Planer Zasięgu – skuteczne planowanie kampanii YouTube

Narzędzia w systemie reklamowym Google Ads są na bieżąco rozwijane o dodatkowe funkcje, aby zapewnić reklamodawcom jak największe możliwości. Jednym z takich rozwiązań jest Planer Zasięgu, który pomaga tworzyć skuteczną strategię marki w YouTube. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej – zapraszamy do lektury.

Czego się dowiesz z tego artykułu?

Reach Planner umożliwia na podstawie wprowadzonych danych szczegółową analizę zasięgu oraz pozwala przyciągać najbardziej wartościowych odbiorców reklamy do naszej firmy. Realizowanie kampanii reklamowej na YouTube w dzisiejszych czasach jest bardzo utrudnione. Użytkownicy stosują różne narzędzia blokujące reklamy lub jeśli nie są nimi zainteresowani to je po prostu pomijają. Dlatego bardzo ważne jest przygotowanie strategii kampanii wideo, która pozwoli dotrzeć do właściwej grupy odbiorców. 

W kampanii wideo mamy wiele możliwości ustawienia strategii stawek w zależności od celu, który chcielibyśmy osiągnąć możemy wybrać:

  • CPV  – rozważanie zakupu produktu danej marki,
  • CPM (koszt tysiąca wyświetleń) – zwiększenie zasięgu i liczby wyświetleń,
  • CPA – zwiększenie liczby konwersji.

Wielu reklamodawców zadaje sobie pytanie czy w dobie narzędzi do blokowania reklam w serwisie YouTube warto uruchamiać kampanie wideo? 

Google wychodząc naprzeciw potrzebom reklamodawców uruchomił narzędzie Planer Zasięgu, które służy do planowania kampanii i mierzenia zasięgu reklam na YouTube.

Co to jest planer zasięgu?

Planer zasięgu inaczej zwany Reach Planner służy do planowania kampanii wideo w serwisie YouTube. Ułatwia proces planowania kampanii wideo oraz pozwala określić prognozowany zasięg na różnych urządzeniach.

Planer zasięgu urządzenia
Planer zasięgu – urządzenia | emedia sp. z o.o.

Rozwiązania wykorzystane w Planerze zasięgu pozwalają uzyskać informację do ilu unikalnych użytkowników może dotrzeć nasza reklama wideo. Przykładowo jeśli użytkownik wyświetli naszą reklamę na kilku urządzeniach planer pokaże to jako jedno wyświetlenie, gdyż zostało wygenerowane przez jednego użytkownika.

Kolejną niepodważalną zaletą planera zasięgu w porównaniu do innych tego typu narzędzi dostępnych na rynku jest fakt, że planer zasięgu aktualizowany jest co tydzień. Dzięki czemu narzędzie posiada najbardziej zaktualizowaną bazę danych spośród innych narzędzi dostępnych na rynku.

Jak działa planer zasięgu?

W planerze zasięgu mamy możliwość planowania strategii dla 2 celów biznesowych: 

  • świadomość – zasięg (CPM)
  • rozważanie zakupu – obejrzenia (CPV)
Planer zasięgu cele
Planer zasięgu – cele | emedia sp. z o.o.

Przykładowo jeżeli chcemy dotrzeć do odbiorców rozważających zakup planer przedstawi odpowiednie rozlokowanie budżetu pomiędzy różne formaty reklam TrueView In-Stream, Discovery, Bumper, Out-Stream, Masthead.

Planer zasięgu umożliwia zdefiniowanie własnej grupy odbiorców, a następnie podpowie najlepszy sposób komunikacji za pomocą reklam wideo.

Narzędzie pozwala określić grupe odbiorców na podstawie:

  • danych demograficznych (wiek i płeć),
  • zainteresowań,
  • grup – tzw. lineupy to grupa treści, która wykorzystuje dane poszczególnych regionów by ułatwić reklamodawcom docieracie do odbiorców najodpowiedniejszą treścią,
  • czasu trwania kampanii.
Planer zasięgu kierowanie
Planer zasięgu – odbiorcy | emedia sp. z o.o.

Oprócz określenia grupy odbiorców musimy wybrać preferencje reklam do dyspozycji mamy dwie opcje:

  • własny zestaw reklam – własnoręcznie wybieramy formaty reklam i wpisujemy budżety,
  • zestaw reklam przygotowany z pomocą planera – narzędzie na podstawie wprowadzonego celu i wybranych kreacji znajdzie zalecany format reklam.
Planer zasięgu
Planer zasięgu – media plan | emedia sp. z o.o.

Nasze wskazówki – na co zwrócić uwagę?

Tworzenie kampanii z planerem zasięgu

Podczas tworzenia nowej kampanii na podstawie planera zasięgu, trzeba wziąć pod uwagę fakt, iż planer zakłada że każda kampania ma tylko jedną grupę reklam i jeden format reklamy. Utworzenie kampanii gdzie w zestawie reklamy mamy różne formaty reklam wpłynie na danę, iż mogą się one różnić od danych w prognozie.

Dane demograficzne

Planer zasięgu nie obsługuje kierowania reklam na osoby poniżej 18 roku życia. Jeśli chcemy sprawdzić ogólne prognozy, trzeba wybrac w ustawieniach media planu opcję “wszyscy użytkownicy”.

Lineupy

Lineupy umożliwiają perfekcyjne dopasowanie treści do profilu odbiorców i zwiększają rozpoznawalność marki. Kampanie z lineupami możemy kierować na YouTube i sieć partnerów Google, ale w przypadku kierowania na konkretne lineupy musimy wyłączyć z kampanii sieć partnerów Google.
Wyboru konkretnych lineupów możemy dokonać za pomocą selektora lineupów po dodaniu lineupa po identyfikatorze (przedstawiciel Google pomoże wybrać id lineupów). Ta funkcja dostępna jest tylko w strategii aukcji(CPM).

Prognoza

Planer zasięgu prezentuje prognoze w postaci wykresu krzywej. Na długość krzywej wpływa kilka czynników na przykład ilość zasobów reklamowych. Krzywa zasięgu nie uwzględnia wszystkich użytkowników YouTube, wyświetla tylko zasięg komercyjny(płatny). Zasięg naturalny jest większy więc nie należy go mylić z zasięgiem komercyjnym pokazywanym przez inne podobne narzędzia branżowe.

Jak uzyskać dostęp?

Dostęp do planera zasięgu można uzyskać kontaktując się z przedstawicielem Google lub za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się tutaj. Przesłanie zgłoszenia nie gwarantuje nam uzyskania dostępu do planera zasięgu, ostateczna decyzja należy do przedstawiciela Google.

Planer zasięgu formularz zgłaszający
Planer zasięgu – formularz zgłaszający | emedia sp. z o.o.

Zaplanuj kampanię z planerem już dziś

Planer zasięgu daje swoim użytkownikom szerokie spektrum korzyści rozszerzając skuteczność kampanii YouTube. Umożliwia dotarcie do użytkowników na różnych urządzeniach, pozwala precyzyjnie zaplanować kampanię YouTube wraz z kosztem, a to tylko niektóre z jego zalet. Jeśli jeszcze nie korzystasz, a chciałbyś sprawdzić jakie możliwości daje użytkownikom planer zasięgu koniecznie zajrzyj tutaj

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Dawid Rymarz Ads Manager

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*

10 Elementów Skutecznego E Marketingu Emedia.pl