Aktualne wymiary grafik na TikToku – 2023

Ponad miliard wyświetleń treści dziennie, 75 miliardów dolarów wartości i najwyższy poziom zaangażowania użytkowników w porównaniu z innymi aplikacjami – te statystyki mówią same za siebie. TikTok jest najpopularniejszym medium społecznościowym wśród młodszych grup odbiorców, dlatego liczne marki decydują się na założenie tam swojego konta i rozpoczęcie aktywności, zarówno reklamowej, jak i organicznej. Jakie materiały warto publikować na TikToku i jakie wymogi formalne powinny one spełniać? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Co to jest TikTok i jakie formaty grafik możemy tam opublikować?

    To aplikacja mobilna działająca na zasadzie medium społecznościowego, na którym publikuje się krótkie, dynamiczne materiały wideo. Aplikacja zawiera wiele funkcji edycyjnych, takich jak filtry, efekty dźwiękowe i narzędzia do obróbki filmików, które pozwalają użytkownikom na tworzenie ciekawych i zabawnych treści. TikTok umożliwia również przeglądanie i komentowanie treści innych twórców, a także udostępnianie ich na innych platformach społecznościowych. To właśnie, miedzy innymi dlatego TikTok zyskał tak dużą popularność na całym świecie, szczególnie wśród młodszych użytkowników, którzy korzystają z aplikacji do dzielenia się swoimi talentami, pasjami i zainteresowaniami. Firmy i influencerzy natomiast wykorzystują go jako narzędzie marketingowe, dzięki któremu docierają do młodszej publiczności. Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule Reklama na TikTok – wszystko co powinieneś o niej wiedzieć!

    Wymiary grafik na TikToku – zdjęcie profilowe 

    Zdjecie Profilowe Tik Tok Wymiary

    Na TikToku przeważa jeden typ grafik – krótkie materiały wideo. W zasadzie jedynym miejscem, gdzie możemy opublikować grafikę w formie obrazu jest nasze zdjęcie profilowe. Według aktualnych zaleceń, powinno mieć ono format JPEG lub PNG i proporcje 1:1. Najlepiej sprawdzi się grafika o rozmiarze 200 x 200 pikseli, należy jednak pamiętać, że wyświetlać się ona będzie w formacie okrągłym. 

    Jako grafika profilowa najlepiej sprawdzi się logo firmy, a w przypadku konta osobistego – Twoje zdjęcie lub inne zdjęcie pasujące tematyką do profilu Twoich treści. Warto zadbać, aby było oryginalne, przyciągało wzrok i wyróżniało Cię na tle innych twórców. 

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Wymiary filmów na TikToku 

    Materiały wideo wyświetlane na TikToku przyjmują pełnoekranowy format mobilny, czyli możliwie najwyższy wyświetlany na ekranach naszych telefonów wymiar. Filmy publikowane są więc w proporcjach 9:16, czyli 1080 x 1920 pikseli. Jest to format znany nam z InstaStories czy z rolek. TikToki mogą trwać aż do 3 minut (wcześniej było to tylko 60 sekund), ale najlepiej kręcić krótkie – kilku- lub kilkunastosekundowe filmiki, które przykują uwagę odbiorców już od pierwszej chwili. Warto wiedzieć, że znacząca większość najlepiej ocenianych filmów na TikToku ma rozdzielczość 720p lub wyższą.

    Wymiary Wideo Tik Tok

    Materiałów filmowych nie trzeba w żaden sposób przycinać przed publikacją – TikTok i tak opublikuje je w preferowanym wymiarze. Zaleca się też korzystanie z wbudowanego w aplikację edytora filmów, który daje szerokie możliwości montowania i przerabiania filmów, a także dopasowywania ich pod wybraną ścieżkę dźwiękową i dodawania do nich efektów specjalnych. 

    Jakie materiały najlepiej publikować? Według różnych danych, użytkownicy aplikacji TikTok najchętniej oglądają śmieszne filmiki, filmy przedstawiające taniec i takie, w których twórcy udają, że śpiewają do muzyki, a także tutoriale i triki ułatwiające życie. Warto też dodawać TikToki, które mają potencjał do udostępniania i nagrywania do nich duetów, w tym wyzwania czy memy. Treści publikowane w tej aplikacji mają więc przede wszystkim bawić, a ich charakter powinien być luźny.

    Wymiary grafik reklamowych na TikToku 

    Użytkownicy TikToka na całym świecie wydali już ponad 2,5 mld dolarów amerykańskich na zakup produktów, które zobaczyli w aplikacji. Nawet 37% odbiorców treści decyduje się na ich kupno natychmiast po zetknięciu się z nimi na TikToku. Z tych powodów warto więc zainwestować w reklamy i działania influencerskie na tym medium społecznościowym. Jakie materiały należy przygotować, kiedy chcemy ustawić reklamę na TikToku?

    Wymiary Reklamy Tik Tok
    • In Feed ads: wideo z dźwiękiem trwające od 5 do 60 sekund, analogiczne do organicznego contentu w karcie “Dla Ciebie”. Formaty MP4/MPEG/3GP/AVI/MOV, 9:16, rozdzielczość 1080 x 1920 px.
    • Brand Takeover Ads: reklamy pokazywane użytkownikom bezpośrednio po uruchomieniu aplikacji trwające 3-5 sekund, bez dźwięku, w formatach GIF lub JPEG, rozdzielczość 1080 x 1920 px, czyli proporcje 9:16. 
    • TopView Ads: reklamy pokazywane użytkownikom bezpośrednio po uruchomieniu aplikacji trwające 5-60 sekund, rozdzielczość 1080 x 1920 px, czyli proporcje 9:16.
    • TopView Lite: reklamy pokazywane użytkownikom bezpośrednio po uruchomieniu aplikacji trwające 3-5 sekund, bez dźwięku, wideo lub obraz JPEG, rozdzielczość 1080 x 1920 px, czyli proporcje 9:16.

    Warto pamiętać, aby najważniejsze elementy reklamy umieszczać w centrum grafiki, aby niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym będą się wyświetlały, zawsze prezentowały się dobrze i były czytelne. 

    Podsumowanie 

    TikTok to aplikacja, która bardzo szybko zjednała sobie szerokie grono odbiorców, zwłaszcza wśród najmłodszych – dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Jeśli są to grupy docelowe dla Twoich produktów lub usług, nie możesz pominąć TikToka w przygotowywaniu strategii marketingowej dla swojej marki. Duże zaangażowanie użytkowników i ich skłonność do szybkich zakupów są obietnicą sukcesu sprzedażowego odpowiednio dobranych i atrakcyjnie zaprezentowanych produktów.

    Zachęcamy do zapoznania się z podobnymi wpisami:

    Rozwiń z nami swój biznes on-line

    Autor:
    Content creator

    Menager ds. Social Media. Od 2018 zajmuje się prowadzeniem działań z zakresu mediów społecznościowych w naszej agencji.
    Jako absolwentka filologii polskiej, posiada mityczne ,,lekkie pióro” i rozumie komunikacyjne niuanse treści internetowych. Swój wrodzony zmysł estetyczny wykorzystuje podczas fotografowania oraz we współpracy z grafikami. Influencer marketing zna od dwóch stron - koordynuje akcje influencerskie dla Klientów i sama prowadzi swój instagramowy profil.

    Od początku swojej zawodowej kariery prowadziła działania w zakresie social media dla ok. 40 marek z różnych branż, m.in. gastronomicznej, medycznej, deweloperskiej, edukacyjnej czy sportowej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Imię*
    E-mail*
    Treść komentarza*