Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Facebook oferuje wiele możliwości reklamowych, z których możesz korzystać samodzielnie lub przy wsparciu agencji reklamowej. Realizując kampanię marketingową na Facebooku konkurujesz o uwagę użytkowników z innymi reklamodawcami, w związku z tym pojawia się dylemat, ile należy wydać, by reklama przyniosła zamierzone efekty. Istnieje wiele czynników wpływających na ceny reklam na portalach społecznościowych, w tym rodzaj branży czy oferta produktowa. Stawki reklam różnią się więc między sobą, ale czy możliwe jest dokładne wyliczenie ile kosztuje reklama na FB

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Typy reklam na Facebooku – zasięg płatny czy organiczny? 

    Są dwie drogi dotarcia do odbiorców w mediach społecznościowych: organiczne działania (regularne publikacje postów, tworzenie wydarzeń, prowadzenie transmisji na żywo i wiele więcej) lub płatne kampanie reklamowe. 

    Reklama na Facebooku

    Reklama na Facebooku za darmo – czy jest skuteczna? 

    Marketing organiczny stanowi formę darmowej reklamy na Facebooku. Opiera się on na działaniach różnego typu, których celem jest bezkosztowe zdobycie zasięgów przy pomocy aktywności, w tym:

    • regularnego publikowania postów,
    • tworzenia wydarzeń,
    • tworzenia grup na Facebooku,
    • tworzenia filmów na żywo. 

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Prowadzenie fanpage firmowego można realizować samodzielnie lub korzystając ze wsparcia agencji reklamowej. Warto pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągniemy łącząc działania organiczne z płatnymi. Agencja marketingowa opracowuje całą strategię marketingową dla mediów społecznościowych, zajmuje się publikacją zoptymalizowanych postów, tworzy content, odpowiada za moderację grup i wydarzeń i realizuje wiele innych działań. 

    Tworzenie contentu organicznego to przede wszystkim podstawowy i nieodłączny element docierania do pożądanych klientów oraz budowania zaangażowania i świadomości marki. Warto jednak zaznaczyć, że płatne kampanie na Facebooku to świetny „motor napędowy” na podbudowanie zasięgu organicznego. Jednak, aby robić to dobrze i efektywnie, a tym samym osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji, najlepszym rozwiązaniem będzie powierzyć obsługę social mediów doświadczonej agencji marketingowej.

    Płatna reklama na Facebooku

    Prowadzenie fanpage jest świetnym sposobem na budowanie zaufania do Twojej marki i jej rozpoznawalności. W przypadku chęci dotarcia do jak najbardziej precyzyjnej grupy docelowej przy stosunkowo niewielkim budżecie, reklamy na Facebooku i Instagramie będą najlepszym rozwiązaniem. Działania płatne połączone z organicznym dodawaniem postów stanowią więc najbardziej skuteczną formę prowadzenia działań marketingowych na Facebooku. 

    Menedżer reklam Facebook umożliwia tworzenie profesjonalnych kampanii reklamowych dobierając odpowiednie cele reklamowe, grupę docelową oraz ich optymalizację. Reklama sponsorowana na FB nie ma jasno określonej ceny, a koszty zależą od wielu parametrów: celu reklamowego, grupy docelowej, czasu trwania kampanii czy chociażby kreacji reklamowych. Koszty mogą wahać się od 200 do 1000 zł, a mogą też sięgać rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. 

    Uśmiechnięci ludzie polecają realizowanie reklam na Facebooku

    Tworzenie reklam na FB – dlaczego warto zaufać agencji reklamowej?

    Współpraca z profesjonalną agencją marketingową zwykle okazuje się dużo bardziej opłacalna, zarówno pod kątem efektów jak i wydatków na kampanie reklamowe Facebook Ads. Specjaliści od marketingu posiadający odpowiednie doświadczenie wiedzą jak zrobić reklamę na Facebooku, która przyniesie zamierzone efekty w szybkim czasie i przy jak najmniejszych kosztach. 

    Korzystając z pomocy profesjonalistów od marketingu możesz nie martwić się o odpowiednie targetowanie reklam na Facebooku, które w wielu przypadkach stanowi nie lada wyzwanie. Agencja marketingowa zadba również o stały monitoring efektywności kampanii i optymalizację reklam na Facebooku. Przed rozpoczęciem współpracy z firmą marketingową kluczowe jest sumienne wypełnienie briefu marketingowego, który będzie podstawą do stworzenia efektywnej kampanii.  

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Co wpływa na koszt reklamy na Facebooku?

    Koszt reklamy na Facebooku zależy od wielu mniej i bardziej złożonych czynników, dlatego też małe i średnie firmy zastanawiają się nad opłacalnością realizowania kampanii marketingowych na tej platformie społecznościowej. Ceny reklam mogą się znacząco różnić w zależności od wybranego rozwiązania, nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu do tradycyjnych form stanowią one najbardziej opłacalne rozwiązanie na pozyskanie nowego grona klientów. Jednym z dużych plusów korzystania  z usług agencji marketingowej jest również dostęp do grona specjalistów z wielu obszarów: dział kreatywny, Google Ads czy SEO

    Przed zrealizowaniem kampanii warto zastanowić się nad tym, jakie cele reklamowe chcesz pozyskać z działań reklamowych na portalu społecznościowym i skonfrontować tę liczbę z możliwościami finansowymi. Koszt reklamy na FB zależeć będzie między innymi od wybranego celu, ale też wielu innych czynników. 

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Cel reklamy na FB

    Jednym z głównym parametrów kampanii reklamowych jest cel, który ma bezpośredni wpływ na koszty. Załóżmy, że tworzysz reklamę firmy na FB, bo zależy Ci na poszerzeniu grona osób korzystających z Twojej witryny internetowej. Do wyboru masz przykładowo cele, takie jak zwiększenie zasięgu lub wygenerowanie większego ruchu. W każdym z przypadków cena będzie inna.  

    Rodzaj reklamowanego produktu lub usługi 

    Rodzaj produktów czy usług, które chcesz sprzedać również ma wpływ na cenę reklamy.  Przykładowo w branży nieruchomości, ścieżka decyzyjna klienta trwa długi czas, co będzie wiązało się także z dłuższym cyklem sprzedaży.  

    Strategia składania ofert na FB 

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Skuteczna reklama na Facebooku musi posiadać odpowiednio dobraną strategię składania ofert. Platforma oferuje trzy możliwości: 

    • limit kosztów, 
    • limit oferty,
    • minimalny wskaźnik ROAS. 

    Z naszych doświadczeń wynika, że najbardziej uniwersalna i sprawdzona zasada to… testowanie różnych metod optymalizacji “na własnej skórze”. Rodzaj strategii zależy oczywiście od wielu czynników, od branży czy od celu reklamowego. Początkującym reklamodawcom zalecilibyśmy opcję “Najniższego kosztu”, gdzie algorytm Facebooka automatycznie będzie starał się uzyskać jak najlepsze wyniki, po jak najniższym koszcie, dążąc jednak do wydania całego budżetu. Opcja ta wydaje się jednak bezpieczniejsza na początek drogi z reklamowaniem.  

    Chyba każdego na początku skusiło również skorzystanie z opcji “Kontroli kosztów” i ustawienie własnej kwoty, oczywiście jak najniższej. Życie szybko jednak weryfikuje nasze zamiary i okazuje się, że taka reklama po prostu nie ma prawa działać. Stanie się zapewne tak, że ustawisz za niski koszt, a Facebook rzadziej będzie wyświetlał Twoją reklamę lub całkowicie ona nie ruszy, tym samym przegrywasz aukcję. 

    Są też pewne okresy, w których konkurencja jest większa i jesteśmy ją w stanie przewidzieć, np. podczas Black Friday czy różnego rodzaju świąt, wtedy powinniśmy zwiększyć nasz budżet oraz działać z odpowiednim wyprzedzeniem, podbijając stawki. 

    Pewne jest to, że musimy testować, testować i jeszcze raz testować – określić zamierzone cele, analizować wyniki naszych poprzednich kampanii, zrozumieć zasady przewidywania współczynnika konwersji.

    Grupa docelowa kampanii reklamowej 

    Określenie grupy docelowej ma ogromny wpływ na koszt reklamy, ponieważ  nieprzemyślane targetowanie odbiorców może wiązać się z niepotrzebnym zwiększeniem kosztów i przepalaniem budżetu. A więc jak targetować reklamy na Facebooku, aby nie przepłacić? Po pierwsze należy dokładnie sprecyzować grupę odbiorców, aby reklama nie trafiała do osób, które nie są zainteresowane danym tematem, dzięki temu zwiększysz trafność reklamy oraz obniżysz koszty konwersji.

    Jak optymalnie targetować reklamy na Facebooku?

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Odpowiednie targetowanie może być nie lada problemem, dlatego warto czasem skorzystać z pomocy Facebooka i opcji szerokiego targetowania. Musisz wiedzieć jednak jak umiejętnie korzystać z tej opcji. Aby nie przepalić budżetu, musisz pamiętać, żeby zawężać zawsze do płci, wieku oraz lokalizacji wykluczając oczywiście remarketing, bo tam Facebook najpierw kieruje reklamy.

    Jeśli chodzi o kierowanie na zainteresowania, pamiętajmy, żeby nie ograniczać się do ogólnych zainteresowań, które liczą najczęściej miliony odbiorców – znajdziemy tam osoby, które mogą być powiązane z tematem, lecz będzie to zbyt ogólna, tym samym nie trafiona grupa – koszty wzrosną. 

    Po pierwsze musimy zastanowić się jakie bardziej precyzyjne zainteresowania może mieć nasza persona, jak możemy zawęzić zainteresowania, jakie inne nieoczywiste zainteresowania może mieć ta osoba. Przykładowo chcąc kierować reklamy do osób bogatych, dobrze zarabiających, nie wystarczy wybrać zainteresowania “Luksusowymi towarami”. Warto rozważyć czym interesuje się taka osoba i co odróżnia ją od reszty. Np. marką Gucci może interesować się zarówno typowy Kowalski, jak i nasz docelowy odbiorca. 

    Warto też korzystać z wykluczeń, aby nasze grupy nie nakładały się – to też zwiększa koszt konwersji. Kolejna rzecz to remarketing. Czy wystarczy ustawić wszystkich użytkowników strony z okresu 180 dni? Okazuje się, że niekoniecznie, a nawet o wiele taniej wychodzi rozdzielenie zestawów na przykładowo top 25% osób, które spędziły na Twojej stronie określony czas – dzięki temu dotrzesz do najbardziej wartościowej grupy odbiorców. Reklamy możesz także kierować np. na osoby, które oglądały Twoje produkty, ale z jakiegoś powodu nie dokonały zakupu. Docierając do nich z przekazem reklamowym o indywidualnej zniżce, darmowej dostawie lub innej korzyści skracasz ich drogę do zakupu i zwiększasz szansę na konwersje. 

    Warto mieć także na uwadze, że niektóre branże są mocno konkurencyjne, co wiąże się istnieniem bardzo specjalistycznych grupy odbiorców, dlatego też koszt reklamy w takich przypadkach może być zdecydowanie większy. 

    Sezonowość reklam na Facebooku

    Koszt tworzenia reklamy na FB może być także zależny od konkretnego okresu w roku. Wiadomo, że w okresie świąt wzrasta liczba reklamodawców oferujących produkty czy usługi związane z tą tematyką. W związku ze wzrostem konkurencyjności, rosną również ceny reklam. Dlatego warto czasem zastanowić się na opłacalnością kreowania reklam w danym okresie oraz budowaniem opinii o firmie i usługach nieco wcześniej.

    Jakość reklamy na Facebooku 

    Skuteczność i koszt płatnej reklamy na FB są uzależnione od jakości i atrakcyjności kampanii reklamowej. Stworzenie trafnej i przyciągającej uwagę reklamy daje szansę na zwrócenie uwagi i zaangażowanie odbiorcy. Będzie się to wiązało z niższym kosztem kampanii. 

    Bardzo ważnym elementem kreacji reklamowej jest grafika. Jest to najczęściej pierwszy punkt styku z reklamą, następnie kierujemy wzrok na treść. Warto korzystać z kontrastowych, ale nie przytłaczających kolorów. Ważnym elementem jest także skuteczne CTA na grafice. Dzięki konkretnemu, angażującemu i zwięzłemu komunikatowi zbliżymy użytkownika do realizacji celu. Musi się on dowiedzieć jaką czynność wykonać oraz co się stanie po tym jak kliknie w reklamę.  

    Pamiętajmy też, że w przypadku irytacji użytkownika reklamą, skutkującą oznaczeniem jej jako spam, cena może być zatrważająca. 

    Umiejscowienie reklamy na Facebooku 

    Reklamy mogą być umieszczane w różnych miejscach na portalu społecznościowym, co może mieć wpływ na efektywność i cenę. Dlatego należy przemyśleć sposób ustawienia reklamy na Facebooku tak, aby przyniosła ona zamierzony efekt i nie przekroczyła budżetu. Jako reklamodawca możesz również zdecydować na jakich urządzeniach ma być wyświetlana Twoja reklama. Czy warto korzystać z automatycznych umiejscowień na Facebooku? Z naszych doświadczeń wynika, że tak! Facebook sam rozdysponowuje budżet i kontroluje wydatki na najlepiej konwertujący kanał: Facebook, Instagram, Messenger czy Audience Network. 

    Budżet reklamy na FB

    Choć brzmi to dosyć lakonicznie, ceny reklam zależą od tego, ile chcesz na nie przeznaczyć. Algorytm Facebooka na podstawie ustalonego przez Ciebie budżetu dopasuje stawki za kliknięcie i częstotliwość publikacji reklam. Warto pamiętać, że w przypadku zwiększania budżetu, należy to robić stopniowo – nie ryzykuj przepalaniem go – Facebook niestety nie ma problemu z wydawaniem całkowitego założonego budżetu. Gwałtowne zwiększenie budżetu to też pamiętajmy ponowne wejście w fazę uczenia się – to opóźnia optymalizację reklamy.  

    Płatna reklama na Facebooku – czy warto?

    Facebook daje świetne możliwości reklamowe, głównie dlatego że można wybrać bezpośrednio grupę docelową i skonfigurować wiele ustawień. Płatna reklama na Facebooku może przynieść naprawdę dobre efekty zakładając, że odpowiednio wykorzystasz dostępne narzędzia.

    Aby odpowiedzieć na pytanie,czy warto inwestować w marketing na platformie społecznościowej należy najpierw zorientować się jak działają reklamy na Facebooku

    Reklamy sponsorowane na Facebooku daje dwie podstawowe możliwości:

    • dotarcie do określonej grupy odbiorców, 
    • osiągnięcia założonych wyników, czyli realizację celu reklamy dzięki pozyskaniu zainteresowania określonych odbiorców. 

    Facebook jako platforma zrzeszająca miliony Polaków posiada ogromny potencjał reklamowy i stanowi najbardziej przystępną formę reklamy w mediach społecznościowych. Popularność Facebooka powoduje, że większość z nas korzysta z niego codziennie, chociażby po to żeby sprawdzić co nowego u naszych znajomych czy na naszych ulubionych fanpagach. Ponadto użytkownicy świetnie znają funkcjonalność i interfejs aplikacji, co sprawia, że dla wielu firm media społecznościowe stanowią idealny sposób na pozyskanie nowych klientów i promocję marki. 

    Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

    Jedną z ważniejszych kwestii przy tworzeniu reklam na Facebook jest opracowanie właściwych grafik. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy i skłonienie go do działania wartościowego dla reklamodawcy. Oprócz podstawowych wymogów platformy, takich jak dostosowywanie formatu do aktualnych wymiarów grafik na Facebooka istnieje jeszcze kilka podstawowych zasad, o których warto pamiętać. 

    Jak Stworzyc Reklame Na Facebooku

    Format i waga grafiki 

    Szczególną uwagę warto zwrócić nie tylko na wymiary grafik na FB, ale także na wagę pliku i jego format. Rekomenduje się używanie obrazów o wadze mniejszej niż 1 MB, aby miał on szansę wczytywać się z odpowiednią prędkością. Najlepiej jest zapisywać grafikę w formacie png, ponieważ jest to format bezstratny, co gwarantuje wyższą jakość obrazu, która może mieć wpływ na wyświetlanie się reklam oraz na poziom satysfakcji użytkownika. Niestaranna grafika o niskiej jakości nie stanowi dobrej wizytówki, a co za tym idzie, nie wywoła pozytywnej reakcji. 

    Tekst na grafice 

    Jak wiemy, Facebook już dłuższy czas temu zniósł ograniczenia co do ilości tekstu na grafikach. Jednak nawet sam zwraca uwagę i z czym się całkowicie zgadzamy to prostota i minimalizm.  “Okazuje się, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze. W związku z tym zalecamy stosowanie krótkiego, jasnego i zwięzłego tekstu, aby przekaz przebił się do świadomości odbiorcy. “  

    Jak kupować reklamy na FB?

    Wiesz już jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku i na co zwracać uwagę przy jej kreowaniu. Kupowanie reklam na tym portalu społecznościowym odbywa się za pośrednictwem narzędzia zwanego Menedżerem reklam. Ale jak umieścić reklamę na Facebooku? Wystarczy w Menedżerze reklam ustawić odpowiednie parametry kampanii oraz budżet, a projekt reklamy zostanie wysłany na aukcję reklamową. Reklama będzie wyświetlana użytkownikom platformy, którzy mieszczą się w gronie osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. 

    Przykład reklamy na Facebooku 

    Dobrym przykładem skutecznej reklamy na FB jest zrealizowana przez nas kampania marketingowa dla Fundacji Beksiński, której celem była sprzedaż biletów na koncert ukazujący życie i dzieła Mistrza Beksińskiego. Szczegółowa analiza sytuacji pozwoliła na wprowadzenie koniecznych zmian i wdrożenie skutecznej strategii marketingowej w ciągu zaledwie 3 dni. Nasze działania okazały się tak skuteczne, że wszystkie bilety zostały sprzedane w rekordowym tempie, a ilość zainteresowanych osób ciągle rosła. 

    W związku z tym, dzięki akcji marketingowej na Facebooku o budżecie wynoszącym około 9 800 zł, Fundacja Beksiński zorganizowała aż dwa koncerty zamiast jednego. Biorąc pod uwagę skalę wydarzenia i ceny biletów działania marketingowe na FB okazały się niezwykle skuteczne. Warto podkreślić, że poza wielkim sukcesem związanym ze sprzedażą biletów, Fundacja Beksiński odnotowała znaczny wzrost konwersji. 

    Reklama na Facebooku – szansa na sukces marketingowy 

    Koszt reklamy na FB zależy od wielu czynników, które w połączeniu mogą stanowić wiele kombinacji konfiguracyjnych kampanii. Kampania marketingowa na Facebooku może przynieść Twojej firmie wiele korzyści, zwłaszcza jeśli zostanie odpowiednio zaplanowana i skonfigurowana. Dobra reklama na FB przyczyni się do osiągnięcia założonego celu i zwiększenie konwersji. 

    Tworząc kampanię na Facebooku warto na bieżąco śledzić jej efektywność i w razie konieczności dokonywać odpowiedniej optymalizacji tak, aby skierować ją do odpowiednich odbiorców i zwiększyć szansę na osiągniecie założonych rezultatów. Współpraca z naszą agencją interaktywną sprawi, że inwestycja w reklamę na FB okaże się skuteczna i zaowocuje wyższymi przychodami Twojej firmy. 

    Gdzie jeszcze warto się reklamować? 

    Reklama na Youtube stanowi świetne rozwiązanie dla firm, którym zależy na budowaniu wizerunku i docieraniu ze swoim contentem do określonego grona odbiorców. To co wyróżnia Youtube to możliwość publikacji reklam w filmach zamieszczonych na platformie. Reklamy na Instagramie umożliwiają m.in. tworzenie krótkich filmików marketingowych tzw. Instagram Reels, które są obecnie najbardziej popularnym źródłem pozyskiwania użytkowników. Instagram, reklamy na TikToku, Youtube, tak jak Facebook posiadają bardzo dobry potencjał reklamowy. Każdy z tych kanałów stanowi wartościowe źródło dotarcia do różnych grup odbiorców. Dlatego warto korzystać z potencjału każdego z nich.

    Rozwiń z nami swój biznes on-line

    Jakub Kania
    Autor:
    Google Ads Specialist

    Jestem specjalistą Google Ads z głową pełna pomysłów. Cechuje mnie dbałość o szczegóły i mam świeże spojrzenie podczas tworzenia kampanii. Aktywnie śledzę najnowsze trendy w marketingu i reklamach w sieci wyszukiwania, by zapewnić najwyższą jakość usługi dla naszych Klientów. 

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Imię*
    E-mail*
    Treść komentarza*