Specjalizacje Google Partners
Program Google Partners
Google wprowadziło program Google Partners w celu wspierania firm i agencji marketingowych. Program Google Partners ma określone wymagania, które firmy marketingowe muszą spełnić, aby móc do niego przystąpić.
Od 2021 roku zostają wprowadzone aktualizacje zasad przyznawania tego statusu. Są one bardziej rygorystyczne niż w 2020 roku.
Firmy i ich pracownicy chcąc uczestniczyć w programie powinny zarejestrować się na stronie Google Partners.
Google Partners pozwala uzyskać status Partnera Google oraz status Partnera Google Premium.
W ramach statusu Partnera Google można uzyskać specjalizacje:
- Reklama w sieci wyszukiwania (ang Search Advertising)
- Reklama Video (ang. Video Advertising)
- Reklama w sieci reklamowej (ang. Display Advertising)
- Reklama w zakupach Google (ang. Shopping Advertising)
Każda z tych specjalizacji wymaga dogłębnej wiedzy z obsługi narzędzi Google Ads i Google Analytics.
Wchodząc na stronę wyszukiwania Google Partners można zauważyć, że specjalizacje określono w tym czy ktoś potrzebuje pomocy w reklamie internetowej czy w obsłudze witryny internetowej.
Specjalizacje Partnerów Google
Reklama w sieci wyszukiwania
Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat podstawowych i zaawansowanych zagadnień dotyczących sieci wyszukiwania. Obejmujących sprawdzone metody tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam w sieci wyszukiwania oraz zarządzania nimi.
W praktyce to oznacza że firma potrafi dobrze wykorzystywać Google Ads w reklamach. W sieci wyszukiwania, w wynikach wyszukiwarek wykorzystujących technologie Twojej wyszukiwarki Google (Custom Search Engine) oraz w sieci wyszukiwania witryn partnerskich (yahoo, bing itp.). Potrzebna jest znajomość prowadzenia konta menedżera MCK na poziomie administracyjnym. Agencja interaktywna posiadająca status Google Partners może również udzielić Ci porad w zakresie strategii słów kluczowych oraz planowania budżetu.
Reklama Video
Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz specjalistyczną wiedzę na temat zaawansowanych zagadnień dotyczących reklamy wideo. Obejmuje sprawdzone metody tworzenia, pomiaru, optymalizacji kampanii reklam wideo w YouTube i w internecie.
Reklama video to najbardziej dynamiczny segment reklamy Google Ads. Dzięki reklamie wideo i społeczności YouTube stwarza unikalne warunki do angażowania widzów. Połączenie obrazu, dźwięku i animacji pozwala angażować emocjonalnie w prezentowane treści i skuteczniej docierać do osób, które szukają Twojego produktu lub marki.
Reklama w sieci reklamowej
Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz specjalistyczną wiedzę na temat zaawansowanych zagadnień dotyczących sieci reklamowej i sprawdzonych metod tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam w sieci reklamowej oraz zarządzania nimi.
Sieć reklamowa to jest najbardziej kreatywny dział reklam Google Ads. Reklamy displayowe świetnie budują zasięg i dają użytkownikom możliwość, zdobycia uwagi i zaangażowanie użytkowników dzięki atrakcyjnym formatom reklam HTML5 i reklam elastycznych.
Współpracując z agencją posiadającą status Google Partners wiesz, że reklamy displayowe są na najwyższym poziomie.
Reklama w zakupach Google
Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz specjalistyczną wiedzę na temat reklam produktowych. Obejmuje tworzenie kampanii, optymalizację, zwiększanie przychodów (ROAS), tworzenie i konfigurację konta Merchant Center oraz optymalizację pliku danych (feedu).
Jest to najbardziej informatyczna część specjalizacji. Wymaga integracji z systemami eCommerce w celu dostosowania danych o produktach z baz danych do formatów wymaganych przez Merchant Center. Trzeba też znać w zaawansowanym stopniu integrację modułu e-commerce w Google Analytics, aby skutecznie wyświetlać i monitorować sprzedaż Twojego sklepu.
Jak zostać Partnerem Google?
Firmy które chcą zostać Partnerami Google muszą spełniać sporo wymagań.
Przede wszystkim: jedna osoba musi mieć konto Google Partners, zdobyć certyfikat Google Ads, a na wszystkich zarządzanych kontach musi utrzymać próg wydatków na poziomie 10 000 USD w okresie 90 dni. Partner Google musi utrzymać wynik optymalizacji na poziomie 70% lub więcej, aby utrzymać się w gronie 3% najlepszych firm. Ponadto co najmniej 50% użytkowników z Twojej firmy musi mieć aktualne certyfikaty Google Ads z zakresu: Sieć wyszukiwania, Sieć reklamowa, Sieć wideo, Zakupy, Kampanie promujące aplikacje, które można uzyskać na platformie Skillshop (dawniej Academy for Ads).
Korzyści z posiadania statusu Google Partners
Posiadanie statusu Google Partners jest wielkim wyróżnieniem oraz dowodem zaufania ze strony światowego przedsiębiorstwa. Gwarantuje również wiele praktycznych korzyści zaspokajających potrzeby agencji w trzech obszarach, takich jak:
- szkolenia i statystyki – szkolenia i certyfikaty związane z usługami, raporty z analiz zachowań konsumenckich,
- materiały dodatkowe i pomoc – obsługa konta i pomoc techniczna,
- uznanie i nagrody – konkursy i nagrody, oferty promocyjne, logo partnera, katalog.
Zmiany ofert promocyjnych Google Partners
W ramach nowego programu Google Partners wprowadzono zmiany w ofercie promocyjnej skierowanej do klientów, którzy zaczynają korzystać z reklam Google Ads. Zmiany dotyczą:
- wartości oferty – kwota środków na reklamę Google Ads dla nowych klientów została podwyższona do 1 200 zł,
- czasu na spełnienie wymagań – od lutego 2022 roku klienci z nowymi kontami będą mieli 60 dni na spełnienie warunku o przeznaczeniu kwoty w wysokości 1 200 zł na kampanię reklamową swojej firmy,
- przeznaczenia oferty – oferta o wysokiej wartości staje się przywilejem zarezerwowanym dla oficjalnych Partnerów Google i Partnerów Google Premium.
Kupon 1 200 zł na kampanię Google Ads
Kupon promocyjny Google Ads przeznaczony jest dla nowych reklamodawców, którzy posiadają status Google Partner lub Google Partner Premium albo współpracują z agencją SEM będącą licencjonowanym partnerem Google. Więcej informacji na temat możliwości pozyskania kuponu Google Ads 2022 dla Twojej firmy znajdziesz tutaj.