SEO on-site – czym jest?

Każdy z nas – posiadaczy strony internetowej – chce by wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Chcąc tego dokonać musimy przede wszystkim zadbać o naszą witrynę. Optymalizacja SEO on-site ma duży wpływ na to, jak roboty Google widzą stronę internetową. W tym wpisie postaramy się przybliżyć Ci, jak można zadbać o jakość swojej strony www.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Dlaczego SEO on-site jest tak ważne?

Ze stroną internetową czy sklepem internetowym jest jak z tym w prawdziwym świecie. Jeżeli produkty na półkach prezentują się dobrze, regały ustawione są odpowiednio, a i rozmieszczenie jest intuicyjne dla klienta – to prawdopodobnie dokona zakupu. Natomiast jeżeli przywitamy go niechlujnie ułożonym towarem, rozlatującymi się regałami, a rzeczy będę leżeć w przypadkowych miejscach – to raczej szybko nas opuści.

Nie inaczej jest, kiedy chodzi o strony internetowe. Dlatego optymalizacja SEO on-site jest tak ważna dla odbioru domeny. Potraktujmy roboty Google, ale i zwyczajnych użytkowników naszej strony www, właśnie jak klientów. Pokażmy im, że warto dokonać zakupu właśnie u nas. Pamiętajmy, że zadowolony klient prawdopodobnie poleci takie miejsce (naszą stroną) innym poszukującym takiego miejsca.

Optymalizacja SEO ma znaczący wpływ na to, jak odbierana jest przez roboty Google dana witryna. Im większy panuje na niej porządek, tym większa jest szansa, że Google to doceni i nagrodzi nas. Oczywiście dobrym miejscem w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO on-site – na czym polega?

By witryna była lepiej oceniana przez Google, optymalizacja SEO on-site, musi zostać wykonana kompleksowo i dokładnie. Wszystkie działania poprzedza audyt SEO. Jego zadaniem jest ocena aktualnej witryny i wskazanie problemów, które trzeba rozwiązać, by uwolnić jej potencjał.

Na podstawie audytu, zespół zajmujący się optymalizacją SEO musi podjąć szereg decyzji, których konsekwencją będzie poprawienie lub naprawa danej strony www.

Do takich działań możemy zaliczyć:

  • poprawę meta tittle i meta discription
  • wprowadzenie lub zmodyfikowanie treści znajdujących się na stronie
  • stworzenie lub poprawa bloga
  • uporządkowanie nagłówków
  • optymalizowanie grafik na stronie
  • kategorie i tagi
  • szybkość wczytywania strony

Oczywiście to nie wszystkie działania jakie podejmuje się w procesie optymalizacji SEO on-site, ale nie możemy też wszystkiego zdradzać.

Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

Wypełnij brief

Po krótce, o każdym z elementów poprawy SEO on-site

Poprawa meta tittle i discription

Działania SEO on-site warto rozpocząć od sprawdzenia tych dwóch elementów. Są one ważne nie tylko dla przeciętnego użytkownika, gdyż pozwalają zapoznać się z tematyką danej strony lub podstrony. Mają również duże znaczenie dla robotów Google.

Meta tittle to nagłówek, który widzimy przy danym wyniku wyszukiwania w Google. Pod nim znajduje się meta discription, czyli opis, który ma przybliżyć użytkownikowi (i robotom) zawartość strony lub podstrony.

Ważne by w obu przypadkach zadbać o unikatowość ich treści. W przypadku SEO on-site ważne jest, by nie powielały się one na stronie. Może to prowadzić do konfliktów podstron, przez co osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania może okazać się niemożliwe, na daną frazę kluczową.

Treści na stronie

Choć ludzie obecnie częściej „skanują” teksty, niż je czytają, to dbanie o treści na stronie jest istotne. Ważne jest tutaj odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Odpowiedni ich dobór oraz przemyślane rozmieszczenie w tekście sprawia, że roboty Google łatwiej rozpoznają i kwalifikują daną podstronę do wyników wyszukiwania.

Tutaj również trzeba dbać o unikatowość. Kopiowanie elementów tekstu z naszych innych podstron nie jest dobrym rozwiązaniem. Każda podstrona musi mieć unikatowy tekst i nie dublujące się słowa kluczowe.

Blog i zamieszczane treści

Naszym ogromnym sprzymierzeńcem w SEO on-site, jest często traktowany po macoszemu blog. Wiele osób zdaje się myśleć, że mało kto tam zagląda, więc po co się wysilać na pisanie tam tekstów… BŁĄD!

Blog to idealne miejsce do zamieszczania dłuższych treści na dany temat. Możemy tam bez problemu dokonywać linkowania wewnętrznego, co jest istotne dla SEO on-site.

Wpisy blogowe pozwalają nam nasycić tekst dużą ilością słów kluczowych. Na poszczególnych podstronach nie zawsze jest miejsce na dłuższy wpis. Blog z kolei umożliwia nam pisanie długich tekstów, bez obaw, że wpłyną one na wygląd np. podstrony z ofertą.

Porządek w nagłówkach

Hierarchia nagłówków ma wpływ na to, jak Google odczytuje naszą stronę. Zgodnie z zasadami SEO on-site, na stronie powinien znajdować się tylko jeden nagłówek H1, jako tytuł strony. Nagłówki H2 powinny działać jako śródtytuły lub wydzielać poszczególne sekcje tekstu. Analogicznie postępuje się z nagłówkami H3-H6 – stopniuje się nimi hierarchię tekstu.

Atrybuty alt

Grafika ma za zadanie nie tylko cieszyć oko, ale także pomóc nam w pozycjonowaniu. W przypadku SEO on-site atrybuty alt wspomagają proces odczytywania strony przez Google. Na podstawie nich, roboty odczytują co znajduje się na danej grafice. Dlatego dbając o nasycenie strony odpowiednio sformatowaną treścią, nie możemy zapominać o atrybutach alt dla obrazów, które zamieszczamy na stronie.

Kategorie i tagi

Roboty Google poruszające się po naszej stronie, nie powinny mieć problemów z nawigacją. Stąd ważne, by dbając o optymalizację SEO on-site na naszej stronie, odpowiednio skategoryzować jej elementy. Wspomagające są tutaj również tagi. Jeżeli zadbamy o porządek, tj. do odpowiednich kategorii będziemy stosować odpowiedni tagi – roboty Google będą sprawniej odczytywać naszą stronę.

Szybkość wczytywania strony

Nikt z nas nie lubi, kiedy wchodząc na daną stronę musimy odczekać kilka sekund, nim się ona załaduje. Roboty Google też, dlatego im szybciej ładuje się strona, tym większa szansa na to, że nasza strona otrzyma dobry wynik w PageSpeed. Oczywiście tempo ładowania się strony nie zależy tylko od szybkości serwera, ale przede wszystkim zawartości strony. Im więcej na niej grafik, treści, animacji i różnego rodzaju wtyczek, tym większe prawdopodobieństwo, że szybkość ładowania strony spadnie.

Na zakończenie o SEO on-site

Jak widać optymalizacja SEO to nie takie łatwe zajęcie. Wymaga brania pod uwagę wielu elementów, które muszą ze sobą odpowiednio współgrać. W tekście pozwoliliśmy sobie zwrócić uwagę na kilka z nich, a jest to namiastka pracy, jaką trzeba wykonać przy SEO on-site.

Samemu ciężko jest poskładać te wszystkie fragmenty układanki w jedną całość, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Nasza agencja interaktywna z chęcią pomoże Ci w rozwiązaniu problemów z SEO on-site!

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)