GA4 wchodzi w życie! Konieczna konfiguracja Google Analytics 4 w Twojej firmie!
Nie trać cennych danych! To ostatni dzwonek na zaimplementowanie Google Analytics 4 w Twojej firmie. Stare wersje GA przestaną gromadzić informacje już za kilka dni – z początkiem lipca 2023, a jedynym narzędziem Google mierzącym dane statystyczne będzie GA4. Przeczytaj nasz tekst i skonfiguruj Google Analytics 4 już teraz!
Konfiguracja i wdrożenie GA4
Zastanawiasz się, jak wdrożyć i skonfigurować GA4 w Twojej firmie? Nie martw się, przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, który pomoże Ci w tym procesie. W naszym poradniku Implementacja Google Analytics 4 – poradnik krok po kroku znajdziesz szczegółowe informacje na temat konfiguracji GA4, kroki, których należy się trzymać i cenne wskazówki. Zachęcamy Cię do zapoznania się z tym tekstem, abyś mógł w pełni wykorzystać potencjał GA4 w Twojej firmie.
Google Analytics 4 – najważniejsze zmiany
Wprowadzenie GA4 na rynek analityczny na miejsce GA3 zapowiadaliśmy już w maju zeszłego roku. W artykule Google Analytics 4 – bądź na niego gotowy! opisaliśmy możliwości nowego narzędzia. Do dziś upewniliśmy się tylko, że GA4 to nowa era w analizie danych. Główną różnicą, którą trzeba sobie uświadomić, jest fakt, że Google Analytics 4 bazuje na zdarzeniach, podczas gdy w GA3 było to tylko jeden ze sposobów mierzenia danych. Ta zmiana wynika z ewolucji użytkowników, polityki prywatności i postępu technologicznego. Ujednolicenie pomiarów na bazie zdarzeń umożliwia dokładniejsze śledzenie interakcji użytkownika z Twoją stroną na ścieżce do konwersji. Co jeszcze daje nam GA4?
Bardziej precyzyjne śledzenie ruchu na stronie
Po wdrożeniu modułu e-commerce, dzięki GA4 możesz dokładnie przestudiować każdy element ścieżki zakupowej i dopasować go do zachowań użytkowników. Dostępność dedykowanych eventów umożliwia śledzenie ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej w jednym miejscu. Co więcej, zaawansowane systemy śledzenia pozwalają łatwo identyfikować zależności między użytkownikami aplikacji mobilnych a osobami korzystającymi ze strony internetowej na desktopie.
Zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników
GA4 zostało stworzone m.in po to, aby lepiej dostosować się do nowej polityki prywatności. Ma to przełożenie się na zwiększenie bezpieczeństwa osób korzystających z witryn internetowych. Google Analytics 4 opiera się wyłącznie na zdarzeniach generowanych przez interakcję użytkownika z Twoją stroną, zabezpieczając dane osobowe przed ewentualnymi zmianami w polityce ochrony prywatności.
Dokładniejsze raporty i dane e-commerce
Właściciele sklepów internetowych z pewnością docenią dokładniejsze dane dotyczące e-commerce. Dzięki Google Analytics 4 będą mieli lepsze zrozumienie ścieżek użytkowników aplikacji i stron internetowych. GA4 pozwala analizować punkty styku i zachowania użytkowników, którzy rozpoczęli proces zakupowy w aplikacji i zakończyli na stronie internetowej i na odwrót. Otwiera to nowe możliwości analityki, które wcześniej były trudno dostępne.
W GA4 opracowano też doskonale funkcjonujący system raportowania. Raporty z Google Analytics 4 zawierają wiarygodne wyniki zachowań użytkowników ze wszystkich kanałów marketingowych – zarówno ze stron internetowych, jak i aplikacji. Dzięki temu zyskujesz pogląd na całkowitą strategię firmy, interakcje wszystkich klientów z marką oraz analizę punktów sklepu internetowego.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak Google Analytics 4 wypada na tle innych narzędzi służących do gromadzenia i analizowania danych, sprawdź nasz wpis blogowy Google Analytics 4 w porównaniu z poprzednimi rozwiązaniami analitycznymi.
Brak możliwości przeniesienia danych z GA3 do GA4
Warto zaznaczyć, że w związku z innym sposobem mierzenia danych w GA4 nie ma możliwości bezpośredniego przeniesienia danych z GA3 do GA4. Jedynym sposobem na porównanie informacji ze starego i nowego systemu jest wyeksportowanie ich do narzędzi zewnętrznych, takich jak Excel lub dokumenty Google.
Skonfiguruj GA4 już teraz!
Jako że już od lipca 2023 roku stara wersja Google Analytics przestanie gromadzić dane, nie powinieneś czekać ani chwili dłużej, aby zaimplementować Google Analytics 4 w Twojej firmie. Po wdrożeniu GA4 u naszych klientów i pracy z tym narzędziem na co dzień, widzę szereg korzyści, jakie ono daje: dokładniejsze mierzenie danych, zwiększone bezpieczeństwo użytkowników, lepsze dane e-commerce i doskonale opracowane raporty. Dlatego Ty również powinieneś już teraz skorzystać z tych nowych możliwości analizy danych w Twojej firmie.
Masz pytania o GA4? Potrzebujesz pomocy z wdrożeniem systemu albo chciałbyś porozmawiać o możliwościach naszej współpracy? Zapraszamy do kontaktu!