Jak skutecznie wykorzystywać banery reklamowe HTML5?

Kiedyś Flash, a dzisiaj HTML5 pozwala na tworzenie responsywnych reklam dla naszych kampanii online. Za ich pomocą możesz skutecznie zdobywać nowych klientów i zadbać o rozpoznawalność swojej marki w Internecie. W tym artykule dowiesz się, czym są banery reklamowe oparte na HTML5, jakie mają możliwości i ograniczenia przy ich projektowaniu oraz czym powinny charakteryzować się skuteczne banery adwords.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Czym są banery reklamowe HTML5?

Banery reklamowe HTML5 są formą reklamy internetowej, która pozwala na przedstawienie w ciekawy sposób swojej oferty oraz przekierowanie potencjalnego klienta bezpośrednio na wybraną witrynę. Zwykle składają się one ze zdjęć lub filmów, tekstu oraz elementów graficznych i interaktywnych. Najkrócej można nazwać go boxem wypełnionym treścią.

Dużym atutem promocji online przy pomocy banerów adwords jest możliwość dokładnego dostosowania naszej grupy odbiorców poprzez:

  • umieszczanie reklamy na stronach powiązanych tematycznie,
  • wyświetlanie banerów użytkownikom, którzy swoją aktywnością w Internecie wykazują zainteresowanie danym tematem.

Dzięki temu docieramy prosto do naszych potencjalnych klientów i nie musimy marnować budżetu na wyświetlanie reklamy przypadkowym internautom. Warto dodatkowo śledzić Google Ads Statystyki w celu poznania osób, do których kierujemy dane kampanie reklamowe. 

Banery adwords to duża szansa na bardzo skuteczną reklamę, ale aby móc ją efektywnie wykorzystać, należy zadbać o każdy element kampani. Jednym z kluczowych elementów zwykle okazuje się sam projekt graficzny, który musi być stworzony tak, aby przykuć uwagę internautów i zachęcić do interakcji. Należy liczyć się z tym, że rozmiary banerów HTML5 do Google nie dają nam zbyt dużej przestrzeni roboczej co może ograniczać nas przy projektowaniu przekazu. Większość z nich jest dosyć mała i należy na niej zamieścić tylko kluczowe dla klienta informacje, aby cała treść była widoczna i czytelna.

Jak Zrobic Baner Reklamowy Html5
Jak zrobić skuteczny baner reklamowy Html5 | emedia

Wymiary banerów reklamowych online

Banery reklamowe online muszą być przygotowane w odpowiednich formatach, aby mogły być wyświetlane na danym portalu. Możesz stworzyć różne rozmiary reklam wykorzystując darmowe lub płatne narzędzia do tworzenia banerów lub też zlecić to profesjonalnemu grafikowi. Wygląd i spójność banerów Twojej marki ma ogromne znaczenie, ponieważ dobra reklama graficzna zapada klientom w pamięć. Możemy wyróżnić pewne typy wymiarów banerów reklamowych, takie jak banery kwadratowe i prostokątne, banery typu wieżowiec, długie banery oraz banery na urządzenia mobilne. 

Przykładem tego jak stworzyć skuteczną reklamę w oparciu o banery reklamowe HTML5 w różnych rozmiarach jest kampania zrealizowana przez naszą agencję dla biura podróży. Reklama stworzona z banerów miała na celu zachęcenie odbiorców do spędzenia wakacji życia. Efekty współpracy w postaci banerów reklamowych HTML5 zamieszczone są poniżej. 

Banery kwadratowe i prostokątne

Spośród banerów kwadratowych i prostokątnych możemy wybrać aż siedem wersji rozmiarów, z których najpopularniejsze są: mały kwadrat 200 x 200 pikseli, baner śródtekstowy 300 x 250 pikseli, a także największy baner tego typu netboard 589 x 400. Te banery są najbardziej skuteczne, gdy umieszcza się je w tekście lub na końcu artykułu.

Przykłady banerów kwadratowych i prostokątnych dla biura podróży

Banery Typu wieżowiec

Długie banery również dzielą się na kilka rozmiarów. Podstawowy baner posiada rozmiar 468 x 60 pikseli. Największy z nich to panorama o wymiarach 980 x 120 pikseli. Jednym z chętniej wykorzystywanych rozmiarów jest billboard 970 x 250 pikseli. Długi baner jest bardzo skutecznym sposobem reklamy, gdy umieści się go nad główną treścią lub na stronach forum. 

Przykłady banerów reklamowych typu wieżowiec

Długi baner

Długie banery również dzielą się na kilka rozmiarów. Podstawowy baner posiada rozmiar 468 x 60 pikseli. Największy z nich to panorama o wymiarach 980 x 120 pikseli. Jednym z chętniej wykorzystywanych rozmiarów jest billboard 970 x 250 pikseli. Długi baner jest bardzo skutecznym sposobem reklamy, gdy umieści się go nad główną treścią lub na stronach forum.

Przykłady banerów reklamowych typu długi baner

Banery reklamowe na urządzenia mobilne

Banery na urządzenia mobilne dzielą się na trzy możliwości: baner na urządzenia mobilne 300 x 50 pikseli lub 320 x 50 pikseli oraz duży baner na urządzenia mobilne 320 x 100 pikseli. Inaczej nazywany jest banerem mobilnym pasującym do większych ekranów telefonów komórkowych. W celu uzyskania jak najlepszych efektów powinna wyświetlać się na górze lub na dole ekranu.

Waga projektu baneru reklamowego HTML5

Oprócz wymiarów ważna jest jeszcze waga pojedynczego projektu. Banery HTML5 do Google Ads nie mogą przekraczać 150 KB, czyli powinniśmy ograniczyć się do elementów koniecznych i zadbać by były one w rozmiarze możliwie najmniejszym. Przy czym należy pamiętać, że duża kompresja plików wpływa na ich jakość przez co mogą prezentować się nieestetycznie lub być nieczytelne. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad stworzeniem elementów wektorowych, które nie tracą jakości przy zmianie rozmiaru. Jeżeli jednak decydujemy się na zdjęcia najlepiej umieścić je tak, aby były tłem lub wizualnym dodatkiem do głównej treści reklamy, a nie najważniejszym elementem. Lepiej żeby wzrok internauty kierował się na tekst lub przycisk niż na skompresowaną fotografię.

Baner Reklamowy Html5
Baner Reklamowy Html5 | emedia

Zwykle przy planowaniu kampanii wybiera się co najmniej kilka rozmiarów banerów, aby mogły pojawić się w różnych miejscach w sieci niezależnie od wielkości wyznaczonego obszaru reklamowego. Czasem będzie to większa przestrzeń, która pozwoli grafikowi na pokazanie swojej kreatywności, a czasem będzie to tylko mały fragment strony mieszczący drobny napis. Tworząc statyczne reklamy w mniejszych formatach jesteśmy zmuszeni zrezygnować z niektórych elementów. Chcąc zawrzeć wszystkie potrzebne potencjalnemu klientowi informacje, dodać zdjęcie lub produkt i firmowe hasło szybko orientujemy się, że nasze banery reklamowe nie są wstanie wszystkiego zmieścić. Szczególnie jeżeli wiemy, że należy zadbać o czytelność tekstu. Tu na pomoc przychodzą Google Ads banery w postaci animacji HTML5.

Banery reklamowe HTML5 – wzrost skuteczności reklamy

Banery reklamowe HTML5 Google są bardzo skuteczną formą reklamy w Internecie. Mogą zostać skierowane do konkretnej grupy odbiorców, a poprzez ciekawy projekt z animacjami i elementami interaktywnymi zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż. W celu sprawdzenia, czy takie rozwiązanie rzeczywiście działa, możesz w prosty sposób śledzić wpływ banerów reklamowych na konwersję poprzez analizę metryki w Google Analytics. Wykorzystując nowoczesną technologię i dokładając odrobinę kreatywności dotrzesz do szerszego grona odbiorców i wygenerujesz większe zyski. 

Czym jest baner reklamowy HTML5?

Banery reklamowe HTML5 są rodzajem reklamy internetowej, która opiera się na przedstawieniu oferty oraz przekierowanie Klienta bezpośrednio na daną witrynę. Banery reklamowe HTML5 składają się ze zdjęć lub filmów, elementów graficznych i interaktywnych oraz tekstu reklamowego.

Jakie są wymiary banerów reklamowych HTML5?

Wyróżnia się cztery rodzaje banerów reklamowych HTML5, takie jak banery kwadratowe i prostokątne, banery typu wieżowiec, długie banery oraz banery na urządzenia mobilne.  Wymienione typy banerów dzielą się na poszczególne formaty rozmiarów, których wybór jest dość duży. Należy jednak pamiętać o dostosowywaniu baneru do możliwości konkretnej strony internetowej oraz o umiejscowieniu go w odpowiednim miejscu, aby poprawnie się wyświetlał.

Jak tworzone są banery HTML5?

Banery HTML5 jak wszystkie inne formy reklamy są tworzone zgodnie z preferencjami Klienta. Po otrzymaniu informacji i materiałów na temat kampanii reklamowej opracowywany jest projekt zgodny z wytycznymi. Baner tworzony jest w oparciu o gotowy szablon lub projekt indywidualny oraz brief. Projekt realizuje się tak, aby informacjami zawartymi nawet na najmniejszymi banerach zachęcić odbiorcę do reakcji.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Kinga Skowronek
Autor:
Content Manager

Wśród moich obowiązków znajduje się współpraca z copywriterami, tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO oraz nadzorowanie harmonogramu publikacji treści dla naszych klientów.

Zajmuję się również opracowywaniem strategii komunikacji marketingowej dla firm, które potrzebują pomocy w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. Badając grupę docelową oraz analizując trendy rynkowe i konkurencję, tworzę plan działań marketingowych zawierający wskazówki dotyczące wyboru skutecznych kanałów i środków komunikacji.

Prywatnie jestem wielką fanką kawy, wspinaczek górskich i powieści kryminalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*