Skuteczne działania SEO – wzrost o ponad 1000% fraz w TOP10 dla sklepu internetowego
Dzięki konsekwentnym działaniom SEO, sklep internetowy naszego Partnera zyskał więcej odwiedzin, lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i zwiększoną konwersję mimo silnej konkurencji. Jeśli jesteś ciekaw, jakie działania podjęliśmy, aby osiągać zakładane efekty, zapoznaj się z naszym case study.
O firmie dla której pracujemy
Naszym Partnerem jest firma z branży technicznej, która prowadzi rozbudowany sklep internetowy, składający się z prawie 700 kategorii produktowych i mający w asortymencie niemal 76 000 produktów.
Przed rozpoczęciem szeroko zakrojonej współpracy, nasze działania skupiały się na podstawowym zakresie realizowania usług pozycjonerskich (na tamten moment adekwatne do wielkości i rozwoju serwisu). Od października 2021 znacząco został rozszerzony pakiet działań, co pozwoliło nam we współpracy z Partnerem na wyznaczenie celów i skuteczną ich realizację.
Główne założenia
Główne założenia, którymi kierowaliśmy się podczas realizacji poszczególnych zadań z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego:
- Zwiększenie widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarki Google poprzez pozyskanie nowych fraz kluczowych oraz wzmocnienie pozycji tych, na które sklep rankuje i mają one przełożenie na biznes Partnera;
- Zwiększenie przychodów w sklepie internetowym z organicznych wyników wyszukiwania.
- Zwiększenie ilości rejestracji nowych użytkowników w sklepie internetowym Partnera.
Główne efekty
Poprzez działania realizowane w okresie od listopada 2021 do marca 2023 roku, tj 18 miesięcy odnotowaliśmy:
- wzrost ilości wejść z organicznych wyników wyszukiwań Google o 1361%,
- zwiększenie z organicznego ruchu przychodów w e-commerce o 736%1,
- wzrost liczby zarejestrowanych klientów w sklepie o 464%.
Realizacja współpracy
Nasze działania oparliśmy na czterech głównych filarach:
- wdrożenie nowego sklepu internetowego,
- optymalizacja sklepu on-line zgodnie z zasadami SEO,
- opracowanie i cykliczna aktualizacja strategii SEO,
- stworzenie contentu na potrzeby pozycjonowania sklepu internetowego.
Działania te podzieliliśmy na półroczne etapy, co pozwoliło nam na ustalanie strategii w ujęciu średnioterminowym, ale z uwzględnieniem istotnych dla Partnera elementów strategicznych. Na podstawie rozmów z Partnerem, zidentyfikowaliśmy jego oczekiwania i potrzeby, a następnie połączyliśmy je z naszą wiedzą oraz metodami pracy. Dzięki temu określiliśmy cele, które są ambitne, ale realne do zrealizowania. Wszystko po to, aby w miesięcznych iteracjach móc analizować efekty, plan i zależności w sytuacji bieżącej oraz optymalizować działania na kolejny miesiąc.
Wdrożenie nowego sklepu internetowego
Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z zakresu rozbudowanego SEO, Partner realizował u nas usługę stworzenia sklepu e-commerce. Wspólnie zdecydowaliśmy o wykorzystaniu do tego celu platformy IAI Idosell, a cały proces, związany z zaprojektowaniem, wdrożeniem serwisu, systemu płatności oraz innymi elementami odpowiadającymi za funkcjonalność i estetykę nowego sklepu e-commerce, był również realizowany przez nasz wewnętrzny dział Web-dev.
Optymalizacja SEO – pozycjonowanie sklepu on-line
Kluczem do zwiększenia widoczności jest nie tylko content, ale także eliminacja problemów związanych z technicznymi aspektami funkcjonowania strony. Dzięki przygotowaniu sklepu przez nasz zespół Web-dev, mieliśmy pełną kontrolę nad tym, jak skonstruowana będzie strona, jakie ograniczenia niesie ze sobą platforma SaaS, oraz jakie rozwiązania zostały przez nas wdrożone.
Dobrze przygotowany e-commerce pozwolił nam na znaczne skrócenie listy elementów, które wymagały szeroko zakrojonej optymalizacji i poprawek.
Podstawą do realizacji działań było ustalenie planu strategicznego, a także wykonanie niezbędnych prac związanych z pozyskaniem danych i informacji o sklepie Partnera, jak np. audyt SEO zawierający niezbędne informacje dotyczące struktury strony, elementów wymagających poprawy lub dających możliwość udoskonalenia serwisu, pod kątem robotów wyszukiwarki i użytkownika.
Strategia SEO – opracowanie planu i cykliczna aktualizacja założeń
Jest to kluczowy element, który realizujemy we współpracy z Partnerem co pół roku. Początkowo było to przyjęcie założeń i estymacji wyników możliwych do osiągnięcia. Założenia, które zostały przyjęte nie były sztywnym wyznacznikiem, ale kompasem w jakim kierunku mamy działać. Mimo wszystko dokładaliśmy i dokładamy starań, aby realizować je zgodnie z planem.
W kolejnych okresach współpracy, estymację i założone plany realizacji opieraliśmy na doświadczeniu we współpracy z Partnerem oraz możliwościami platformy SaaS. Wszystkie działania realizowaliśmy ze świadomością, jak wrażliwa na poważniejsze aktualizacje algorytmu Google jest strona internetowa.
Do dnia, w którym sporządzane jest owe studium przypadku, sukcesywnie realizujemy ustalone działania – nawet z lepszym efektem niż było to pierwotnie zakładane.
Content – stworzenie i publikacja treści
Od listopada 2021 nieustannie zajmujemy się realizacją działań contentowych związanych z tworzeniem treści na potrzeby opisów kategorii, wpisów blogowych oraz artykułów publikowanych poza sklepem Partnera.
Tworzone przez nas teksty realizowane są w oparciu o dobre praktyki SEO oraz aktualne wytyczne dotyczące tworzenia treści pod wyszukiwarkę Google. W związku z tym, działania realizowane są przez dwa działy: SEO oraz Content. Dział SEO odpowiada za dobranie odpowiednich fraz kluczowych, dobór nagłówków i dobór linkowania. Dział Content odpowiedzialny jest za przygotowanie merytorycznych i technicznie poprawnych tekstów, który niosą korzyść zarówno dla fizycznego użytkownika sklepu (informacje), jak i robotów Google (zdobycie większej ilości informacji o podstronie).
Aktualizacje algorytmu Google – wpływ na pozycjonowanie SEO
W okresie naszej współpracy wprowadzonych zostało 14 aktualizacji algorytmu, z czego 4 z nich miały szczególny wpływ na pozycjonowany sklep internetowy. Choć każda z nich początkowo wiązała się ze spadkiem pozycji, szybka reakcja i identyfikacja błędów pozwoliły nam odzyskiwać pozycje.
Warto tu podkreślić ogromną rolę dobrze zoptymalizowanych i wartościowych treści, które zamieszczaliśmy na stronie Partnera. Odpowiednio rozbudowany, merytoryczny i unikalny content został doceniony przez Google i nawet po wielu aktualizacjach wyszukiwarki możemy pochwalić się świetnymi wynikami. Co więcej, dzięki skrzętnie dobieranym przez nas stronom internetowym do publikacji treści, nie zaobserwowaliśmy spadków pozycji na linkowanych frazach podczas wejścia i wdrażania się aktualizacji.
Kluczowe parametry optymalizacji – TOP3 i TOP10
Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania przełożył się na zwiększenie zysków pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania oraz większą ilość pozyskanych klientów. Efekty te stały się możliwe dzięki skutecznej optymalizacji technicznej oraz zapewnieniu wartościowych treści, które pozwoliły nam osiągnąć znaczne wzrosty fraz w TOP3 oraz TOP10 zapytań organicznych wyników wyszukiwania. Nasze działania spowodowały:
- wzrost ilości fraz w zakresie TOP3 o 1195%,
- wzrost ilości fraz w zakresie TOP10 o 1054%,
Zwiększenie ilości fraz w zakresie TOP3
Od momentu rozpoczęcia realizacji działań (tj. od listopada 2021) związanych z tworzeniem, optymalizacją i dodawaniem treści oraz optymalizacją techniczną samego sklepu, zwiększyliśmy ilość fraz w TOP3 o 1195%. Sposób ich uzyskania wspomniany będzie w dalszej części case study, zaś poniżej przedstawiamy wykres obrazujący w jakim tempie osiągnęliśmy dany wynik.
Zwiększenie ilości fraz w zakresie TOP10
Przez okres 18 miesięcy odnotowaliśmy również znaczny wzrost fraz w TOP10 – aż o 1054%. Poniższy wykres przedstawia tempo wzrostu fraz.
Działania podjęte w celu optymalizacji sklepu internetowego
W okresie od października 2021 do dziś (24.03.2024) poczyniliśmy znaczne postępy jeżeli chodzi o skuteczną optymalizację SEO sklepu internetowego Partnera oraz tworzenie wartościowego contentu.
Optymalizacja pod SEO
W okresie 18-tu miesięcy w celu odpowiedniej optymalizacji pod SEO:
- pozyskaliśmy ponad 600 wartościowych linków zewnętrznych odsyłających do strony Partnera,
- zdywersyfikowaliśmy profil linkowania gwarantując zróżnicowane odnośniki odsyłające do strony Partnera,
- zadbaliśmy o optymalizację techniczną sklepu internetowego,
- na bieżąco rekomendowaliśmy zmiany, jakie należało wprowadzić na stronie Partnera, aby dostosować ją do aktualizacji algorytmu Google.
Tworzenie wartościowego contentu
Biorąc pod uwagę content, przez pół roku stworzyliśmy:
- około 65 artykułów zamieszczonych na zewnętrznych portalach branżowych,
- około 900 tekstów opublikowanych bezpośrednio na stronie Partnera (artykuły blogowe, opisy kategorii itp.).
Konsekwentne działanie i świadomość Partnera, że efekty będą rozłożone w czasie sprawiły, że działania możemy realizować bez sztucznego napięcia, a wręcz przeciwnie – w atmosferze komunikacji i wzajemnego zrozumienia działań.
Szczegółowe wyniki działań
Mimo, iż pierwotnie nasza współpraca rozpoczęła się jeszcze w II kwartale 2020 roku, to w pełni skoncentrowane i wdrożone na pełną skalę działania SEO zostały podjęte od października 2021, kiedy to rozpoczęliśmy dokładną analizę sklepu internetowego oraz wytyczyliśmy kierunek działań, które z kolei zaczęliśmy skrzętnie realizować od listopada 2021.
Szczegółowe wyniki, jakie osiągnęliśmy w ciągu 18 miesięcy działań:
- wzrost ilości fraz w zakresie TOP3 o 1195% oraz TOP10 o 1054%
- wzrost wysokości przychodów firmy aż o 736%1
- wzrost liczby klientów zarejestrowanych w serwisie aż o 464%
- wzrost ilości wejść z organicznych wyników wyszukiwania aż o 1361%.
Zwiększenie ilości wejść z organicznych wyników wyszukiwań Google
Porównując analogiczne okresy 18-tu miesięcy (lis-mar 2019/20/21 i lis-mar 21/22/23) według narzędzi analitycznych zaobserwowaliśmy wzrost ilości wejść z organicznych wyników wyszukiwania aż o 1361%. Jest to ogromny przeskok co widać wyraźnie na wykresie poniżej.
Zwiększenie przychodów w sklepie internetowym
Z racji, że Partner dopiero w 2021 roku posiadał skonfigurowaną analitykę, nie mamy możliwości porównać przychodów we wcześniejszym, analogicznym 18-to miesięcznym okresie, dlatego do porównania pozwoliliśmy sobie wykorzystać zakres pełnego roku – 2021 i 2022.
Porównując te dwa okresy zauważamy korzystną zmianę w wysokości przychodów z organicznych wyników wyszukiwania aż o 736%. Co istotne – w roku 2022 przychody pochodzące z organicznych wyników wyszukiwania stanowiły aż 56% przychodów sklepu internetowego Partnera.
Zwiększenie ilości rejestracji nowych użytkowników w sklepie
Przyjmując ten sam okres, dzięki naszym działaniom pozycjonerskim pozyskaliśmy o 391% więcej osób odwiedzających sklep. Zwiększyła się także ilość użytkowników zarejestrowanych w serwisie i to aż o 464%.
Podsumowanie działań
Po półtorej roku współpracy, wypracowaliśmy wiele dobrych praktyk oraz dowiedliśmy, że potrafimy pracować pod presją czasu i znajdować rozwiązania tam, gdzie pozornie ich nie ma. Jednakże, najważniejsza w naszej współpracy była i jest komunikacja oraz wzajemne zaufanie. To dzięki wspólnej determinacji i świadomości, że razem dążymy do określonych celów, mogliśmy podejmować działania, które pozornie mogły wydawać się ryzykowne i czasami niezrozumiałe dla Partnera. Jednak, zaufanie do posiadanej przez nas wiedzy, umiejętności i doświadczenia sprawiły, że dzisiaj opisujemy ten sklep e-commerce, jako jeden z naszych dużych sukcesów w zakresie SEO.
___
1. Porównanie oparte o dwa ostatnie, pełne okresy rozliczeniowe, tj. 2021 rok i 2022 rok.
Zależy Ci na widoczności w Google i zwiększeniu przychodów ze sklepu internetowego? Zapraszamy do kontaktu!
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij brief