasowo. 

Czym są instagramowe rolki? 

Instagram Reels czyli Insta Rolki to krótkie, minutowe filmiki, które można utworzyć bezpośrednio z poziomu aplikacji. Po nagraniu rolki istnieje możliwość przycięcia, dodawania efektów specjalnych, muzyki i dźwięków. 

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Kinga Nagórna Junior SEO Specialist

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*