Audyt pozycjonowanie
Sprawdzimy jakość Twojej strony internetowej i znajdującej się na niej treści pod kątem pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.Czym jest Audyt pozycjonowanie?
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO, to usługa, która znacznie poprawia efektywność treści publikowanych na różnego typu platformach. Jak jednak sprawdzić, czy dana strona potrzebuje wsparcia ze strony specjalisty od SEO? Odpowiedzią na takie potrzeby są audyty SEO. Jest to bowiem narzędzie, które weryfikuje parametry SEO, ocenia w jakim stopniu dana strona jest wypozycjonowana. Także podpowiada, które elementy na WWW potrzebują jeszcze większej promocji czy dodatkowych zabiegów optymalizujących.
Audyt SEO jest zatem kontrolą skuteczności danej strony internetowej z punktu widzenia jej odbiorcy, czyli Państwa potencjalnych klientów, użytkowników sieci, którzy odwiedzają tę witrynę. Profesjonalne zbadanie, na ile strona WWW jest skuteczna, pozwoli Państwu ulepszyć kanał, jakim często kontaktujecie się ze swoimi potencjalnymi czy stałymi klientami. Posiadając wiedzę na temat realnej skuteczności strony, sklepu internetowego czy platformy, można zlecić specjalistom wykonanie zadań, które usprawnią ich działanie. Audyt SEO jest więc formą diagnozowania skuteczności Państwa kanału. Im dany produkt jest lepiej przemyślany i zaprojektowany w kontekście use, tym większą łatwość i przyjemność czerpie jego użytkownik.
Z jakich elementów składa się audyt SEO? Jakich wniosków można się spodziewać?
Profesjonalny audyt SEO jest procesem bardzo precyzyjnym, odnoszącym się do wielu aspektów funkcjonowania danej strony. Kompleksowa usługa składa się z szeregu elementów tak zwanych on-site oraz off-site.
Analiza aktualnej widoczności w Google
Analiza stanu indeksowania witryny w wyszukiwarce, ilości i jakości fraz dostępnych w Google.
Sprawdzenie treści i parametrów technicznych
Analiza contentu pod względem ilości oraz jakości, poprawności kodu HTML, czasu ładowania się strony, dostosowania witryny pod wersję mobile, poprawności nagłówków, tagów i adresacji czy wydajności serwera.
Analiza linków prowadzących do strony
Sprawdzenie profilu linkowania zewnętrznego oraz linków kierujących użytkownika do witryny. Benchmarking konkurencji.
Raport i rekomendacje zmian
Wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych analiz i badań podsumowane w raporcie PDF.
W pierwszej kategorii zawiera się m.in.:
- analiza indeksowania witryn,
- funkcjonalności witryny pod kątem modułów programistycznych,
- nawigacji na stronie,
- linkowania (wewnętrznego i zewnętrznego),
- analiza contentu pod względem ilości oraz jakości,
- poprawności kodu HTML,
- czasu ładowania się strony,
- dostosowania witryny pod wersję mobile,
- poprawności nagłówków,
- tagów i adresacji,
- wydajność serwerowa (z uwzględnieniem jego szybkości).
Ponadto audyt SEO bierze pod uwagę optymalizację plików graficznych czy tekstowych. Ważne jest też dostosowanie strony do UX i pozycjonowania lokalnego oraz analizę widoczności badanej strony w wyszukiwarce. Druga część, czyli elementy off-site zawierają m.in.: benchmarking, profile linkowania oraz linki kierujące użytkownika do danej witryny (uwzględniając stosowane w branży współczynniki). Składowych audytu SEO jest bardzo wiele. Dzięki temu można kompleksowo ocenić funkcjonalność danej witryny i poprawić te części, które nie są w pełni wydajne. Specjaliści, poza analizą konkretnych elementów, dają ponadto klientowi feedback z rekomendacjami, co należy zmienić, by witryna była efektywniejsza.
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?
Klienci często decydują się na przeprowadzenie audytu dość późno. Zwłaszcza gdy dochodzą do wniosku, że ich strona internetowa, sklep, czy serwis nie przynoszą zadowalających rezultatów. Jeśli asortyment czy ceny sklepu bądź treści publikowane na danej witrynie nie odbiegają standardem od pozostałych stron, jest duże prawdopodobieństwo, że Państwa strona nie jest skuteczna. Zoptymalizowanie jej okaże się rozwiązaniem istniejącego problemu.
Warto jednak zdecydować się na audyt SEO nie tylko w momencie, gdy biznes przestał przynosić zyski. Nieustana troska i ciągłe ulepszanie swoich narzędzi umożliwia budowanie korzystnego wizerunku. Zapewnia klientów, że na daną markę można zawsze liczyć. Budowanie długofalowych relacji z grupami otoczenia jest natomiast bardzo korzystne we wszystkich branżach. Z tego względu każdy moment jest dobry na przeprowadzenie audytu SEO. Zawsze znajdzie się wiele elementów, które warto ulepszyć, a co w efekcie przyniesie firmie większy zysk.
Audyt SEO poleca się ponadto firmom, które startują, przechodzą rebranding lub w jakiś inny sposób ich strona i wizerunek ulegają zmianom. Jest to doskonały moment, by od początku budować wysokiej jakości skuteczną komunikację z odbiorcami czy potencjalnymi klientami.
Ile kosztuje kompleksowy audyt SEO?
Pakiet oferty audytowej jest niezwykle rozbudowany, ponieważ zawiera bardzo wiele elementów składowych. W zależności od tego, czego oczekuje dany klient, ofertę można łatwo modyfikować, personalizując ją do potrzeb każdej firmy. W konsekwencji trudno ustalić uniwersalny koszt realizacji audytu SEO.
Za kompleksową usługę, bogatą w szczegółowe analizy większości elementów on-site i off-site wraz z wynikami i rekomendacjami, należy zapłacić do około ośmiu tysięcy złotych. Tańsze warianty, w skład których wchodzi analiza mniejszej ilości zmiennych może wynieść około tysiąca złotych. Przedział jest bardzo duży, zatem łatwo znaleźć ofertę, która będzie najbliższa oczekiwaniom klienta.
Warto zaznaczyć, że poprawnie przeprowadzony, wysoce profesjonalny audyt daje zamawiającemu konkretne odpowiedzi na pytanie: co należy poprawić, aby zwiększyć sprzedaż, zainteresować większą rzeszę internautów swoimi treściami czy usługami? Stosując się do rekomendacji specjalistów, można odnotować wyraźny zysk oraz wzrost ruchu na stronie, w obliczu których jednorazowy koszt przeprowadzenia audytu stanowi ważną inwestycję w rozwój firmy.