Pozycjonowanie strony w Google

Każdy właściciel strony www lub sklepu internetowego chce być widoczny w wyszukiwaniach Google. Chcąc zajmować wysokie pozycje w wynikach organicznych (czyli tych pojawiających się zaraz pod linkami reklamowanymi), witryna musi być odpowiednio zoptymalizowana. Zarówno pod kątem technicznym jak i merytorycznym. Pozycjonowanie strony w Google to złożony proces, który wymaga wiedzy, umiejętności i czasu. Szczególnie tego ostatniego.

Strona sama się niezoptymalizuje

Niektórzy sądzą, że jeżeli zapłacą kilkanaście tysięcy złotych za postawienie strony internetowej, to otrzymają produkt, który od razu po wypełnieniu go treścią, pokaże się wysoko w wynikach organicznych. Nic bardziej mylnego!

Jeżeli chcesz zadbać o dobre pozycje w wyszukiwarce Google, trzeba rozpocząć działania związane z SEO na stronie. Search Engine Optimization ma za zadanie zwiększyć widoczność Twojej witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym celu wykonuje się szereg zabiegów, które mają w tym pomóc. Pozycjonowanie strony w Google jest procesem wymagającym precyzji i czasu. Wiele osób przez to rezygnuje z dbania o ten aspekt dotyczących ich witryny www czy sklepu. Najczęściej owocuje to później znaczącymi spadkami względem konkurencji, która to robi.

SEO on-site i off-site

SEO on-site polega na działaniach wykonywanych bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Specjaliści z tej dziedziny mają konkretny cel – sprawić, by Twoja witryna była jak najbardziej wartościowa dla robotów Google’a. W związku z tym dbają by takie parametry jak np. szybkość ładowania witryny, układ mapy stron czy zoptymalizowanie treści, było na jak najwyższym poziomie i oddziaływały na pozycjonowanie strony w Google. Nie oszukujmy się. Algorytmy Google są wybredne i pozycjonują dobrze tych, którzy dbają o swoje witryny. Nie każdy jednak ma dryg i czas na optymalizacje SEO swojej strony. Dlatego warto skorzystać z usług wyspecjalizowanej w tym agencji interaktywnej. Mając na swoim pokładzie specjalistów oraz odpowiednie narzędzia, jest w stanie precyzyjnie określić działania, jakie będą miały wpływ na stronę, a następnie pokierować całym procesem tak, by właściciel strony był zadowolony z efektów.

SEO off-site to jak sama nazwa wskazuje, działania poza witryną. Nie oznacza to, że ten typ SEO jest mniej ważny od tego wykonywanego na własnej stronie. Zarówno on-site jak i off-site jest ważne i ma wpływa na pozycjonowanie strony w Google. Działania off-site polegają na umieszczaniu linków do Twojej strony internetowej na innych portalach. W tym przypadku ważne jest by takowy link został umieszczony na stronie o odpowiednich parametrach. Kiedy już taki portal zostanie wytypowany, trzeba na nim zamieścić interesującą i unikatową treść, a w niej zamieścić wspomniany link lub linki. Tworzeniem takich tekstów zajmują się najczęściej copywriterzy. Copywriting SEO wymaga od tworzącego treść przestrzegania zasad, które mają duży wpływ na postrzeganie go jako wartościowy lub nie przez roboty Google. Takie aspekty jak np. zagęszczenie słów kluczowych, złożoność zdań, a nawet długości akapitów mają duży wpływa na to, jak roboty ocenią treść danego artykułu.

Pozycjonowanie strony w Google – ile to kosztuje?

Niestety nie możemy udzielić na to jednolitej odpowiedzi, a wiąże się to z faktem, że każdy przypadek jest inny. Jedne strony internetowe wymagają drobnej kosmetyki i wsparcia odpowiednio zoptymalizowanymi treściami, a inne z kolei potrzebują pełnej modernizacji. Pamiętajmy, że działania SEO to proces, a nie usługa którą można wykonać raz z określonym efektem.

Pozycjonowanie strony w Google to wielomiesięczny proces. Tego nie można ukrywać i nie mamy zamiaru tego robić, ponieważ cenimy sobie transparentność. Odpowiednia intensywność i sposób działania pozwoli pozycjonować witrynę bez ryzyka, że Google uzna to za tzw. agresywne SEO i ukara witrynę.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja strona internetowa lub sklep uzyskiwała lepsze wyniki w wyszukiwaniach organicznych – zapraszamy do kontaktu.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Grzegorz Wysocki CEO, e-business expert Cześć, urodziłem się w roku 1986 i całe swoje życie "gram na komputerze". Internet publiczny w Polsce został udostępniony od 1997 roku. Ja walczę z nim od 2000 r. Mam bardzo długą historię uzależnienia od internetu, który oprócz tego że jest moją pracą to także pasją i nałogiem z którym walczę. Od małoletniego zapaleńca w robieniu stron internetowych, po studia informatyczne, marketingowe, bycie freelancerem, pracowanie dla małych lokalnych firm, aż po bycie kierownikiem działu internetowego w dużej międzynarodowej korporacji i swoje spółki generujące kilkumilionowe przychody. Znam od podszewki ten Świat internetu i najlepsze drogi jak się w nim odnaleźć.

10 Elementów Skutecznego E Marketingu Emedia.pl