Facebook Ads 2021

Jeżeli korzystasz z naszych usług lub samemu prowadzisz lub będziesz prowadził kampanie Facebook Ads w 2021 r., to zapewne zaciekawi Cię garść informacji, które pojawiły się ostatnio na oficjalnej stornie Facebooka. Zważywszy na fakt, że wielu z nasz znajduje się po obu stronach barykady, warto wiedzieć, jak wprowadzone zmiany wpłyną na naszą działalność w internecie. Zmiany te wiążą się z wprowadzeniem nowej odsłony dyrektywy ePrivacy. Uniemożliwia ona korzystanie z niektórych możliwości zarówno Facebooka, jak i Instagrama.

Co nowego w Facebook Ads 2021?

Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Facebook for Bussines:

Facebook for Bussiness

Ze względu na nowe zasady dotyczące ochrony prywatności obowiązujące w Europie niektóre kampanie dotyczące wiadomości zostają wstrzymane. Oznacza to, że niektóre reklamy dotyczące wiadomości, targetowanie oraz grupy docelowe reklam emitowanych w Europie i z Europy będą niedostępne.

Oznacza to, że precyzyjne ustawianie kampanii w Facebook Ads w 2021 r. na Messangerze zostanie znacznie utrudnione. Dokładniej chodzi o wstrzymanie przez Facebooka możliwości optymalizacji kampanii na „konwersje”. Od tej pory cel „Wiadomości” optymalizowany będzie jedynie na „Kliknięcia linku”. To oznacza ryzyko dotarcia do szerszej grupy odbiorców o niższej jakości. Osoby te najprawdopodobniej chętniej klikną w link przekierowujący do Messengera. Z kolei są mniejsze szanse, że odbędą z Tobą konwersację. Zmiany Facebook Ads w 2021 r. dotkną także Menedżera reklam, w którym niedostępne będą statystyki. Jak podaje Facebook:

Facebook for Bussines

Raportowanie wskaźników dotyczących wiadomości jest niedostępne z powodu wprowadzenia w Europie nowych zasad dotyczących prywatności

Krótko mówiąc, ze względu na nowe zasady dotyczące ochrony prywatności obowiązujące w Europie, z Facebook Ads w 2021 r. nie dowiemy się już ile wiadomości pozyskaliśmy za pomocą kampanii reklamowych. Co teraz możesz zrobić? Oczywiście nadal możesz tworzyć kampanie na Wiadomości i korzystać z  optymalizacji na Kliknięcia linku, lecz dotychczasowe wyniki mogą ulec zmianie. Niektórzy reklamodawcy już zauważają jak zmiany wpłynęły negatywnie na skuteczność reklam, obserwując m.in. wzrost kosztów. Wszystko wygląda na to, że najlepszą opcją, która pozostaje jest użycie celu reklamowego „Ruch”. Następnie optymalizacja na kliknięcia linku prowadzącego do Messengera. Może się to wiązać z osiąganiem gorszych wyników.

Na razie dysponujemy tylko tymi informacjami odnoście Facebook Ads w 2021 roku. Zapewne z biegiem czasu dowiemy się nieco więcej lub zostaną nam oddane do użytku nowe funkcjonalności. Czas pokaże!

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Paulina Araszkiewicz
Autor:
Key Account Manager

Specjalista ds. marketingu internetowego z wieloletnim doświadczeniem. Znajomość budowy strategii marketingowych pozwala na perfekcyjną obsługę firm naszych kontrahentów - od strategii marketingowej po efektywne reklamy.