Google Tag Manager – jak szybko skorzystać?

google tag managerGoogle Tag Manager może wydawać się bardzo zaawansowanym narzędziem podczas pierwszego kontaktu i pracy.  Jednak system Google Tag Manager to usługa Google, która ma ułatwić pracę marketerom, nie utrudnić!

Jak skonfigurować Google Tag Manager?

Po wypełnieniu podstawowych danych dotyczących strony internetowej, połączeniu z Google Analytics, możemy skorzystać z gotowych „tagów”.  Tagi mają za zadanie, bez umiejętności programowania pomóc nam zainstalować popularne systemy na naszej stronie internetowej.


Przykładowym tagiem jest „tak konwersji Google Ads„. Standardowe jego zainstalowanie na stronie internetowej wymaga wiedzy i umiejętności programistycznych. Dzięki usłudze Google Tag Manager i wbudowanym tagom, nasza praca ogranicza się do wybraniu wbudowanego tagu i podaniu ID konta AdWords.

Podobnie możemy obsługiwać setki zintegrowanych tagów, których pełna lista jest w Google Tag Manager. Pełna lista dostępna jest także na oficjalnej stronie pomocy programu Google Tag Manager: https://support.google.com/tagmanager/answer/6106924?hl=en  


Możliwości Google Tag Manager?

Poniżej prezentujemy spis kategorii tagów, które są wbudowane w Google Tag Manager.

Tagi Google Tag Manager związane z innymi usługami Google:

  • Uniwersal Analytics
  • kody remarketingowe AdWords,
  • Google Atribution 360,
  • DoubleClick Floodlight Sales tags,
  • Firebase Analytics,
  • Google Survey 360,
  • Google Optimize

Tagi Google Tag Manager od dostawców zewnętrznych, służące do pomiaru konwersji:

  • obsługujące sieć reklamową LinkedIn
  • obsługująca sieć reklamową Twitter

Tagi Google Tag Manager do udostępniania miejsc reklamowych:

  • AWIN
  • Intent Media
  • Optimise Media

Inne ciekawe tagi wbudowane w Google Tag Manager:

  • do monitorowania strony, scrolling, mapa kliknięć, mapy ciepła
  • do monitorowania konwersji, porzuconych kozyków, optymalizacji stron internetowych
  • do tworzenia kokpitów menadżerskich, narzędzi do raportowania
  • do obsługi tagowania behavioralnego
  • do testów A/B
  • do segmentacji użytkowników strony internetowej

Wnioski

Praca z Google Tag Manager może znacznie ułatwić prace marketerom. Zakres wbudowanych tagów, które umożliwiają zainstalowanie na stronie internetowej zaawansowanych skryptów jest bardzo duży. Dzięki wbudowanym tagom, instalacja zaawansowanego skryptu ogranicza się do wpisania ID swojego skryptu.

Google Tag Manager to narzędzie, które wykorzystujemy w naszej codziennej pracy. Każda firma, z którą współpracujęmy ma zainstalowany system na swojej stronie internetowej. Znacznie ułatwia to prace nam i naszym klientom. Dzięki wdrożeniu Google Tag Manager – nie musimy angażować działów IT we wszystkie nasze zmiany na stronie.

W przypadku pytań jesteśmy do dyspozycji!

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*