250% wzrostu ruchu z wyników organicznych w 2 miesiące – skuteczne praktyki SEO
Działania związane z SEO są podstawowymi, które pozwalają na zwiększenie widoczności Twojej strony lub sklepu w internecie. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki umożliwiają zwiększenie ruchu organicznego na stronie.
Niemal każda firma, z którą prowadzimy wstępne rozmowy dotyczące pozycjonowania, oczekuje szybkich i wymiernych efektów działań SEO. Wymiernych w postaci określonych wskaźników, takich jak wzrost sprzedaży (e-commerce), wzrost zapytań czy wzrost widoczności i ruchu z kluczowych dla ich branży fraz.
Właściciele biznesów z doświadczeniem we współpracy z agencjami SEO oraz wiedzą dotyczącą całego procesu zdają sobie jednak sprawę, że satysfakcjonujące efekty wymagają często wielu miesięcy prac i odpowiedniego budżetu. Punktem wyjściowym jest konkurencja, obecny stan serwisu www, dotychczasowe działania w zakresie pozycjonowania strony. Równie ważne jest znalezienie odpowiedniego partnera z doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami, pozwalającymi na osiągnięcie wyznaczonych celów.
Takim podejściem cechowało się przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją okien PCV w Warszawie. Firma Medrus pomimo niepowodzeń we współpracy z wcześniejszą agencją, zaufała nam i powierzyła naszemu zespołowi kompleksowe działania SEO obejmujące:
- audyt SEO serwisu www
- przygotowanie strategii i monitoring wybranych fraz
- optymalizację serwisu na podstawie rekomendacji poaudytowych
- link-building
- copywriting
- wdrożenie zaawansowanej analityki
- obsługę profilu Google Moja Firma
Cele współpracy
- Wzrost widoczności firmy w wyszukiwarce Google na zapytania związane z oknami PCV w Warszawie
- Wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania
- Zwiększenie efektywności ruchu na stronie dzięki konfiguracji systemów analitycznych i optymalizacji strony pod kątem wzrostu realizacji celów
Audyt SEO – pierwszy krok w kierunku wymiernych efektów
Standardem przy rozpoczęciu współpracy jest audyt SEO pozwalający na ocenę dotychczasowego stanu rzeczy i zaproponowaniu strategii osiągnięcia określonych celów. Firmy niejednokrotnie obawiają się wyników audytu. W ekstremalnych przypadkach okazuje się, że strona nie spełnia żadnych standardów i wymaga gruntownej przebudowy lub postawienia jej od nowa. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami i czasem na wprowadzenie zmian. Niejednokrotnie jednak ten jeden krok w tył pozwala wykonać dwa kroki naprzód i finalnie doprowadza do satysfakcjonujących rezultatów.
W przypadku naszego Klienta strona www nie wymagała tak radykalnych zmian. Struktura strony była odpowiednia, serwis został wdrożony na WordPressie, czyli dość przyjaznym pod kątem SEO CMS-ie. Autorytet domeny wskazywał na dotychczas niewykorzystany potencjał.
Głównymi wyzwaniami okazała się poprawa prędkości ładowania strony, duża ilość błędów 404, optymalizacja obrazów, zbędne skrypty CSS i JS oraz brak optymalizacji meta tagów.
Dzięki fachowej ocenie dotychczasowego stanu serwisu www firmy udało się wskazać listę rekomendacji w zakresie optymalizacji serwisu www jako konkretnych zadań realizowanych przez programistę w trakcie miesiąca.
Optymalizacja strony i jej wpływ na pozycjonowanie
Po wdrożeniu zmian zarekomendowanych w audycie SEO szybko okazało się, że to parametry techniczne i błędy strony były jej “blokerem”. Nie pozwalały osiągać satysfakcjonujących rezultatów. Poniżej znajduje się wykres widoczności w wynikach organicznych Google na podstawie narzędzia Senuto:
Priorytetowe zmiany wdrożyliśmy do 31.07.2020. Wykres prezentuje gwałtowny wzrost już w sierpniu.
Optymalizacja strony, wraz z działaniami link-buildingowymi pozwoliła na wzrost na frazy istotne dla Klienta z biznesowego punktu widzenia. Analizując je ilościowo w dniu startu współpracy 1.06. wg Senuto w TOP 3 znajdowało się 11 fraz, w TOP – 10 z kolei 43 frazy.
Stan na 31.10 pokazuje 30 fraz w TOP 3 (wzrost 100%) oraz 93 frazy w TOP 10 (ponad 100% wzrost).
Analiza ruchu z wyników organicznych i jego wpływu na biznes
W branży stolarki okiennej niezwykle ważna jest widoczność w wyszukiwarce Google dla użytkowników (stąd potrzeba dbałości o SEO). Zwłaszcza, kiedy poszukują usług w swojej lokalizacji oraz są na etapie rozeznania w ofercie różnych producentów.
Z kolei dla biznesu priorytetem jest możliwość mierzenia i weryfikacji efektów prowadzonych działań i ich wpływu na sprzedaż. Biorąc pod uwagę te wymagania, już na początku działań odpowiednio skonfigurowaliśmy Google Analytics oraz opomiarowaliśmy cele (konwersje). Opomiarowane zostały takie elementy jak jak wysłanie formularza, wykonanie połączenia telefonicznego czy wysyłka e-maila. Wydaje się to podstawą, ale.. do czasu rozpoczęcia współpracy z naszą agencją Klient nie miał pojęcia, jakie ilości konwersji generowała ich strona ze względu na brak skonfigurowanych celów.
Ze względu na brak skonfigurowanych wcześniej konwersji nie jesteśmy w stanie porównać tych wskaźników. Wierzymy Klientowi na słowo, że rezultaty sprzedażowe są bardzo satysfakcjonujące, a w naszej branży zaufanie to podstawa.
Efekty działań SEO
W pierwszym okresie współpracy 1.07 – 31.08.2020:
- wzrost ilości użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania 250% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej;
- zwiększenie udziału użytkowników z organicznych wyników w ruchu na stronie z 34,10% do 70,44%
W okresie 1.07.2020-31.01.2021:
- wzrost ilości użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania o 304% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej:
- zwiększenie ilości fraz w TOP3 z 16 (stan na dzień 27.07.2020) do 52 (stan na dzień 31.01.2021)
- wzrost ilości fraz w TOP10 z 53 (w dniu 27.07.2020) do 138 (w dniu 31.01.2021)