Google Ads – poradnik dla początkujących
Reklamy w wyszukiwarce Google, czyli Google Ads pozwalają dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Dzięki reklamom w wynikach wyszukiwania zwiększamy szansę na to, że ktoś skorzysta z naszej oferty. Dzięki reklamom w Google Ads nie tylko zwiększysz przychód, ale także wpłyniesz na rozpoznawalność marki i ruch na stronie. Dowiedz się jak działa Google Ads.
Co to jest Google Ads?
Google Ads to zaawansowany system reklamowy firmy Google, który z sukcesem funkcjonuje już ponad 20 lat. Początkowo, jako Google Adwords, był skoncentrowany wokół reklam tekstowych, jednak wraz z rozwojem rynku reklamy internetowej zmienił nazwę na Google Ads. Ważną funkcją systemu jest możliwość wyświetlania reklam zarówno w wyszukiwarce Google, ale także w YouTube czy większości aplikacji mobilnych, a nawet w nowoczesnych telewizorach!
Na jakie kanały komunikacji możesz kierować reklamy Google Ads?
- wyniki wyszukiwania wyszukiwarki Google jako reklamy google ads tekstowe tzw. linki sponsorowane
- jako reklamy w serwisie YouTube, zarówno tekstowe, w wyszukiwarce, jak i filmy reklamowe
- w Google Maps – jako wyróżnienie reklamowanych miejsc na mapach oraz reklamy tekstowe na liście miejsc
- reklamy google ads w aplikacjach mobilnych systemu Android
- reklamy w Gmail oraz większości stron internetowych jako remarketing lub reklamy kierowane na konkretnych odbiorców.
Aktualnie Google Ads to wszechstronne narzędzie, które umożliwia planowanie, uruchamianie oraz wyświetlanie płatnych treści w wyszukiwarce Google. Użytkownicy sieci mogą zobaczyć reklamę w różnych miejscach w Internecie, np. w wynikach wyszukiwania, w witrynach partnerów Google w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej lub w aplikacjach. Zależy to m.in. od sposobu kierowania reklam, wybranej grupy odbiorców i rodzajów promowanych treści. Narzędzia Google Ads pozwalają stale kontrolować i dowolnie kształtować budżet reklamowy. Dzięki temu zarówno duże, średnie, jak i nawet bardzo małe firmy mogą z pomocą Google Ads przeprowadzić kampanię dopasowaną do swoich potrzeb i możliwości.
Zrozumieć Google Ads – słownik pojęć
Aby sprawnie poruszać się w przestrzeni kampanii Google Ads i zrozumieć korzyści płynące z tej formy promocji warto bliżej poznać poniższe pojęcia.
CPC (cost per click – płatność za kliknięcia)
to jeden ze sposobów rozliczania się za reklamę w Google Ads. Reklamodawca płaci w nim określoną cenę tylko za kliknięcie użytkownika w reklamę i przekierowanie na swoją stronę, a nie za samą obecność w Google. Najczęściej jest stosowany podczas testowania nowych kampanii reklamowych. Gdy okaże się, że tekst lub grafika nie są atrakcyjne dla odbiorcy – pieniądze z budżetu reklamowego można ulokować inaczej. CPC jest powszechnie stosowany m.in. w przypadku postów sponsorowanych w mediach społecznościowych.
CPM (cost per mile – koszt tysiąca wyświetleń)
to model rozliczania, zakładający płatność za 1000 wyświetleń reklamy, niezależnie od liczby kliknięć. Najczęściej wybierany podczas kampanii w Google Ads, których celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy. Stosowany głównie w przypadku reklam wideo i kreacji graficznych. Wybierając rozliczenie CPM pamiętaj, że nie otrzymasz informacji o użytkownikach, którym wyświetliła się reklama.
CPV (cost per view – koszt za obejrzenie)
to model zakładający płatność określonej kwoty za każde obejrzenie reklamy wideo. Najczęściej jest wybierany w przypadku publikacji reklam na YouTube. Obejrzenie może być rozumiane jako samo wyświetlenie reklamy, jak i wykonanie określonego działania, np. kliknięcie w link – nakładkę na filmie. Ta forma rozliczeń dla reklam w Google Ads jest zazwyczaj stosowana podczas działań wizerunkowych, budujących świadomość marki.
CTR (click through rate)
to współczynnik klikalności. Informuje, ilu użytkowników oglądających reklamę, kliknęło ją. Podstawową funkcją CTR jest sprawdzanie skuteczności sponsorowanych treści oraz słów kluczowych. Wysoka wartość tego współczynnika wskazuje, że Twoja reklama w Google Ads podoba się odbiorcom.
Konwersja
to działanie użytkownika na stronie, na którym zależy reklamodawcy. Przykładami takich aktywności są np. zakup produktu w sklepie internetowym, wysłanie formularza kontaktowego czy zapis na newsletter. Jest stosowana do oceny efektywności kampanii w Google Ads – istnieje możliwość zliczania konwersji dla poszczególnych kampanii, grup reklam, słów kluczowych czy innych metod kierowania reklam. Dzięki temu reklamodawca może wstrzymywać nieefektywne kampanie i wybierać te, które generują lepszą konwersję.
Kliknięcia
występują, gdy użytkownik klika na reklamę, np. na niebieski nagłówek lub numer telefonu reklamy tekstowej. Ich liczba pozwala określić, czy reklama jest interesująca dla oglądających ją osób. Dobrze przygotowane i precyzyjnie kierowane reklamy są klikane częściej. Słowa kluczowe (keywords) to słowa lub wyrażenia, które opisują produkty lub usługi, które oferujesz. Na ich podstawie reklamy kierowane są do użytkowników. Dobrze wybrane słowa kluczowe istotnie wpływają na ruch na stronie i są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania strony internetowej.
Wyświetlenia
są liczone za każdym razem, gdy reklama zostanie pokazana w wyszukiwarce lub sieci Google. W niektórych sytuacjach może być wyświetlana tylko część reklamy. Na przykład w Mapach Google możemy pokazać użytkownikowi jedynie nazwę firmy i lokalizację lub tylko nazwę firmy i pierwszą linijkę tekstu reklamy.
Dlaczego warto korzystać z reklam Google Ads? Jakie są ich zalety?
Reklama w wyszukiwarce internetowej może przynieść firmie wiele korzyści. Wśród nich wymienić można choćby generowanie większego ruchu na stronie, budowanie świadomości czy kształtowanie wizerunku marki. Niewątpliwie jednak największą zaletą reklamy w Google jest odpowiadanie na potrzeby użytkownika, szukającego w wyszukiwarce w danej chwili konkretnego produktu lub usługi. Tak bliski kontakt z potencjalnym klientem możliwy jest jedynie w Google Ads. Reklama w wyszukiwarce nie jest agresywna, nie narzuca się internaucie, a niespełniające określonych standardów reklamy internetowe są blokowane przez Google Chrome. Użytkownicy sieci coraz bardziej ufają Google i przedstawionym przez nią wynikom. Często sponsorowane treści są postrzegane przez nich jako dopełnienie informacji, której szukają i chętnie w nie klikają. Nie sposób pominąć również zasięgu reklamy w
Internecie. Treści sponsorowane są dostępne dla użytkownika przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez cały rok, z każdego miejsca na świecie.
Wyniki wyświetlania Google Ads pod frazę opony samochodowe:

Wybierając Google Ads masz pewność, że Twoja reklama będzie:
- efektywna – Google Ads daje ogromny wybór różnych form reklamy, które można dostosowywać do swoich celów biznesowych, np. zwiększać ilość połączeń telefonicznych lub wizyt w sklepie internetowym. Dodatkowo, na efekty działania Google Ads nie trzeba długo czekać – reklama wyświetli się użytkownikom sieci od razu po uruchomieniu kampanii, a pierwsi potencjalni klienci szybko trafią na Twoją stronę.
- mierzalna – Google udostępnia specjalne narzędzia, dzięki którym łatwo jest zmierzyć efekty prowadzonej kampanii. Dowiesz się m.in. czy użytkownik kliknął reklamę lub wykonał ważną dla Twojej firmy czynność, np. pobrał aplikację lub kupił produkt. Poznasz także średni koszt reklamowy, jaki ponosisz, aby nakłonić klienta do zakupu produktu. Będziesz mógł lepiej poznać swojego klienta i jego zwyczaje, np. dowiesz się ile czasu przed zakupem poświęca na zebranie informacji o produkcie.
- w rozsądnej cenie – koszt tylko za kliknięcia (CPC) – Google Ads pozwala zachować pełną kontrolę nad budżetem reklamowym. Reklamodawca sam określa m.in. wielkość wydatków jakie może ponieść w ciągu miesiąca, dnia oraz na jedną reklamę. Płatność pobierana jest dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę. Samo jej wyświetlenie w wynikach wyszukiwania nie generuje dodatkowych kosztów.
- elastyczna – reklamy w Google Ads można bardzo łatwo zmieniać, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Wielkość budżetu, słowa kluczowe, treść reklamy – mogą być modyfikowane w dowolnym momencie, w zależności od aktualnej oferty i oczekiwanych rezultatów. Wiedząc, które reklamy cieszą się zainteresowaniem i są klikane można przetransferować na nie większe środki. To z kolei zwiększy zwrot z inwestycji.
- kierowana do wybranej grupy docelowej – Google Ads daje możliwość wyświetlania reklam osobom o określonych zainteresowaniach, które poszukują konkretnego produktu lub usługi. Reklamy będą widoczne dla użytkowników, którzy wpisują słowa kluczowe związane z Twoją działalnością lub odwiedzają pasujące tematycznie witryny. Mogą się wyświetlać na kilku różnych urządzeniach: komputerze, tablecie i smartfonie. Użytkownicy, którzy nie są zainteresowani Twoją ofertą są pomijani.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefJakie są formy reklamy Google Ads?
Pierwszym krokiem do stworzenia dobrej kampanii reklamowej w Google Ads jest określenie celu, który chce się osiągnąć. Jest to niezwykle istotne, bowiem każdy cel może być zrealizowany przez inny typ kampanii, a każda kampania ma z kolei swoje miejsca, w których użytkownik będzie mógł zobaczyć reklamę. Nazywamy je sieciami. Dla reklamodawców dostępne są: sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa Google i sieć YouTube. Obejmują one wszystkie lokalizacje, w których mogą wyświetlać się oferty Twojej firmy, np. witryny Google, witryny partnerów Google i inne, np. aplikacje mobilne. Podsumowując – cel kampanii określa miejsce, w którym użytkownicy będą mogli zobaczyć reklamy Twojej firmy.
Jaki masz wybór, decydując się na promocję swojej firmy w Google Ads? Poniżej prezentujemy podstawowe formy reklamy:
reklamy w sieci wyszukiwania
opierają się na słowach kluczowych i pojawiają się w wynikach Google, kiedy użytkownik wpisuje hasło związane z Twoją ofertą. Celem kampanii prowadzonych w sieci wyszukiwania jest generowanie wysokiej jakości ruchu na Twojej stronie internetowej. Ta forma reklamy jest adresowana do klientów, którzy w czasie rzeczywistym poszukują konkretnego produktu lub usługi. Dzięki temu, że odpowiada na zdefiniowaną potrzebę, cechuje ją wysoka skuteczność. Reklamodawca płaci za kliknięcie (CPC);
reklamy displayowe
to inaczej reklamy graficzne lub bannerowe, które wyświetlane są użytkownikowi w sieci reklamowej Google Display Network. Przykładowo po kliknięciu w bannery reklamowe HTML5, internauta zostaje automatycznie przeniesiony na Twoją stronę. W sieci Google Display Network znajduje się ponad 2 mln witryn, które przegląda niemal 90% wszystkich użytkowników Internetu. Jeśli dodamy do tego różnorodne metody kierowania to masz gwarancję precyzyjnego dotarcia do swojej grupy docelowej. Twoja reklama może być np. wyświetlana użytkownikom, którzy są zainteresowani określonymi obszarami w Internecie lub już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę remarketing). Istnieje możliwość łączenia metod kierowania, aby maksymalnie zawęzić grupę odbiorców. Wybierając reklamę displayową możesz zwiększyć świadomość swojej marki lub wypromować nowy produkt. Reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CPC), a nie za jej wyświetlenie
reklamy produktow
w Google Ads zostały stworzone z myślą o sklepach internetowych. Zazwyczaj łączą w sobie elementy reklamy graficznej i tekstowej, tworząc krótką prezentacją produktu dostępnego online. Zawierają jego zdjęcie, nazwę oraz informację o sprzedawcy. Reklamy produktowe w Google Ads wyświetlą się użytkownikowi w dwóch miejscach: nad lub z prawej strony wyników wyszukiwania oraz w osobnej zakładce Zakupy (Google Shopping). Kliknięcie w reklamę przeniesie internautę bezpośrednio na podstronę produktu w sklepie internetowym, na której może dokonać zakupu. Ta forma reklamy w Google Ads jest bardzo atrakcyjna dla klientów, ponieważ niemal na tacy podaje mu zdjęcie i cenę poszukiwanego produktu, tym samym błyskawicznie odpowiadając na jego podstawowe pytania w procesie decyzyjnym. Połączenie reklam produktowych z Google Merchant Center umożliwia tzw. remarketing dynamiczny, czyli przypominanie użytkownikom produktów, które wcześniej oglądali w sklepie reklamodawcy. Reklamy produktowe są rozliczane za kliknięcia (CPC);
reklamy wideo
są częścią kampanii realizowanych w serwisie YouTube. System Google Ads umożliwia wyświetlanie filmów promocyjnych obok treści niekomercyjnych. Użytkownicy oglądają je przed rozpoczęciem właściwego filmu lub w jego trakcie. Wideo reklamowe może być również propozycją do obejrzenia, sugerowaną przez YouTube. Film sponsorowany może mieć formę reklamy, którą można przewinąć lub wymuszającej obejrzenie w całości. YouTube daje możliwość przekierowania na stronę internetową reklamodawcy po kliknięciu w film, a nawet dodania specjalnych nakładek, umożliwiających wypełnienie formularza czy dokonanie zakupu. Reklamy wideo są świetnym wyborem, jeśli Twoim celem jest budowanie świadomości marki. Są rozliczane w systemie CPV (płatność za obejrzenie) lub CPM (płatność za tysiąc wyświetleń).
reklamy tekstowe
mają formę linków sponsorowanych, które wyświetlają się nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Pojawiają się, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę wybrane przez reklamodawcę słowo kluczowe. Po kliknięciu w reklamę, internauta trafia na Twoją stronę. Dzięki narzędziom udostępnionym przez Google Ads, możliwe jest dotarcie w wybranych dniach tygodnia lub godzinach do osób o określonej płci i wieku, które w danym momencie znajdują się w wytypowanej lokalizacji i poszukują konkretnego produktu lub usługi. Innymi słowy – docierasz do swoich potencjalnych klientów właśnie wtedy, gdy są najbardziej skłonni do poznania Twojej oferty i dokonania zakupu. Reklamy tekstowe w Google Ads są rozliczane w modelu płatności za kliknięcia (CPC).
reklama w Google Maps
– Wyświetla się jako pierwsza w spisie firm podczas wyszukiwania obiektów w Google Maps. Ponadto na mapie pojawia się wówczas wyróżniony punkt w miejscu zlokalizowania siedziby firmy. Reklama w Google Maps z wykorzystaniem systemu Google AdWords to forma reklamy, która doskonale zwiększa widoczność w sieci. Reklama w Google Maps pokazuje zakres usług czy godziny otwarcia firmy. Może być dodatkowo uzupełniona o zdjęcia.
Kiedy korzystać z reklam i dla kogo jest Google Ads?
Kampania Google Ads to dobra forma promocji w Internecie właściwie dla każdej działalności biznesowej, niezależnie od skali, zasięgu terytorialnego czy branży. Jedynym wymaganiem jest posiadanie strony internetowej. Różnorodność form reklamy, jakie oferuje Google sprawia, że przez kampanię w Google Ads Twoja firma może realizować różne cele biznesowe.
Jeśli zależy Ci na:
- pozyskaniu nowych klientów,
- zwiększeniu rozpoznawalności Twojej marki,
- wzroście sprzedaży (bo wprowadzasz nowy produkt, oferujesz promocyjne ceny lub prowadzisz działalność sezonową)
Możesz wybierać spośród kilku typów kampanii, które oferują różne formy reklamy:
- kampanie w sieci wyszukiwania – dostępne są tu reklamy tekstowe lub produktowe, które generują ruch, pozyskują kliknięcia, wspierają sprzedaż;
- kampanie Display – to reklamy graficzne, wyświetlane w witrynach partnerów Google. Generują ruch na stronie, sprawdzają się także jako przekazy budujące świadomość marki;
- kampanie na YouTube – reklamy wideo, służące budowaniu wizerunku firmy. Koszt reklamy na Youtube jest uzależniony od formy realizowanej kampanii i ustalonego sposobu rozliczania.
- kampanie performance max – reklamy, które mogą dopasowywać się do wszystkich kanałów komunikacji i powierzchni reklamowych.
Szybkie efekty oraz duża elastyczność w prowadzeniu kampanii to największe zalety Google Ads. Odpowiednio dobrane parametry sprawią, że Twoja oferta pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, a Ty zapłacisz tylko za efekt kampanii. Uwierz, naprawdę warto!
Jakie są rodzaje kampanii reklamowych? Cele i strategie kampanii Google Ads
Pierwszym krokiem do stworzenia kampanii w Google Ads powinno być określenie celu, który chcesz osiągnąć. Im bardziej konkretny i mierzalny – tym lepiej. Pozwoli to dokładnie określić grupę docelową działań oraz wybrać cechy Twojego produktu lub usługi, które będą akcentowane w przekazie reklamowym. Pomoże także oceniać skuteczność podejmowanych działań i – w kolejnym kroku – optymalizować, czyli ulepszać Twoją kampanię. O wyznaczonym celu należy pamiętać przy kolejnych etapach – podczas pisania tekstów reklamy czy tworzeniu landing page, czyli strony na którą trafia użytkownik bezpośrednio po kliknięciu w reklamę.
Prezentujemy przykładowe cele marketingowe, które mogą być wspierane przez reklamę w Google Ads:
- budowa/poprawa/wzmacnianie wizerunku firmy lub organizacji;
- wzrost sprzedaży produktów;
- wzrost oglądalności serwisu;
- wykonanie określonej akcji przez internautów.
Powyższe cele mogą być realizowane poprzez różnorodne kampanie oferowane w Google Ads. Wśród nich można wyróżnić:
kampanię generującą ruch
bywa nazywana też kampanią trafficową. Jej celem jest wygenerowanie jak największej liczby odwiedzin na stronie internetowej. Ten typ kampanii w Google Ads wybierany jest najczęściej przez portale internetowe, które czerpią zyski ze sprzedaży swojej powierzchni reklamowej. Jej podstawowym założeniem jest przekierowanie jak największej liczby użytkowników wyszukiwarek, przy utrzymaniu możliwie najniższych kosztów za pojedyncze odwiedziny. Aby zrealizować ten cel zalecane jest wybranie jak największej ilości słów kluczowych. Im mniej są one popularne wśród reklamodawców, tym lepiej.
kampanię wizerunkową
do podstawowych celów należy zaliczyć: budowanie świadomości marki, pozytywnego obrazu firmy oraz jej oferty lub intensywne promowanie produktu, wprowadzanego na rynek. W tym rodzaju kampanii w Google Ads bardzo istotne jest, aby użytkownicy sieci mieli częsty kontakt z Twoją firmą. Z tego powodu należy zdefiniować możliwie najwięcej słów kluczowych, popularnych w danej branży. Warto postarać się, aby reklama Twojej firmy wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po to, by Twój przekaz dotarł do jak największej liczby odbiorców. Należy pamiętać, że w wizerunkowych kampaniach w Google Ads istotna jest przede wszystkim liczba odsłon na możliwie najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
kampanię sprzedażową
ma przyczynić się do wzrostu sprzedaży Twojego produktu lub usługi. Aby ten typ kampanii w Google Ads był skuteczny, bardzo istotne jest posiadanie dobrego landing page, czyli strony internetowej, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę. Powinna ona dostarczać klientowi istotnych informacji o produkcie, być przejrzysta i czytelna oraz zachęcać do działania, czyli dokonania zakupu. W tej strategii ważne jest, aby koszt pozyskania jednego klienta nie był wyższy niż zysk wygenerowany z jego zakupu. Aby to osiągnąć rekomenduje się wybieranie słów kluczowych z tzw.„ długiego ogona”, czyli takich, które zawierają pełną nazwę produktu. Jest to rozwiązanie nie tylko bardziej korzystne cenowo dla reklamodawcy (koszt CPC jest niższy), ale także lepiej trafia do potencjalnego klienta.
Ile ja za to wszystko zapłacę? Jakie są koszty Google Ads
Nadszedł w końcu czas, aby trochę uwagi poświęcić kosztom. Na całkowitą cenę jaką zapłacisz, realizując kampanię Google Ads składają się budżet Twojej kampanii (generowany przez kliknięcia lub wyświetlenia reklamy) oraz wynagrodzenie agencji, która przygotuje, poprowadzi i zoptymalizuje te wszystkie działania. I tu pojawia się kolejna, mocna strona Google Ads. Ta forma promocji daje Ci możliwość pełnej kontroli nad budżetem reklamowym. W danym miesiącu nie zapłacisz ani grosza więcej ponad limit, który ustalisz. Bardzo istotne jest jednak, aby budżet kampanii w Google Ads był dopasowany nie tylko do Twoich możliwości finansowych, ale także do celów biznesowych Twojej firmy. Zacznij więc od określenia tego, co chcesz osiągnąć, dzięki realizacji kampanii Google Ads. Śpieszymy z podpowiedzią i przypominamy przykładowe cele marketingowe:
- wzrost przychodów w sklepie internetowym,
- wzrost liczby transakcji,
- wzrost świadomości marki,
- określona liczba zapisów do newslettera/pobrań aplikacji/materiałów.
Pamiętaj, że zespół emedia służy pomocą w ustalaniu początkowej wysokości budżetu. Bierzemy pod uwagę Twoje cele biznesowe, zasięg kampanii, wybrane metody dotarcia do klienta oraz koszty kliknięcia dla branży, w której działasz. Wszystko po to, aby Twoja kampania była optymalna i skuteczna.
Kampanie Google Ads zwykle rozliczane są z podziałem na dwie kategorie opłat: 1. Opłata na budżet tzw. kliknięcia (płacimy ją bezpośrednio na podstawie faktury od Google lub z wykorzystaniem pośrednika np. naszej agencji jako pozycja na naszej fakturze), 2. Opłata za prowadzenie kampanii przez agencję. Koszty obsługi zwykle stanowią nie mniej niż 600zł przy najprostszych kampaniach i rosną w zależności od skomplikowania kampanii.
Wybierając Google Ads możesz w dowolnym momencie modyfikować kampanię: wstrzymać ją lub zintensyfikować, np. w okresie wzmożonej sprzedaży lub przy okazji wprowadzania na rynek nowego produktu. Koszty kampanii ponosisz tylko wtedy, gdy Twoi klienci podejmą określone działanie, np. klikną reklamę, by odwiedzić Twoją stronę lub zadzwonić do Twojej firmy.
W Google Ads masz do dyspozycji specjalne narzędzia, dzięki którym możesz na bieżąco śledzić skuteczność reklam i ponoszone koszty. Efektywność Twojej kampanii reklamowej pomoże Ci ocenić także współczynnik konwersji. Pokazuje on jaka część użytkowników, odwiedzających Twoją witrynę zachowała się w sposób, na jakim Ci zależy, np. kupiła produkt, zapisała się na newsletter, założyła konto w serwisie, pobrała darmowego e-booka, itp. Współczynnik konwersji jest wyrażany w procentach i oblicza się go wg następującego wzoru:
Współczynnik konwersji = (liczba użytkowników, którzy wykonali pożądaną czynność)/(liczba użytkowników, którzy odwiedzili stronę) *100%. Na konwersję istotnie wpływa jakość Twojej witryny. Dlatego zadbaj, aby była ona spójna, przejrzysta, intuicyjna w obsłudze. Przetestuj zakupy, wypełnienie formularza, zapis na newsletter zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. Dobra strona internetowa to nie tylko wyższy współczynnik konwersji, ale także niższa wartość kosztu kliknięcia (CPC).
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefOd czego zależy wysokość CPC?
CPC to najpopularniejszy model rozliczeń w kampaniach Google Ads. Reklamodawca płaci za kliknięcia reklamy przez użytkowników, a nie za jej wyświetlenia. Wysokość CPC jest zmienna i zależy od wielu czynników. Wśród nich należy wymienić:
- aukcje reklam – są organizowane dla każdego miejsca w sieci, w którym wyświetlana jest treść sponsorowana. W aukcji biorą udział konkurujące ze sobą firmy. To, czy użytkownik zobaczy akurat Twoją reklamę oraz na jakiej pozycji się ona znajdzie, zależy m.in. od stawki, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie. Jej maksymalną wysokość można ustalić samodzielnie lub w oparciu o narzędzia automatycznego planowania stawek, udostępniane przez Google. Ale nie tylko cena jest tu istotna.
- dobrze przygotowaną reklamę – jeśli system Google uzna Twoją reklamę za trafną, to nawet pomimo niższej stawki, którą oferujesz podczas aukcji, może się ona wysoko wyświetlić. Na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania pojawiają się zazwyczaj reklamy dobrej jakości. Nawet jeśli ich stawka CPC jest niższa, to ze względu na jej wcześniejszą skuteczność, system Google może nagrodzić ją widoczną pozycją.
- trafność słów kluczowych – szalenie istotne jest, aby słowa kluczowe wybrane dla kampanii dobrze opisywały Twoją ofertę oraz potrzeby potencjalnych klientów, które ona zaspokaja. Jeśli te frazy będą zbyt ogólne lub za bardzo specjalistyczne, Twoja kampania nie przyniesie spodziewanych rezultatów.
- działalność konkurencji – nie bez znaczenia jest również branża, w której działasz. Jeśli Twoje słowa kluczowe są często wybierane przez konkurencję – CPC będzie wyższe.
- współczynnik klikalności (CTR) – określa jak często w Twoją reklamą klikają osoby, które ją widziały. Im bardziej interesujące są Twoje treści sponsorowane, tym więcej osób w nie klika. To z kolei wpływa na pozytywną ocenę Twojej reklamy przez Google. Stąd już krótka droga do wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania!
- czas prowadzenia kampanii – w wielu branżach w ciągu roku mamy do czynienia z sezonowością, czyli powtarzającymi się wzrostami sprzedaży, które wynikają ze zmieniających się potrzeb klientów, np. w okresie świątecznym czy przy okazji Black Friday. W takich momentach ceny CPC mogą poszybować w górę. Warto jednak pamiętać, że długotrwałe i systematyczne działania w Google Ads podnoszą jakość Twojego przekazu reklamowego. Jest on lepiej oceniany przez algorytmy wyszukiwarki. Dzięki temu, nawet przy zaangażowaniu mniejszych środków w okresie większej aktywności konkurencji, można z nią skutecznie powalczyć. Bo to jakość ma kluczowe znaczenie w kampaniach w Google Ads.
- jakość Twojej strony internetowej – Twoja strona jest fundamentem. Powinna być intuicyjna, atrakcyjna graficznie, a także w przystępny sposób prezentować Twoją ofertę. Jej głównym zadaniem jest skłonić użytkownika do wykonania akcji, na której Ci zależy. Jeśli pozycjonujesz już swoją witrynę – nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić również kampanię w Google Ads. Te formy promocji online wzajemnie się uzupełniają. Pozycjonując swoją stronę generujesz na swojej stronie ruch organiczny (niepłatny), a Google Ads – płatny. Pamiętaj, że zespół emedia może kompleksowo zająć się promocją Twojej działalności w Internecie.
Podsumowując – pamiętaj, że algorytm Google nie bazuje tylko na wysokości stawki, jaką zadeklarujesz za kliknięcie. Istotny jest również wynik jakości, na który składa się atrakcyjność zestawu reklam, trafność słów kluczowych, a także Twoja witryna – stopień nasycenia jej słowami kluczowymi oraz szybkość ładowania. Wysoki wynik jakości jest priorytetem każdego reklamodawcy. Im jest lepszy, tym niższe koszty za kliknięcie i większa szansa na pokonanie konkurencji. Dlatego ważne jest przed rozpoczęciem pracy z Google Ads zrobić audyt strony pod kątem optymalizacji – SEO.
Audyt reklam i kampanii Google Ads
Uruchomienie kampanii Google Ads oraz pierwsze przekierowania z reklam na Twoją stronę internetową to jeszcze nie koniec działań. Można powiedzieć, że to dopiero początek! Aby kampania była skuteczna, trzeba obserwować jej wyniki i ją optymalizować, czyli wprowadzać zmiany, które uczynią ją jeszcze bardziej efektywną. Taki audyt Google Ads najlepiej powierzyć doświadczonej agencji interaktywnej, która specjalizuje się w takich działaniach.
W audycie powinny znaleźć się następujące elementy:
- połączenie konta Google Ads z Google Analytics – to w Google Analytics można dokładnie poznać zachowanie użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki prowadzonej kampanii. Dane z tego narzędzia odpowiedzą m.in. na pytanie czy kampania działa prawidłowo oraz czy reklamy wyświetlają się po wpisaniu wybranych słów kluczowych;;
- sprawdzenie struktury konta w Google Ads – w Google Ads możliwe jest ustawienie kilku typów kampanii, a w nich – różnych typów reklam. Należy sprawdzić, czy do promocji Twojej oferty dobrane są optymalne typy kampanii;;
- weryfikacja trafności tekstów reklamowych i kreacji, wykorzystanych w kampanii – warto sprawdzić, czy treści reklamowe są postrzegane przez użytkowników jako interesujące i zachęcające do określonego działania;
- kontrola elementów, mających wpływ na tzw. wynik jakości – składają się na niego przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy (czyli dopasowanie słów kluczowych do treści reklamy tekstowej) oraz jakość strony, na którą przenoszeni są użytkownicy po kliknięciu. Wysoki wynik jakości to lepsza pozycja, niższe ceny i więcej kliknięć w ramach budżetu;
- sprawdzenie doboru słów kluczowych – być może konieczne są zmiany fraz lub ich uzupełnienie. Nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe mogą przyczynić się do przypadkowych kliknięć (czyli marnowania budżetu) lub ograniczyć dotarcie do potencjalnych klientów;
- sprawdzenie kampanii pod kątem oczekiwań i potrzeb klientów – Twoje postrzeganie biznesu może być odmienne od tego, jak widzą go klienci. Kluczowa jest więc obserwacja zachowań użytkowników i dopasowywanie do nich swoich działań promocyjnych;
- ocena współczynnika konwersji – to podstawowy sposób mierzenia efektywności i skuteczności kampanii Google Ads. Należy pamiętać, że konwersja jest ściśle powiązana z jakością strony internetowej;
- audyt strony internetowej – szczególną uwagę należy zwrócić na treści umieszczone na stronie, na którą trafi użytkownik po kliknięciu w reklamę. Ważna jest także użyteczność strony, a w przypadku sklepów internetowych – poprawny przebieg procesu zakupowego.
Obsługa reklam Google Ads ze wsparciem agencji czy to dobry pomysł?
Współpracując z emedia, gwarantujemy Ci dostęp do naszych specjalistów w biurze, na miejscu w Lublinie i Warszawie. Nasza firma jako jedna z nielicznych w Lublinie, posiada oficjalny status Google Partners, który potwierdza jakość naszych kampanii reklamowych w Google Ads (AdWords).
W ramach programu Google Partners mamy możliwość zaproponować Państwu 1 200 zł na pierwszą kampanię reklamową w Google Ads (AdWords).
Informacje na temat tego, jak otrzymać środki na kampanię reklamową znajdą Państwo w artykule Kupon promocyjny Google Ads – sposób na darmową reklamę w Internecie.
Status Google Partner agencji interaktywnej

Jako jedna z nielicznych firm w Lublinie posiadamy oficjalny status Google Partner przyznawany najlepszym agencjom interaktywnym w Polsce prowadzącym kampanie Google Ads.
Oficjalny status Google Partners programu Google Ads zobowiązuje nas do prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads na określonym poziomie jakości, który jest weryfikowany przez pracowników działu Google Partners.
Dodatkowo, nasi pracownicy są zobowiązani zdawać oficjalne egzaminy potwierdzające ich kompetencje w systemie Google Ads, minimum raz w roku. Status gwarantuje Państwu profesjonalne podejście i realizację działań reklamowych w zakresie reklamy internetowej Google Ads. Zobacz case study współpracy z naszymi Klientami.
Jeśli chcą mieś Państwo dostęp do autoryzowanych specjalistów Google Partners, na miejscu w Lublinie oraz Warszawie, serdecznie zapraszamy do współpracy!