Remarketing dla e-commerce

Każdy chce, aby jego sklep internetowy przeciągał jak najwięcej użytkowników, którzy staną się klientami. W związku z tym jako właściciel musisz dbać nie tylko o wygląd swojej strony internetowej, ale także o zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu Twoich produktów lub usług wykorzystując reklamy sklepów internetowych. Nie zawsze jednak taka osoba dokona transakcji od razu. Może przeglądać również inne strony w poszukiwaniu tego samego dobra. Ważne, abyś sprawił, że nie zapomni ona o Twoim sklepie i ofercie jaką przedstawiłeś. Wtedy należy zadbać o remarketing dla e-commerce. Sprawi on, że użytkownicy mimo opuszczenia strony, będą widzieli jej ofertę na innych portalach.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Czym jest remarketing?

    Zapewne sam odwiedzając różne strony internetowe niejednokrotnie spotkałeś się z taką sytuacją. Wszedłeś do sklepu internetowego, sprawdziłeś ofertę, opuściłeś go, po czym kilka stron dalej, widzisz reklamy związane z produktami tego sklepu. Najczęściej prezentują się one jako banery reklamowe lub materiały video na stronie. Tak działa remarketing dla e-commerce w Google Ads.

    Nieco inaczej prezentuje się sytuacja dla Facebook Ads. Tak. Tam również spotykamy się z remarketingiem.

    Tam z kolei materiały można wyświetlać użytkownikom, którzy wcześniej poszukiwali informacji o konkretnym produkcie, usłudze lub marce. Tutaj reklama polega na prezentowaniu postów sponsorowanych, reklam czy filmików. Jest to wysoce skuteczna metoda, ponieważ generowany przekaz trafia do ściśle określonej grupy użytkowników portalu. To z kolei pozwala na obniżenie kosztu kampanii remarketingowej.

    Jak możesz wywnioskować z powyższych akapitów, remarketing jest niczym innym, jak działaniami mającymi na celu ponowne sprowadzenie użytkownika do Twojego sklepu. Celowo używamy nazwy użytkownik, ponieważ klientem stanie się w momencie zakupu, a by do tego doszło, musisz przedstawić mu dobrą ofertę. To już część Twojej pracy.

    Jakie korzyści mogę dzięki temu osiągnąć?

    Przede wszystkim znacząco zwiększysz swoje szanse na sprzedaż. Pamiętaj, że kampanie remarketingowe mają za zadanie sprawić, by użytkownik który JUŻ był na Twojej stronie, wrócił na nią i dokonał transakcji. Oznacza to, że produkt bądź usługa która go interesowała, znajdowała się w Twoim sklepie. Teraz trzeba sprawić, by chętnie na nią wrócił.

    Nadrzędnym celem i korzyścią dla osoby prowadzącej e-commerce jest konwersja. Jest to działanie polegające na dokonaniu przez użytkownika oczekiwanej czynności, jak właśnie zakup produktu lub usługi. Działania remarketingowe mają za zadanie zwiększyć stopień konwersji. Im wyższy będzie, tym więcej zarobi Twój sklep.

    W zależności od platformy dla której będziesz chciał realizować taką kampanię, musisz zadbać o odpowiednie jej ustawienie. Równie ważne jest odpowiednie dobranie grona odbiorców. Nie jest to takie łatwe, dlatego w takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy. Na rynku znajdziesz agencje interaktywne, które zajmują się organizowaniem kampanii remarketingowych Google AdsFacebook Ads. Wieloletnie doświadczenie pomaga im w tworzeniu ich w taki sposób, by nie przepalić budżetu partnera biznesowego, a pomóc mu w maksymalizacji zysków wynikających z ich zastosowania.

    Ile kosztuje remarketing dla e-commerce?

    Tutaj nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko uzależnione jest od indywidualnych oczekiwań i możliwości partnera biznesowego agencji.

    Co prawda w przypadku Google Ads, korzystanie z platformy jest bezpłatne, o tyle użytkownik ponosi koszty związane z działaniami reklamowymi takimi jak wyświetlenia, konwersja lub kliknięcia. Tutaj pomóc może dobra agencja interaktywna, która odpowiednio skonfiguruje sposób rozliczania, by był on optymalny dla właściciela sklepu.

    Podobnie rozliczany jest remarketing dla Facebook Ads. W tym wypadku koszt jaki należy wziąć pod uwagę to wykupienie reklamy i jej obsługa. Jest to ważny gdy będziesz planował budżet na tego typu kampanie remarketingowe.

    Nawiązując współpracę z agencją interaktywną, której zależy na Twoim sukcesie w internecie, znaczaco zysaksz na działaniach remarketingowych.

    Skontaktuj się z emedia i ciesz się ze świetne zoptymalizowanych reklam w Googla AdsFacebook Ads!

    Rozwiń z nami swój biznes on-line

    Autor:
    CEO, e-business expert

    Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

    Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)