Jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas pozycjonowania stron?

Pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest SEO, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Internet stanowi dla przedsiębiorców ogromny potencjał, który umożliwia pozyskiwanie nowych klientów. Działania SEO prowadzone w sklepie internetowym powodują wzrost pozycji sklepu w rankingach wyszukiwania na dane frazy związane z oferowanymi produktami. To z kolei przyczynia się do zwiększenia ruchu organicznego na stronie, a co  za tym idzie wzrostu zysków.  

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Rola SEO w sklepie internetowym

    Działania SEO w sklepie internetowym przynoszą mnóstwo korzyści i konkretne efekty, które mają przełożenie na zysk. Wzrost ruchu organicznego w sklepie gwarantuje dotarcie do szerszego grona odbiorców, wśród których znajdują się Twoi potencjalni klienci. Wzrost widoczności sklepu w wyszukiwarkach przyczynia się do zwiększenia konwersji, co skutkuje podniesieniem sprzedaży w sklepie internetowym. Ponadto działania SEO mają znaczenie przy budowaniu wizerunku marki, jako eksperta w danej dziedzinie. Zbudowanie przewagi konkurencyjnej w branży oraz zdobycie zaufania klientów są istotnymi czynnikami wpływającymi na rozpoznawalność brandu w Internecie.

    Rola Seo W Pozycjonowaniu Sklepu Internetowego
    Odpowiedni kontent podstawą optymalizacji strony internetowej

    Błędy popełniane podczas pozycjonowania stron

    Błędy wpływające na spadek widoczności sklepu oraz przewagi konkurencyjnej można ujawnić przeprowadzając audyt SEO. Jakich błędów powinniśmy unikać przy pozycjonowaniu stron SEO?

    Nieprawidłowy dobór słów kluczowych

    Podczas przygotowywania contentu na swoją stronę warto opracować plan umieszczania słów kluczowych w poszczególnych treściach. Skompletowanie listy odpowiednich fraz kluczowych pozwala pozycjonować stronę pod konkretne produkty oraz uwzględnić sezonowość słów kluczowych, która jest bardzo ważna przy planowaniu działań długoterminowych sklepu.

    Brak optymalizacji treści i grafik

    Podstawowym działaniami SEO jest optymalizacja meta tagów i znaczników, takich jak title, description, nagłówki h1. Title jest jednym z czynników wpływających na algorytm pozycjonujący Google’a, dlatego to idealne miejsce na umieszczenie słów kluczowych. Tag meta description pozwala zareklamować swój sklep i zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. Meta description również powinny zawierać słowa kluczowe, dzięki którym produkt wyświetli się potencjalnie zainteresowanym klientom. Nagłówki podkreślają ważność treści i wpływają na pozycje słów kluczowych w wyszukiwarce, dlatego na każdej stronie powinno się znaleźć kilka nagłówków, w tym jeden główny nagłówek h1.

    Optymalizacja Tresci I Grafik Pod Seo
    Optymalizacja meta tagów i znaczników

    Brak atrybutu ALT

    Atrybut ALT, czy inaczej opis alternatywny umożliwia robotom Google’a odczytanie tego, co znajduje się na obrazku czy zdjęciu. Brak atrybutu ALT elementów graficznych skutkuje błędnym indeksowaniem strony, ponieważ bez alternatywnego opisu, grafiki są niewidoczne dla robotów. Skutkiem tego jest na przykład brak wyników strony w wyszukiwarce graficznej.  

    Duplikacja treści

    Duplikacja treści polega na powielaniu identycznych treści na wielu stronach tej samej domeny lub innej. Przykładem duplikacji jest pobieranie opisów ze stron producentów bez odpowiedniego opracowania tekstu, co skutkuje spadkiem pozycji sklepu w rankingach wyszukiwania. Warto, więc samemu stworzyć wyczerpujący i trafny opis produktu, który podbije pozycje strony i zachęci klientów do zakupów.

    Błędy techniczne

    Błędy techniczne również mają duże znaczenie dla SEO i utrzymywania strony wysoko w rankingach. Do najczęstszych błędów zalicza się błąd 404 generowany, gdy produkt nie jest już dostępny lub strona została usunięta. Innym błędem jest stosowanie linkowania wewnętrznego, które prowadzi odbiorcę do nieistniejącego produktu czy podstrony. Warto również zwrócić uwagę na indeksowanie strony, żeby na przykład podczas wprowadzania nowej wersji serwisu, roboty Google’a nie indeksowały roboczej wersji.

    Aby uniknąć takich błędów należy zastosować przekierowanie 301, które pozwoli użytkownikowi zapoznać się z produktami podobnymi do tych już nieistniejących lub zapobiegnie duplikowaniu stron podczas wprowadzania zmian i umożliwia indeksowanie najważniejszej wersji domeny.

    Blad 404 Na Stronie Internetowej
    Błąd 404 – strona jest niedostępna

    Jak unikać błędów SEO w sklepie internetowym?

    Jeżeli chcesz, żeby Twój sklep internetowy był odpowiednio zoptymalizowany skup swoją uwagę na jakości działań SEO realizowanym na stronie. Dokładny i poprawnie przeprowadzony audyt SEO umożliwia szczegółową analizę sklepu i pozwoli wykryć ewentualne błędy utrudniających optymalizację. Warto opracować plan działania pod kątem pozycjonowania strony oparty na odpowiedniej strategii docierania do potencjalnych klientów. W skutecznym realizowaniu założeń zgodnie z planem pomocny może być na przykład kalendarz marketera, dzięki któremu zaplanujesz swoje zadania z wyprzedzeniem.

    W celu unikania duplikacji treści oraz zawężenia wyszukiwań dla konkretnego produktu warto stosować frazy długiego ogona, czyli rozbudowane, składające się z kilku słów. Należy również brać pod uwagę, wspomnianą już, sezonowość słów, która sprawia, że dana fraza będzie częściej wyszukiwana w określonym przedziale czasowym, co daje nam możliwość wypozycjonowania produktów właśnie na czas największego zapotrzebowania. Należy jednak uważać by nie tworzyć treści wyłącznie pod roboty Google. Przykładowo fraza “o której skoki” będzie najczęściej wyszukiwana od połowy listopada do połowy marca, dlatego też w tym okresie wiele serwisów tworzy długie nieużyteczne teksty, w których odpowiedź na pytanie uzyskujemy na końcu artykułu. Takie działanie zniechęca odbiorców do zapoznawania się z naszymi treściami.

    Decydując się na prowadzenie działań związanych z pozycjonowaniem strony na własną rękę warto śledzić na bieżąco wszelkie zmiany chociażby w polityce Google’a. Dostępnych jest mnóstwo poradników dla osób początkujących oraz dla tych na poziomie zaawansowanym. Ponadto istnieje możliwość skorzystania z konsultacji ze specjalistą SEO, który pomoże Ci zdecydować czy warto samemu realizować działania SEO, czy może korzystniej będzie zlecić to firmie od SEO.

    Rozwiń z nami swój biznes on-line

    Kinga Nagórna
    Autor:
    Content Manager

    Wśród moich obowiązków znajduje się współpraca z copywriterami, tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO oraz nadzorowanie harmonogramu publikacji treści dla naszych klientów.

    Zajmuję się również opracowywaniem strategii komunikacji marketingowej dla firm, które potrzebują pomocy w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. Badając grupę docelową oraz analizując trendy rynkowe i konkurencję, tworzę plan działań marketingowych zawierający wskazówki dotyczące wyboru skutecznych kanałów i środków komunikacji.

    Prywatnie jestem wielką fanką kawy, wspinaczek górskich i powieści kryminalnych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Imię*
    E-mail*
    Treść komentarza*