Case Study SEO sklepu internetowego – wzrost widoczności o 895%
Działania związane z SEO są podstawowymi, które pozwalają na zwiększenie widoczności sklepu internetowego lub strony internetowej. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania umożliwiają zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Poniżej przedstawiamy case study z naszych działań i uzyskanych efektów we współpracy agencji interaktywnej Emedia z naszym Partnerem – sklepem internetowym Terme.pl.
Czego się dowiesz z naszego case study?
Większość firm, z którą prowadzimy pierwsze rozmowy dotyczące pozycjonowania, oczekuje szybkich i wymiernych efektów działań SEO. Wymiernych w postaci określonych wskaźników, takich jak wzrost sprzedaży (e-commerce), wzrost zapytań, wzrost widoczności i ruchu z kluczowych dla ich branży fraz. Firmy z doświadczeniem we współpracy z agencjami SEO oraz wiedzą jak wygląda proces pozycjonowania sklepu internetowego zdają sobie jednak sprawę, że satysfakcjonujące efekty wymagają często odpowiedniego budżetu oraz wielu miesięcy prac.
Pierwszym etapem jest analiza obecnego stan sklepu internetowego pod kątem SEO jak również UX. Następnie możemy zacząć przeprowadzać analizę widoczności sklepu i sprawdzić dotychczasowe działania w zakresie pozycjonowania strony. Ważnym aspektem podczas pracy związanej z pozycjonowaniem jest również analiza konkurencji.
Takim właśnie podejściem cechowała się firma zajmujące się sprzedażą produktów sanitarnych i grzewczych. Firma Terme postanowiła wdrożyć nowy sklep internetowy i potrzebowała pomocy w wypozycjonowaniu go w wynikach wyszukiwarki Google. Współpraca naszej agencji ze sklepem wyglądała następująco:
- audyt SEO sklepu internetowego
- przygotowanie strategii SEO
- optymalizację techniczną serwisu na podstawie rekomendacji poaudytowych
- analiza słów kluczowych i monitorowanie pozycji
- analiza konkurencji
- strategia link-building
- copywriting i content marketing
- wdrożenie zaawansowanej analityki
- obsługę profilu Google Moja Firma
Cele współpracy
- Wzrost widoczności firmy w wyszukiwarce Google na zapytania związane produktami techniki grzewczej i sanitarnej
- Wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania
- Zwiększenie efektywności ruchu na stronie dzięki konfiguracji systemów analitycznych i optymalizacji strony pod kątem wzrostu realizacji celów
- Zdobycie większej liczby Klientów z organicznych wyników wyszukiwania
Audyt SEO – pierwszy krok w kierunku wymiernych efektów
Standardem przy rozpoczęciu współpracy jest brief oraz audyt SEO pozwalający na ocenę dotychczasowego stanu rzeczy i zaproponowaniu strategii SEO do osiągnięcia określonych celów.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefRozpoczęcie współpracy ze sklepem – Strategia SEO
W przypadku naszego Partnera Biznesowego, strona www była stosunkowa nowa i została wdrożona na popularnym systemie SaaS dla sklepów e-commerce. Współpracę rozpoczęliśmy we wrześniu 2020.
W sklepie internetowym znajduje się ponad 100 kategorii i kilkanaście tysięcy produktów. W związku z bardzo dużą liczbą utworzonych podstron skupiliśmy swoje działania na tych najważniejszych z punktu widzenia firmy. Postanowiliśmy położyć duży nacisk na content, czyli tworzenie treści do kategorii, produktów oraz utworzenie bloga. Dzięki takiemu zabiegowi, sklep internetowy może pozycjonować się na frazy długiego ogona, które przynoszą większą konwersję, a co za tym idzie większe zyski. Do naszych działań należy również strategia link-buildingowa, która polega na pozyskiwaniu wartościowych linków i ruchu z zewnętrznych serwisów w Internecie.
Optymalizacja SEO i jej wpływ na pozycjonowanie
Po rozpoczęciu prac z zapełnianiem stron treściami, widoczność sklepu internetowego sukcesywnie rosła.
Wzrost widoczności słów kluczowych TOP50
Od rozpoczęcia współpracy liczba słów kluczowych w wynikach wyszukiwarki Google w TOP50 wynosiła:
1167 fraz, obecnie w połowie czerwca 2021 roku wynosi już 4233 słów.
Daje nam to 362% wzrostu słów widocznych w wyszukiwarce w 10 miesięcy!
Wzrost widoczności słów kluczowych w TOP10
Liczba fraz w wynikach wyszukiwania TOP10, czyli na pierwszej stronie wyników Google wynosiła 24, obecnie jest to 215 słów kluczowych.
Daje nam to aż 895% wzrostu liczby słów kluczowych na pozycjach TOP10!
Wyniki te przekładają się również oczywiście na liczbę wejść na stronę przez użytkowników jak i liczbę wyświetleń sklepu w wynikach wyszukiwania.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefWzrost liczby użytkowników na stronie sklepu internetowego
Sklep internetowy zanotował ponad 253% miesięczny wzrost liczby nowych odwiedzających ich użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google. Na powyższym wykresie widać co miesięczny wzrost liczby użytkowników i nowych użytkowników na stronie sklepu. I to w zaledwie niecałych 10 miesięcy!
Wzrost widoczności firmy w wizytówce Google Moja Firma
W pozycjonowaniu lokalnym duża rolę odgrywa właściwie prowadzona wizytówka firmy. To zazwyczaj poprzez wyszukiwarkę Google oraz Google Maps użytkownicy znajdują naszą firmę. My możemy pochwalić się wzrostem widoczności firmy Terme w wizytówce o ponad 466% w przeciągu 10 miesięcy. Dzięki temu firma ta jest ropoznawalna na rynku lokalnym, ale również na rynku ogólnokrajowym, w związku z tym, że jest to sklep internetowy prowadzący sprzedaż wysyłkową na terenie całej Polski.
Analiza ruchu z wyników organicznych i jego wpływu na biznes
W branży naszego Partnera czyli sprzedaży internetowej produktów sanitarnych i grzewczych, ważne jest aby prezentować się jako ekspert na rynku. W internecie występuje bardzo duża konkurencja w postaci dużych platform sprzedażowych, które nie zawsze oferują swoim Klientom eksperckie podejście. Stąd potrzeba dbałości o SEO, szczególnie o treści, tak by zaspokoić wiedzę użytkownika szukającego rozwiązania i odpowiedniego produktu.
Z kolei dla biznesu priorytetem jest możliwość mierzenia i weryfikacji efektów prowadzonych działań i ich wpływu na sprzedaż. Biorąc pod uwagę te wymagania, już na początku działań odpowiednio skonfigurowaliśmy Google Analytics oraz opomiarowaliśmy cele (konwersje).
Opomiarowane zostały takie elementy jak liczba konwersji (zakup produktów), zapis do newslettera, kliknięcie w numer telefonu czy pozostawienie numeru telefonu, tak aby konsultant firmy mógł oddzwonić do zainteresowanego użytkownika.
Efekty działań SEO w sklepie internetowym
W niecały rok (od września 2020 – do czerwca 2021) współpracy firmy Terme.pl oraz agencji interaktywnej emedia, uzyskaliśmy:
- Wzrost miesięcznej liczby użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania 253% w porównaniu do pierwszego miesiąca współpracy
- Wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania z 24 (wrzesień 2020) do 215 (czerwiec 2021) – wzrost o 895%
- Wzrost liczby słów kluczowych w TOP50 wyników wyszukiwania z 1167 (wrzesień 2020) do 4233 (czerwiec 2021) – wzrost 362%
- Wzrost liczby wyświetleń w wizytówce Google Moja Firma o 466%
Dowiedz się więcej jak wygląda wdrożenie nowego sklepu internetowego. Przeczytaj nasze case study – https://emedia.pl/efekty/wdrozenie-sklepu-internetowego.