Strona internetowa a sprzedaż

Wiesz o tym, że możesz sprzedawać usługi lub produkty przez internet bez strony internetowej? Każda branża ma swojego lidera sprzedaży. Dla handlu detalicznego jest to Allegro, dla hoteli Booking, a dla ogłoszeń drobnych OLX. Jedną ze strategii wygenerowania szybkiej sprzedaży jest umieszczenie ogłoszeń w serwisach, z których korzystają Twoi odbiorcy. To rozwiązanie na początku ułatwi Ci zdobycie klientów. Jednak z czasem będziesz potrzebował uniezależnić się, by nie generować niepotrzebnych kosztów w postaci prowizji.

Na początku pośrednik, a z czasem własna strona internetowa

Obserwujmy wiele skutecznych strategii rozwoju firm, które rozpoczynały swoją drogę od handlu tylko z wykorzystaniem pośredników sprzedaży. Dzięki temu wykluczyły one wszelkie działania marketingowe na rzecz prowizji, jaką płacą pośrednikowi. W zależności od rodzaju pośrednika, prowizje mogą być większe lub mniejsze. O ile na początku rozwiązanie to pozwala się na nie martwienie pewnymi kwestiami, to z czasem kiedy sprzedaż rośnie, widzimy ile nas to kosztowało. I kosztuje w dalszym ciągu.


Przyjmując taką strategię, należy być od początku świadomym, że jest to rozwiązanie tymczasowe. Wymaga stałego myślenia o rozwoju w stronę transferu klientów “do siebie”. Każdy biznes w pewnym momencie stwierdza, że prowizje płacone pośrednikom są na tyle duże, że pozwoliłyby uruchomić własny sklep (strona internetowa lub e-commerce) oraz utrzymać pracownika. To jest odpowiedni moment na przejście „na swoje”, na przykład korzystając z bonu na cyfryzację, który obejmuje między innymi stworzenie strony internetowej.

O czym należy pamiętać rozpoczynając swoją współpracę z pośrednikiem?

Startując ze sprzedażą u pośrednika, koniecznie pamiętaj o równoległym rozwoju swojej strony internetowej czy sklepu. Rób wszystko, żeby klient powracający wracał bezpośrednio do Ciebie, a nie do pośrednika. To ważne, ponieważ musisz budować stale swoją markę, która z czasem nie będzie potrzebować firm pośredniczących w handlu, a całość będzie trafiać bezpośrednio do Ciebie.


Zastanawiasz się, czy wejść we współpracę z pośrednikiem lub właśnie się z niej wycofać? Daj znać, z chęcią pomożemy podjąć Ci decyzję, która będzie najlepsza dla Twojego biznesu.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Rozwiń z nami swój biznes on-line