Google Data Studio co to takiego?
Najprościej pisząc jest to narzędzie od Google, do wizualizacji danych z różnych źródeł.
Google Data Studio występuje w dwóch wersjach:
– wersja darmowa – Google Data Studio
– wersja płatna Google Data Studio 360
Narzędzie Google Data Studio jest dostępne w Polsce od zaledwie kilku miesięcy, przez co bardzo mała liczba firm wykorzystuje jego możliwości.
Do czego wykorzystać Google Data Studio?
Zaletą systemu jest możliwość wyświetlania danych z różnych źródeł. Możemy połączyć dane z systemów Google AdWords, Google Analytics, własnej bazy danych MySQL, czy arkuszy Google.
W efekcie otrzymujemy przejrzyste raporty wg. zdefiniowanych przez siebie metryk. Oprócz samych raportów, z wykorzystaniem Google Data Studio możemy wykonać dynamiczne dashboardy, które prezentują dane w czasie rzeczywistym.
Przykładowe raporty:
- https://goo.gl/ZiruX1 raport z kampanii Google AdWords
- https://goo.gl/2ZaYYx raport z wyników organicznych Google Search Console
W jaki sposób pracować z Google Data Studio?
System mogą obsługiwać osoby bez znajomości języków programistycznych. Obecnie Google Data Studio oferuje dwa modele pracy.
Model 1 – Skorzystanie z gotowych rozwiązań
W tym modelu możemy z łatwością „wyklikać” swój raport. Po zalogowaniu się do narzędzia Google Data Studio mamy dostępne szablony raportów, z których bez problemu możemy skorzystać.
Model 2 – Zaprojektowanie własnych raportów
Po zalogowaniu do Google Data Studio możemy stworzyć nowy raport. Pracując z raportem możemy bez ograniczeń zmieniać jego formę, źródła danych i metryki. Gotowy raport możemy zapisać na Google Drive i korzystać z niego także na potrzeby innych projektów.
Realnie, jaką korzyść daje ten system?
Udostępnienie technologii Google Data Studio bezpłatnie w pewnym sensie – równa szanse małych i dużych podmiotów na rynku reklamy internetowej. Dzięki temu narzędziu możemy prezentować zaawansowane raporty w przystępnej formie graficznej bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych na rozwiązania dedykowane.
Korzyści dla przedsiębiorców i marketerów:
- profesjonalne graficzne wizualizacje danych w raportach
- możliwość samodzielnego generowania raportów
- możliwość śledzenia danych w czasie rzeczywistym
- znacznie szybsze przygotowanie profesjonalnych raportów
- zwiększenie możliwości w prezentacji oczekiwanych danych, pochodzących z różnych źródeł.
System jest darmowy i dostępny pod adresem: datastudio.google.com
W eMedia podczas pracy z naszymi klientami, korzystamy z technologii Google Data Studio. Zachęcamy do kontaktu w celu poznania szczegółowej oferty.