Co to jest Google Data Studio?
Google Data Studio to narzędzie służące do przygotowywania raportów. Dodatkowym atutem tej platformy jest możliwość udostępniania raportu innym oraz wprowadzania w nim zmian przez wielu użytkowników. Przejrzysta forma w postaci grafik i wykresów pozwala na dokładną i rzetelną analizę zebranych przez nas informacji.
Jak to działa?
Google Data Studio do tworzenia raportów wykorzystuje narzędzia takie jak: Google Analytics, AdWords czy BigQuery. Istnieje również możliwość udostępnienia danych z innych aplikacji (Twitter Ads, Facebook Ads). Dzięki tak zgromadzonym informacjom można dokładnie przeanalizować dane na temat interesujących nas stron, wyciągnąć wnioski i wdrożyć odpowiednie rozwiązania.
Wykresy i infografiki
Dane zgromadzone z różnych aplikacji pozwalają na uporządkowanie i usystematyzowanie pewnych faktów. Można także wykorzystać technikę wizualizacji putty, aby zobrazować to, co wynika z danych, np. jak wyglądają zachowania użytkowników na stronie, jakie mają potrzeby, czego szukają. Wizualizacja informacji pozwala na tworzenie atrakcyjnych i przydatnych wykresów, które umożliwiają dokładną analizę i interpretację danych. Dzięki temu dużo łatwiej wybrać najbardziej odpowiednią metodę działania.
Google Data Studio – Różne punkty widzenia
Sporządzone przez nas raporty mają formę otwartą, co oznacza, że cały czas możemy je edytować i poddawać różnym zmianom, np. poprzez zastosowanie filtrów. Dzięki temu mamy możliwość zobaczenia danych z różnych perspektyw. W ten sposób wybrana przez nas metoda optymalizacji stron jest jak najlepiej dostosowana do potrzeb naszych odbiorców.
W eMedia podczas pracy z naszymi klientami, korzystamy z technologii Google Data Studio. Zachęcamy do kontaktu w celu poznania szczegółowej oferty.