Aktualne wymiary grafik na FB – [aktualizacja styczeń 2022]

Częste zmiany na Facebooku powodują utrudnienia w tworzeniu grafik, które będą wyświetlały się poprawnie przy zachowaniu dobrej jakości. Dzięki poniższemu artykułowi możesz zapomnieć o uciętych kadrach i grafikach słabej jakości.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Dlaczego warto stosować odpowiednie grafiki na Facebooku?

Rozmiary grafik na FB mają istotny wpływ na jakość oraz skuteczność działań marketingowych. Zły rozmiar grafiki, czy ucięte elementy przyczynią się do słabszego odbioru dodanego zdjęcia. Załóżmy, że chcesz przedstawić na Facebooku nowo zaprojektowaną kreację. Zła jakość zniszczy efekt i strój może nie wyglądać dobrze, a stworzony post nie przykuje uwagi. Ucięcie ważnych elementów sprawia dodatkowo, że odbiorca zobaczy, na przykład tylko połowę kreacji, a przecież nie o to chodzi.

Warto zadbać o jakość grafiki niezależnie od tego, czy dodajesz zdjęcia na profilu prywatnym czy firmowym. Zwłaszcza, że program do tworzenia grafik na FB, taki jak Canva jest ogólnodostępny i darmowy. Przy jego użyciu możesz bezproblemowo dopasować rozmiar i stworzyć efektowną grafikę. Zmiany dotyczące wymiarów grafik na Facebooku są bardzo dynamiczne, dlatego warto śledzić na bieżąco informacje na ten temat.

Nowe wymiary grafik na FB

Aktualne Wymiary Grafik Na Fb
Aktualne wymiary grafik na FB

Podczas planowania postów możesz mieć wątpliwości zarówno co do treści jak i formy graficznej. W kwestii planowania contentu marketingowego pomocny może okazać się nasz Kalendarz marketera 2022. Ponadto stworzyliśmy listę nowych wymiarów grafik na FB abyś mógł w każdej chwili sprawdzić wytyczne formatowe zarówno na profil firmowy na Facebooku jak i profil prywatny. Wykaz wymiarów poszczególnych grafik ułatwi Ci wybór odpowiedniego formatu w zależności od umiejscowienia grafiki na Facebooku.

Avatar – zdjęcie profilowe

Zdjecie Profilowe Facebook
Rozdzielczość zdjęcie profilowego / avatara na Facebooku

Zdjęcie profilowe na Facebooka wgrywane jest w formie kwadratu, choć wyświetla się ono w formie okręgu. Należy więc mieć na uwadze by nie umieszczać kluczowych elementów poza obrębem kręgu, gdyż będą one niewidoczne. Co z kolei może źle wpłynąć na ogólny odbiór całego profilu firmowego na Facebooku

Minimalna rozdzielczość zdjęcia profilowego na Facebooku wynosi 170 x 170 px. Podczas wgrywania zdjęcia polecamy użycie wymiaru 800 x 800 px, co zapewnia dobrą widoczność samej grafiki w każdej odsłonie oraz zwiększoną widoczność strony na Facebooku.

Zdjęcie profilowe wyświetla się w formie:

  • 170 x 170 px – desktop,
  • 128 x 128 px – smartfon,
  • 36 x 36 px – miniaturka.

Zdjęcie w tle profilu

Zdjecie W Tle Profilu Na Facebooku
Cover – zdjęcie w tle profilu na Facebooku

Zdjęcie na Facebooka w tle wyświetla się po bezpośrednim wejściu na profil danego użytkownika. Utrudnienie w tym przypadku stanowi wyświetlanie tego samego zdjęcia zarówno na desktopie jak i wersji mobilnej.

Zdjęcie w tle wyświetla się w formie:

  • 640 x 360 px – urządzenia mobilne,
  • 820 x 312 px – desktop.

Rekomenduje się dodanie zdjęcia w tle o wymiarach 820 x 360 px tak, aby na wszystkich urządzeniach pozostawić przestrzeń od krawędzi z każdej strony. Jeżeli zdjęcie zawiera tekst lub logo najlepiej użyć formatu PNG, który pozwoli uniknąć pikselowania grafiki.

Zdjęcie w tle grupy

Zdjecie W Tle Grupy Na Fb
Format zdjęcia w tle grupy na Facebooku

Wielu użytkowników zastanawia się jak dodać zdjęcie do grupy na Facebooku, a przede wszystkim w jakim formacie. Zdjęcie w tle grupy powinno być wstawiane w rozmiarze 1640 x 856 px. Jeżeli chcesz stworzyć większa grafikę, to pamiętaj o zachowaniu proporcji 1.91:1. W wersji mobilnej pewne elementy mogą zostać ucięte, dlatego najważniejsze elementy warto umiejscowić na środku grafiki.

Zdjęcie w tle wydarzenia

Zdjecie W Tle Wydarzenia Fb
Wymiary zdjęcia w tle wydarzenie Facebook

Dodając zdjęcie w tle wydarzenia na FB miej na uwadze, że najlepiej wyświetla się ono w wymiarze 1200 x 628 pikseli. Proporcja grafiki wynosi około 2:1, co jest zgodne w sugestiami Facebooka. Grafika w tym wymiarze nie ulegnie przycięciu w wersji mobilnej urządzenia.

Post pionowy

Post Pionowy Na Facebooku
Grafika do postu pionowego na Facebooku

Zdjęcie postu pionowego najefektowniej prezentuje się na urządzeniach mobilnych skupiając wzrok odbiorcy na grafice. Profesjonalne posty pionowe powinny mieć zachowaną proporcję 2:3, zaś rozdzielczość o wymiarach 640 x 960 px. Tworząc fajne posty na Facebooku, możesz oczywiście dodać zdjęcie w większym rozmiarze, ale musisz pamiętać o zachowaniu proporcji i skompresowaniu zdjęcia pionowego, jeżeli chcesz uzyskać dobry efekt.

Post kwadratowy

Grafika Do Postu Kwadratowego Na Fb
Wymiary grafiki postu kwadratowego na FB

Kwadrat w wymiarze 1080 x 1080 px to uniwersalny rozmiar grafiki do reklamy na FB. Dobrze wygląda zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na desktopach.

Post poziomy

Wymiary Grafiki Postu Poziomego Na Fb
Wymiary grafiki do postu poziomego na FB

Grafika w postaci zdjęcia na fanpage najlepiej wyglądać będzie w formacie 1200 x 960 pikseli. To najczęściej stosowany typ grafiki na Facebooku. Warto pamiętać o kompresji grafiki poziomej w celu uniknięcia pikselozy.

Facebook stories

Wymiary Grafiki Na Stories Facebook
Wymiary grafiki na Facebook stories

Relacje na Facebooku dzielą się na grafiki i wideo. Pliki wideo najlepiej prezentują się w wymiarze 900 x 1600 px. Ten format jest dobry również dla grafik. Jeśli w stories użyjesz nieruchomego obrazu, Facebook zaleca, aby około 14% lub 250 pikseli na górze i u dołu obrazu było „wolne od tekstów i logo”. Zapobiega to zakryciu go przez narzędzia wzywające do działania i ikonę profilu.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Podziel się z nami pomysłem jak chcesz usprawnić swoją firmę, a my doradzimy w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc

Wypełnij brief Bezpłatna konsultacja

Wymiary grafik reklamowych na FB

Obraz jest jednym z podstawowych elementów kreacji reklamowej. Przyciąga wzrok, oddziałuje na zmysły i skłania do wykonania działania. Od grafiki często zależy, czy nasze działania marketingowe odniosą zamierzony skutek. Dlatego tak ważne jest tworzenie grafik reklamowych zgodnie z zasadami Facebooka. Tylko wtedy będą one skuteczne i spotkają się z pozytywnym odbiorem użytkownika.

Post wideo

Wymiary Postu Wideo Na Fb
Wymiary Postu Wideo Na Fb | emedia sp. z o.o.

Najlepszą proporcją w przypadku postów wideo jest stosunek 9:16 lub 16:9. Taka reklama mobilna będzie się pięknie prezentować w wymiarze 1920 x 1080 pikseli, ale dobrze sprawdzi się również wspomniany wcześniej kwadrat w formacie 1080 x 1080 px. W tym przypadku szczególnie ważna jest kompresja plików wideo, aby poprawnie się wyświetlały. 

Karuzela

Wymiary Reklamy Karuzelowej Na Fb
Wymiary grafiki do reklamy karuzelowej na Facebooku

Karuzela, a konkretnie reklama karuzelowa to rodzaj kampanii Facebook Ads. Facebook rekomenduje zastosowanie reklamy w wymiarach co najmniej 600 x 600 px. Tu również dobrze sprawdza się uniwersalny kwadrat w formacie 1080 x 1080 px.

Polubienia strony

Grafika Polubienie Strony Na Fb
Grafika do polubienie strony na Facebooka

Polubienia fanpage to także rodzaj reklamy firmy na FB, w przypadku której świetnie sprawdza się format 1200 x 628 pikseli, przy zachowaniu proporcji 2:3. Sam Facebook sugeruje użycia grafiki w formacie 1200 x 444 px. Możesz również dodać grafikę w rozmiarze 1080 x 1080 px.

Lead Ads

Wymiary Reklamy Lead Ads
Wymiary reklamy Lead Ads na Facebooku

Facebook Lead Ads to forma reklamy nastawiona na pozyskiwanie kontaktów. Dzięki niej użytkownik może zostawić swoje dane kontaktowe poprzez kilka kliknięć bez konieczności ręcznego wpisywania danych. Formularz kontaktowy Facebook najlepiej prezentuje się w wymiarze 1200 x 628 px.

Kolekcja

Wymiary Reklamy Kolekcja Na Fb
Wymiary reklamy kolekcja na FB

Kolekcja to forma reklamy zawierająca obraz lub film w tle oraz 3 zdjęcia produktów. Tego typu reklamy umożliwiają użytkownikowi przejście do materiału błyskawicznego, czyli pełnoekranowej strony docelowej po kliknięciu w grafikę.

Tworzenie grafik na FB – porady

Tworzenie grafik na FB może powodować pewne trudności, jeśli nie znasz aktualnych standardów graficznych Facebooka. Poza najnowszymi wymiarami grafik na FB warto mieć również na uwadze kilka istotnych aspektów, takich jak:

  • Kompresja zdjęć na Facebooku – w przypadku, gdy chcesz zamieścić zdjęcie w tle przekraczające 100 kB warto skompresować zdjęcie samodzielnie, by portal nie zrobił tego potem automatycznie,
  • Formaty zapisu grafiki rastrowej – najlepiej zapisywać zdjęcia w formacie PNG, ponieważ nie tracą one wtedy na jakości, maksymalny zalecany rozmiar pliku to 30 MB,
  • Formaty plików wideo – wideo najlepiej zapisywać w formacie MP4, MOV lub GIF zachowując maksymalny rozmiar pliku nieprzekraczający 4 GB,
  • Dodawanie grafik w większych rozmiarach – jeżeli chcesz zamieścić grafikę w większym rozmiarze niż sugerowany, pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji i umieszczaniu istotnych elementów w centrum grafiki,
  • Ilość tekstu na grafice Facebook – aby grafika na profil firmowy była czytelna nie powinna przekraczać 20% zawartości zdjęcia.
Korzystanie Z Aplikacji Facebook
Skutecznie tworzenie grafik na Facebooka
Jakie są formaty grafik na Facebooku?

Portal Facebook oferuje szeroką gamę formatów graficznych. Szczegółowe dane, co do wielkości poszczególnych rodzajów grafiki znajdziesz w artykule. Najpopularniejszym i najbardziej uniwersalnym formatem jest kwadrat 1080 x 1080 pikseli. Oczywiście możesz dodawać grafiki w większym rozmiarze niż zalecane, ale pamiętaj o zachowaniu opisanych proporcji.

Dlaczego warto znać aktualne wymiary grafik na Facebooka?

Facebook umożliwia dodawanie zdjęć zarówno na profil prywatny jak i firmowy w różnych formatach. Wiele z nich prezentuje się w odmienny sposób w zależności od urządzenia, dlatego przygotowanie jednej grafiki nie pozwala efektywnie przeprowadzić działań marketingowych. 

Jak zapisywać grafiki na Facebooka?

Jeżeli zależy Ci, by grafika udostępniana na Facebooku odpowiednio się wczytywała i nie straciła na jakości zapisuj ją w formacie PNG, zwłaszcza jeśli znajduje się na niej tekst. Maksymalny zalecany rozmiar pliku, który możesz dodać wynosi 30 MB.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Kinga Nagórna Junior SEO Specialist

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*

Rozwiń z nami swój biznes on-line