Jak rolnicy kupują w Internecie? Case study 2-letniej współpracy z firmą Agroplast

Agroplast to producent części zamiennych do opryskiwaczy polowych. Firma wyróżnia się innowacyjnością, czego efektem było opracowanie nowej technologii produkcji dysz ceramicznych. Długa obecność i doświadczenie na rynku wypracowała firmie pozycję lidera w Polsce. Szeroka oferta, kompatybilność produktów z opryskiwaczami na całym świecie, certyfikowana międzynarodowa jakość oraz własne centrum badawczo-rozwojowe to nie są wszystkie mocne strony przedsiębiorstwa Agroplast. Dzięki uznaniu rolników firma cieszy się popularnością, która pozwala zaspokajać potrzeby rynku w ponad 30 krajach na całym świecie. 

Czego się dowiesz z tego artykułu?

 Cel współpracy emedia ze sklepem Agroplast

Współpracę z firmą Agroplast rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku. Celem naszego klienta było zwiększenie sprzedaży w ich sklepie internetowym. Owocna współpraca emedia z Agroplast.pl w celu osiągania coraz lepszych wyników trwa do dziś 😊

Opis działań w pierwszym etapie współpracy

Współpracę z klientem w 2019 roku zaczęliśmy od audytu użyteczności (UX) sklepu internetowego. Sklep wykonany był na Shoperze. User Experience w bardzo znaczącym stopniu wpływa na zachowanie użytkownika na stronie internetowej i decyduje o przebiegu procesu wizyty. Audyt UX sprawdza stronę pod kątem realizacji celów biznesowych, przejrzystości i czytelności dla odwiedzającego stronę. Dzięki audytowi można wychwycić elementy funkcjonujące niepoprawnie, które mogą finalnie wpływać na konwersję. 

Agroplast Archiwalna Strona
Podgląd poprzedniej wersji strony głównej sklepu agroplast.pl

Strona WWW była nieintuicyjna dla potencjalnego klienta – grafika tła wyróżniała się bardziej niż sekcja produktów do sprzedaży i skupiała na sobie największą uwagę, co nie powinno być celem sklepu internetowego. Niezbędnym działaniem było odświeżenie i ujednolicenie szaty graficznej sklepu internetowego.
Po zmianach strona prezentuje się bardzo przejrzyście, polecane produkty skupiają swoją uwagę na górze strony a menu główne po lewej stronie ułatwia poruszanie się po głównych kategoriach. Do podstron produktowych dodaliśmy również wtyczkę z Shopera, która umożliwiła rekomendację innych produktów użytkownikom. Eliminacja błędów użytecznościowych i funkcjonalnych znacznie usprawniła nawigację i wpłynęła na współczynnik konwersji. Zmiany, które zastosowaliśmy bazowały na niemieckim layoucie strony, który był bardziej nowoczesny i przejrzysty w odbiorze.

Landing Page Agroplast Pl
Nowy wygląd strony głównej agroplast.pl

Dodatkowo, po przeprowadzonej optymalizacji strony, sklep jest bardziej wydajny pod kątem prędkości ładowania. 

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Podziel się z nami pomysłem jak chcesz usprawnić swoją firmę, a my doradzimy w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc

Wypełnij brief Bezpłatna konsultacja

Pozycjonowanie strony Agroplast.pl

Następnym etapem naszej współpracy było wykonanie audytu pozycjonowania. Dzięki audytowi określiliśmy, które obszary strony wymagają optymalizacji i uzupełnienia w wartościowe dla użytkownika treści by sklep był lepiej widoczny w sieci. Sklep zawiera 10 kategorii produktów a 4 z nich zawierają dodatkowe podkategorie. Po audycie SEO wykonaliśmy następujące działania: opisywanie wymagających doprecyzowania kategorii produktów, publikacja artykułów zewnętrznych na pokrewnych tematycznie stronach internetowych oraz optymalizacja metatagów, które przyczyniły się do wzrostu średniej liczby wyszukiwań najwyższych pozycji na słowa kluczowe. 

Na stronie Agroplastu opisaliśmy część kategorii produktów, by zawierały więcej treściwych informacji oraz słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników w Internecie i tym samym odpowiadały na ich zapytania. Opisy kategorii obejmowały dosyć szeroką charakterystykę produktów oraz ich poprawne zastosowanie, a dzięki tabelom z wydajnością produktu potencjalny klient dostawał także instrukcje zastosowania produktu. 

Działaniami, które jednocześnie podjęliśmy, była publikacja artykułów zewnętrznych – tematyka artykułów obejmowała m.in. zastosowanie i konserwację opryskiwaczy oraz rolę opryskiwaczy w rolnictwie. Podejmowana była także tematyka części np. dysz, które są niezbędnym elementem opryskiwacza. Dzięki optymalizacji tytułów stron i nagłówków pod słowa kluczowe, średnia pozycja na wybrane słowa kluczowe znacznie wzrosła.

Użytkownicy trafiali na stronę klienta po wyszukiwaniu fraz: rozpylacze do opryskiwacza, końcówki do rsm, rozpylacz czy części do opryskiwacza. Dzięki działaniom SEO strona agroplast.pl osiągnęła wyższe pozycje na kluczowe biznesowo słowa kluczowe. Szczegółowe wyniki poniżej: 

Wyniki Pozycjonowania Sklepu Rolniczego
Wyniki pozycjonowania sklepu rolniczego. Wyniki z narzędzia Ahrefs | emedia sp. z o.o.

Po kilku miesiącach współpracy wykonaliśmy audyt SEO strony ponownie, aby dostosować się do najaktualniejszych wymogów Google. 

Przemyślana strategia pozycjonowania sklepu internetowego Agroplast pozwoliła osiągnąć naszej agencji zadowalające wyniki i zwiększyć świadomość marki Agroplast, której nazwa wpisywana w wyszukiwarkę Google wygenerowała największy zasięg i liczbę przekierowań. 

Kampanie Google Ads dla sklepu rolniczego

Dla naszego klienta przygotowaliśmy kilkanaście kampanii w Google Ads. Były to kampanie produktowe, w sieci wyszukiwania, remarketingowe oraz dynamiczne w sieci wyszukiwania. 

Pod koniec 2020 roku, po pierwszym roku współpracy udało nam się wypracować przychody z reklam o 126,90% wyższe niż w roku 2019. ROAS wyniósł 428%, co w porównaniu z 278% z roku 2019 jest liczbą bardzo pozytywnie rokującą. Dzięki kampaniom pozyskaliśmy aż 115 tysięcy nowych użytkowników. Większa liczba użytkowników przełożyła się na liczbę transakcji – było ich o prawie 52% więcej niż rok wcześniej. 

W 2021 roku ROAS wszystkich kampanii Google Ads wyniósł 441%, co oznacza, że każda złotówka wydana na budżet reklamowy wygenerowała 4,41 zł przychodu. Mimo dobrego wyniku, zakładany cel był wyższy o kilkadziesiąt procent lecz negatywny wpływ na jego realizację prawdopodobnie miało ograniczenie śledzenia użytkowników poprzez wdrożenie zaawansowanych zgód cookies, co ograniczyło możliwość śledzenia źródła niektórych transakcji.

W ostatnim roku najwięcej konwersji wygenerowały reklamy produktowe Google Ads. Ten typ reklamy prezentuje produkt obok lub powyżej wyników organicznych i zawiera niezbędne informacje na temat produktu: zdjęcie produktu, cenę i adres witryny, w której ten produkt znajdziemy. Drugą, przynoszącą zadowalające efekty okazała się reklama tekstowa w wyszukiwarce. Bardziej szczegółowe wyniki są przedstawione poniżej: 

Wyniki Kampanii Google Ads Agroplast
Wyniki kampanii Google Ads dla sklepu Agroplast | emedia sp. z o.o.

Osiągnięte efekty współpracy naszej agencji ze sklepem rolniczym

Dzięki działaniom podjętym we współpracy z sklepem rolniczym Agroplast i naszym niezawodnym zespołem specjalistów, udało nam się wypracować: 

Wykres Wspolpracy Marketingowej
Wykres wyników współpracy między sklepem Agroplast a agencja emedia w latach 2020-2021

W 2022 liczymy na jeszcze lepsze efekty współpracy z naszym klientem. 😊