2 koncerty zamiast 1, czyli jak z wykorzystaniem reklamy w internecie podwoiliśmy ilość sprzedanych biletów?
Niemal 2 miliony wyświetleń reklam, 2 tysiące sprzedanych biletów. Poznajcie nasze case study o tym, jak dzięki reklamie na FB i optymalizacji landing page sprzedaliśmy bilety na dwa eventy, zamiast zaplanowanego jednego.
Fundacja Beksiński, czyli fundacja której celem jest promowanie twórczości niezwykłego polskiego malarza – Zdzisława Beksińskiego, poprosiła nas o pomoc w promocji swojego wydarzenia we Wrocławiu.
Założenie eventu Świat Mistrza Beksińskiego było dość nietypowe – to wyświetlenie obrazów Mistrza przy oprawie audiowizualnej z udziałem orkiestry symfonicznej. Mimo, że ten artysta ma sporo fanów swojej sztuki, Fundacja miała obawy, czy uda się sprzedać miejsca na całej sali w dobie pandemii i przy tak niebanalnej formule.
Czytając ten tekst do końca dowiesz się, jak przeprowadzając skuteczną kampanię reklamową nakłoniliśmy koordynatorów Fundacji do organizacji drugiego eventu w tym samym dniu (2h później) i jak udało się sprzedać wszystkie miejsca z obu godzin.
Jak skutecznie rozpocząć kampanię reklamową, gdy wszystko jest “na już” i nie zrobić falstartu?
W naszej branży marketingowej – czas, dynamika pracy ma duże znaczenie. Szybkie reakcje, stały kontakt z klientem i duża elastyczność to aspekty, które towarzyszą nam na co dzień. W tym pośpiechu należy jednak mieć na uwadze, aby nie zaczynać kampanii nie będąc do niej w pełni przygotowanym – żeby nie popełnić falstartu.
Diagnoza problemu – strona internetowa
Przed uruchomieniem kampanii zdiagnozowaliśmy pewien problem – strona internetowa – http://www.beksinski.com.pl
Strona była atrakcyjnie wizualnie, jednak problem pojawiał się na etapie konwersji oraz braku systemu e-commerce – brak koszyka zakupów – nie było możliwości kupienia biletów ze strony fundacji.
Kolejnym problemem był brak wdrożonych narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy mierzyć skuteczność naszej pracy i być elastycznym w przypadku prowadzonych kampanii. Możemy na bieżąco reagować na zachowanie użytkowników np. poprzez zwiększanie lub zmniejszanie budżetów, czy zmianę kampanii.
Sugestie zmian – dedykowana strona www
Zdecydowaliśmy się zasugerować klientowi, że aby kampanie wydarzenia cieszyły się powodzeniem musimy wyjść od stworzenia nowej strony – dedykowanego landing page’a, na który będziemy kierować ruch z naszych kampani.
Był to dość ryzykowny (tworzenie nowej strony www to zazwyczaj dłuższy temat), ale niezbędny w naszej ocenie krok do skuteczności naszych działań.
Strona www musi być intuicyjna, prosta w obsłudze oraz oczywiście mobilna. W dzisiejszych czasach wersja mobilna strony jest nawet ważniejsza, niż desktopowa.
W dzisiejszych czasach nikt nie lubi czekać i wszystko sprowadza się do tego, aby klient najprościej jak się da mógł dokonać zakupu nie frustrując się potencjalnymi, zbędnymi barierami.
Rozwiązanie problemu – stworzenie landing page’a
Dosyć szybko po przedstawieniu naszych argumentów, jak i analizie pierwszego tygodnia kampanii na starej stronie. Fundacja zgodziła by zaprojektować i wdrożyć nową, dedykowaną stronę dla promocji koncertów.
W ciągu 3 dni:
- kupiliśmy domenę https://koncerty-beksinski.pl/, certyfikat SSL oraz skonfigurowaliśmy serwer
- zaprojektowaliśmy szablon strony w wersji mobile i desktop pod kątem UX. Podgląd strony w wersji mobilnej do pobrania tutaj lub zobacz w naszym portfolio.
- przygotowaliśmy stronę pod kątem graficznym
- dział web developmentu – zakodował i wdrożył stronę
- wdrożyliśmy narzędzia analityczne – Google Tag Manager, Google Analytics, Pixel Facebooka
W imię wspomnianej wyżej elastyczności, zmobilizowaliśmy wszystkie moce przerobowe i nasz Landing Page dla Fundacji Beksiński powstał w zaledwie 3 dni! Tutaj efekt: https://koncerty-beksinski.pl/
Dlaczego strona www ma fundamentalne znaczenie w kampaniach reklamowych?
Strona www oprócz tego, że jest wizytówką, jest także podstawowym narzędziem marketingu internetowego. Bez odpowiedniej strony (czyli w miarę prostej, intuicyjnej, UX-owej, przyjaznej dla użytkowników) ściągnięty z kampanii użytkownik może z niej szybko wyjść nie dokonując zakupu.
Przy tworzeniu tego typu stron czy generalnie narzędzi pomocnych w sprzedaży pamiętajmy, aby były one w miarę możliwości uniwersalne, ale także spójne z innymi kanałami marketingowymi: dodatkowymi domenami, reklamami, kreacjami/grafikami np. do postów na Facebooka.
Wszystkie te elementy to przecież cała strategia marketingowa, która musi być ściśle uporządkowana i jasna dla klientów. Zrealizowana strona posłużyła nie tylko na ten event we Wrocławiu, ale także (mamy nadzieję!) będzie pomocna przy wielu innych koncertach. Mieliśmy na uwadze, aby była w prosty sposób edytowalna, by klient w miarę potrzeby dostosowywał jej treść do swoich aktualnych potrzeb i preferencji biznesowych.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefEfekty kampanii reklamowej dla Fundacji Beksiński
Dlaczego przy kampanii Mistrza Beksińskiego praca grafika musi być na mistrzowskim poziomie?
Elementy graficzne, zdjęcia, banery, filmy – to jest to co przyciąga nas, użytkowników w Internecie. Kupujemy oczami. To pierwszy krok do przyciągnięcia zainteresowania potencjalnego klienta. Dlatego w dzisiejszych czasach, w erze ogromnej mobilności, grafiki używane w kampaniach na FB muszą być na najwyższym poziomie. Ponieważ one “sprzedają” produkt, w naszym case study – bilety na koncert.
Niezwykle ważne są materiały, które otrzymujemy od naszych Partnerów. Powinny być jak najbardziej realne, które zbliżają ich potencjalnych klientów do odczuć, emocji, które mogą przeżyć kupując (w tym przypadku) bilet na koncert. Zazwyczaj materiały te obrabiane są jeszcze przez nasz dział graficzny, by zwiększyć efekt “wow”, ale dobra jakość zdjęć jest zdecydowanie opłacalna. Bardzo ważne również jest by znać wymiary grafik na Facebooku, tak aby dostosować reklamy do wszystkich użytkowników, niezależnie od urządzeń, na których przeglądają media społecznościowe.
(Naturalność jako założenie w kampanii potwierdza też notabene ogromny wzrost popularności aplikacji i reklam na Tik Toku w ostatnich miesiącach).
Przykładowe kreacja graficzna – banery reklamowe HTML5 i filmy użyte w kampanii:
Etapy kampanii
Przed rozpoczęciem działań wraz z Fundacją ustaliliśmy 4 etapy prowadzenia kampanii:
- 1 etap od 17.08 do 17.09
- 2 etap od 20.09 do 1.10.21
- 3 etap od 02.10.2021 do 29.10
- 4 etap od 29.10 do 13.11
Dodatkowo w związku z obostrzeniami, które obowiązywały w czasie trwania kampanii, utworzyliśmy i opomiarowywaliśmy analizą dwa przyciski do kupowania biletów:
- BIlety na koncert dla osób zaszczepionych
- Bilety na koncert dla osób niezaszczepionych
Wszystko po to by Fundacja miała dane jakie jest zainteresowanie poszczególnych grup użytkowników.
Nasze działania optymalizacyjne w czasie kampanii reklamowej
Początkowo ruszyliśmy z kampaniami nastawionymi na zwiększenie rozpoznawalności marki, zasięg, ruch oraz aktywność, ustawiając kampanię reklamową głównie na zimny ruch, wykorzystując zestawy reklam oparte na zainteresowaniach:
- Muzea/galerie sztuki
- Malarstwo
- Dzieło sztuki
- Sztuki piękne
- Rzeźbiarstwo
Oraz grupach podobnych odbiorców do użytkowników odwiedzających stronę www, aktywnych na fanpage oraz szerszym targetowaniu, oczywiście z zastosowaniem wzajemnego wykluczania się.
W późniejszych etapach włączaliśmy remarketing na FB dla osób, które odwiedziły strony wydarzeń (które również promowaliśmy) wykazały chęć wzięcia udziału lub wyraziły zainteresowanie wydarzeniem oraz użytkowników aktywnych na fanpage. Dalszym czynnikiem napędzającym stały się kampanie nastawione typowo na konwersje na ciepły i zimny ruch. W tego typu kampaniach dobrze sprawdzały się grupy remarketingowe. Dobrą taktyką okazało się także zastosowanie przekazu reklamowego ze zniżką dla osób, które nie dokończyły procesu zakupowego – porzuciły koszyki.
Utrudnionym zadaniem jednak w okresie kampanii był brak możliwości dokładnego monitorowania zakupów. Sprzedaż biletów była prowadzona na zewnętrznej platformie i przez to nie mieliśmy możliwości pełnej analizy działań podejmowanych przez użytkowników. Jedynym wyjściem było opomiarowanie przycisku przekierowującego na platformę zakupową, dzięki czemu mogliśmy bazować na częściowych statystykach.
Podsumowanie kampanii reklamowej dla fundacji Beksiński
Łączny wydany budżet na kampanie Facebook Ads wyniósł 9842,96 zł. Kampanie na zasięg, ruch, konwersje oraz aktywność promujące wydarzenie łącznie wygenerowały 482 840 zasięgu oraz 1 959 375 wyświetleń, 4401 wyświetleń strony docelowej, 3199 reakcji na zaproszenie na wydarzenia oraz 4557 dodań do koszyka. Grupą odbiorców najlepiej konwertującą były kobiety oraz mężczyźni w wieku 35-44.
Podsumowanie 1 etapu kampanii – 17.08-17.09
- dodania biletów do koszyka 930 średni koszt średni koszt 2,58 zł
- wyświetlenia strony docelowej 3969 średni koszt 0,60 zł
- unikatowe kliknięcia linku 6800
- reakcje na zaproszenia na wydarzenia 1782
- zasięg 273 779
Dzięki nowej stronie obniżyliśmy koszt wyświetlenia reklamy z 1,79 na 0,11 zł
Po uruchomieniu nowej strony po 24.08 widać znaczny wzrost wejść użytkowników, obniżając tym samym koszt wyświetlenia strony z 1,79 zł na 0,11 zł.
Podsumowanie 2 etapu kampanii – 20.09-1.10
- dodania biletów do koszyka 448 średni koszt 1,65 zł
- wyświetlenia strony docelowej 982 średni koszt 0,75 zł
- unikatowe kliknięcia linku 1100
- zasięg 71 601
Podsumowanie 3 etapu kampanii – 2.10-29.10
- dodania biletów do koszyka 4678 średni koszt 1,18 zł
- wyświetlenia strony docelowej 8676 średni koszt 0,77 zł
- unikatowe kliknięcia linku 9268
- reakcje na zaproszenia na wydarzenia 1415
- zasięg 296 133
Najbardziej efektywna w tym etapie była kampania na nowych użytkowników, kierowana na kobiety i mężczyzn, mieszkających we Wrocławiu i okolicach generując 1109 dodań biletów do koszyka. To właśnie w tym etapie zostały wyprzedane wszystkie bilety na pierwszy koncert! Razem z naszym Partnerem rozpoczęliśmy działania do sprzedaży drugiego koncertu tego samego dnia i jego promocji.
Podsumowanie 4 etapu kampanii 29.10-13.11
- dodania biletów do koszyka 1982 średni koszt 1,62 zł
- wyświetlenia strony docelowej 4394 średni koszt 0,66 zł
- unikatowe kliknięcia linku 4676
- reakcje na zaproszenia na wydarzenia 1415
- zasięg 163 916
W tym etapie wprowadziliśmy nowe kreacje reklamowe – animacje oraz treści, które znacząco wpłynęły na wyniki kampanii, świeżość reklam wpłynęła na większe zainteresowanie, co przełożyło się na wzrost CTR do poziomu 3,78%, gdzie w 3 etapie najwyższa wartość wyniosła 3,18 %, w 2 etapie 2,44 %, a w 1 etapie 2,73 %. Skupiliśmy tutaj działania na najlepiej konwertujących miastach: Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i okolicach.
Poniżej najbardziej efektywna reklama z 4 etapu, która wygenerowała 329 dodań biletów do koszyka, 55 630 zasięgu, 73 145 wyświetleń reklamy oraz 237 reakcji, 10 komentarzy i 26 udostępnień.
Dlaczego warto współpracować z agencja interaktywną przy promocji tego typu wydarzeń?
Niewątpliwą zaletą współpracy z agencją interaktywną jest jej elastyczność i posiadanie w zespole różnych działów marketingowych. Na powyższym przykładzie pokazaliśmy, że w ciągu 3 dni możemy wdrożyć nową, skuteczną strategię promocji wydarzenia. Podjęliśmy szereg działań wewnątrz naszego zespołu:
- Strategia marketingowa
- Budowa i wdrożenie nowej strony
- Praca grafika
- Wdrożenie narzędzi analitycznych
- Płatne kampanie na FB
Wszystkie te działania były podejmowane i koordynowane wraz Fundacją. Nasz Partner nie musiał martwić się o żaden z elementów tej układanki, nie musiał szukać innych firm marketingowych, które zajmą się poszczególnymi tematami. Wszystko zostało zorganizowane przez jedną agencję interaktywną.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij brief