Google Tag Manager – jak szybko skorzystać?
Google Tag Manager może wydawać się bardzo zaawansowanym narzędziem podczas pierwszego kontaktu i pracy. Jednak system Google Tag Manager to usługa Google, która ma ułatwić pracę marketerom, nie utrudnić!
Jak skonfigurować Google Tag Manager?
Po wypełnieniu podstawowych danych dotyczących strony internetowej, połączeniu z Google Analytics, możemy skorzystać z gotowych „tagów”. Tagi mają za zadanie, bez umiejętności programowania pomóc nam zainstalować popularne systemy na naszej stronie internetowej.
Przykładowym tagiem jest „tak konwersji Google Ads„. Standardowe jego zainstalowanie na stronie internetowej wymaga wiedzy i umiejętności programistycznych. Dzięki usłudze Google Tag Manager i wbudowanym tagom, nasza praca ogranicza się do wybraniu wbudowanego tagu i podaniu ID konta AdWords.
Podobnie możemy obsługiwać setki zintegrowanych tagów, których pełna lista jest w Google Tag Manager. Pełna lista dostępna jest także na oficjalnej stronie pomocy programu Google Tag Manager: https://support.google.com/tagmanager/answer/6106924?hl=en
Możliwości Google Tag Manager?
Poniżej prezentujemy spis kategorii tagów, które są wbudowane w Google Tag Manager.
Tagi Google Tag Manager związane z innymi usługami Google:
- Uniwersal Analytics
- kody remarketingowe AdWords,
- Google Atribution 360,
- DoubleClick Floodlight Sales tags,
- Firebase Analytics,
- Google Survey 360,
- Google Optimize
Tagi Google Tag Manager od dostawców zewnętrznych, służące do pomiaru konwersji:
- obsługujące sieć reklamową LinkedIn
- obsługująca sieć reklamową Twitter
Tagi Google Tag Manager do udostępniania miejsc reklamowych:
- AWIN
- Intent Media
- Optimise Media
Inne ciekawe tagi wbudowane w Google Tag Manager:
- do monitorowania strony, scrolling, mapa kliknięć, mapy ciepła
- do monitorowania konwersji, porzuconych kozyków, optymalizacji stron internetowych
- do tworzenia kokpitów menadżerskich, narzędzi do raportowania
- do obsługi tagowania behavioralnego
- do testów A/B
- do segmentacji użytkowników strony internetowej