Chat GPT – szansa czy zagrożenie dla specjalistów ds. treści?

Chat GPT, czyli Generative Pre-trained Transformer chat, staje się coraz bardziej popularny w content marketingu. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji używane jest przez copywriterów do tworzenia różnego rodzaju tekstów, m.in. na potrzeby działań SEO czy mediów społecznościowych. Czy jednak Chat GPT jest w stanie generować treści na tyle dobre, aby w przyszłości mógł zastąpić contentowców? Jak korzystać z tego narzędzia, aby zapewnić sobie maksimum korzyści?

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Chat GPT – model służący do generowania odpowiedzi 

    Chat Gpt Bot

    GPT-4 to najnowocześniejszy model przetwarzania języka naturalnego (NLP) opracowany przez amerykańskie laboratorium badawcze OpenAI. Firma została założona w 2015 roku przez grupę inwestorów i naukowców, m.in. Elona Muska – przedsiębiorcy i wizjonera powszechnie kojarzonego z takich przedsięwzięć, jak SpaceX czy Tesla Motors, biznesmena Petera Thiela oraz nieżyjącego już laureata nagrody Nobla w dziedzinie fizyki, Murray’a Gell-Manna. 

    Pierwsza wersja sieci GPT, czyli GPT-1 ujrzała światło dzienne w 2018 roku. Kolejna, ulepszona w sprawniejsze generowanie tekstu wersja udostępniona została w 2019 roku, a w 2020 świat ujrzał Chat GPT oparty na GPT-3. 

    Chat GPT został stworzony, aby generować tekst podobny do tego, jaki tworzą ludzie, w odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Model jest szkolony na dużym zbiorze danych tekstowych za pomocą technik uczenia nadzorowanego oraz uczenia przez wzmocnienie i pozwala na szerokie zastosowanie. Można go wykorzystywać m.in. w marketingu – do komunikacji z klientami, tworzenia contentu, generowania pomysłów czy prowadzenia badań rynkowych. 

    Co ważne, Chat GPT działa w wielu językach, w tym także po polsku. 

    Jak można korzystać z Chat GPT?

    Chat GPT został zaprojektowany jako platforma typu open source, która umożliwia programistom i badaczom tworzenie interaktywnych chatbotów przy użyciu modelu GPT-3. Najnowsza wersja, GPT-4, która ujrzała światło dzienne w marcu tego roku, jest obecnie płatna, a dostęp do niej uzyskać można wykupując plan Plus na chat.openai.com.  

    Z Chatu GPT korzystać można poprzez interfejs API, na stronie OpenAI lub wykorzystując gotowe aplikacje, takie jak GPT-3 Playground. Jak to zrobić? 

    Chat Gpt Jak Korzystac
    • Jeśli interesuje nas pierwsza opcja, należy zarejestrować się na stronie OpenAI, aby otrzymać klucz API. Z modeli GPT można korzystać za pomocą bibliotek OpenAI, które dostępne są w popularnych językach programowania, takich jak  Python, JavaScript czy Ruby. Kiedy wykonasz te kroki, otwórz sesję podając wygenerowany klucz API. Teraz możesz wywołać odpowiednie funkcje, by wysłać zapytanie do serwera i uzyskać odpowiedź. 
    • Z Chatu GPT możesz korzystać także bezpośrednio na stronie OpenAI. Wystarczy zarejestrować się podając numer telefonu. Forma chatu umożliwia nam uzyskanie odpowiedzi na pytania – na przykład takie, których odpowiedzi do tej pory szukaliśmy w Google. Chat GPT wygeneruje dla nas krótkie teksty, pomysły na treści, tytuły czy nagłówki, a także słowa kluczowe.  
    • Z sieci GPT korzystać możemy także za pomocą takich aplikacji, jak Playground. Daje nam ona więcej opcji niż chat – możemy dostosować długość tekstu, wybrać szablon (np. esej, streszczenie, tłumaczenie czy korekta językowa), a także model, co pozwoli Ci otrzymać tekst jak najbardziej dopasowany do Twoich potrzeb. 

    Do czego można wykorzystywać Chat GPT? 

    Marketing treści jest jednym z najpotężniejszych narzędzi pozwalających firmom dotrzeć do swoich aktualnych i potencjalnych klientów, jednak tworzenie pomysłowego, angażującego contentu bywa trudnym zadaniem. W pewnym momencie specjalistom kończy się wena i mogą oni ulec pokusie podążania utartymi szlakami. W tym miejscu pojawia się możliwość skorzystania z pomocy Chatu GPT. Przykładowo, jest on bardzo przydatny podczas obsługi social mediów wielu naszych klientów. Dla zobrazowania możliwości sztucznej inteligencji, zapytaliśmy Chatbota o pomysły na post dla klienta z branży kawowej:

    Pomysly Wygenerowane Przez Chat Gpt

    Contentowcy coraz częściej używają Chatu GPT, czy ogólniej mówiąc – modeli AI, do tworzenia angażujących treści, które rezonują z ich docelowymi odbiorcami i napędzają konwersje. To skarbnica pomysłów i tekstowych gotowców, które mogą być wykorzystywane do tworzenia wpisów blogowych, artykułów SEO, postów na media społecznościowe i wielu innych form. Odpowiednio zadane pytanie, może otworzyć przed nami wiele możliwości, zaoszczędzić nasz czas, a co za tym idzie – pieniądze. 

    Jak Korzystac Z Czatu Gpt

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Ile kosztuje płatna wersja Chatu GPT? 

    Chat GPT-4, czyli najnowsza wersja sztucznej inteligencji OpenAI, silniejsza od poprzedniej 570 razy, jest aktualnie płatna. Bezpłatnie możemy korzystać z chatu opartego na sieci GPT-3 – wystarczy, że zarejestrujemy się na stronie OpenAI. 

    Dostęp do GPT-4 możemy wykupić wybierając plan ChatGPT Plus, który kosztuje 20 dolarów miesięcznie. Da on nam dostęp do chatu nawet wówczas, gdy zainteresowanie nim będzie bardzo wysokie, a odpowiedzi będą szybsze niż w przypadku darmowego planu. 

    Platna Wersja Chat Gpt Koszt

    Ocena treści generowanych przez Chat GPT

    Generowanie pomysłów, gotowych treści, streszczanie, tłumaczenie – brzmi pięknie. Praktyka pokazuje jednak, że odpowiedzi generowane przez Chat GPT nie mogą być brane za pewnik i każdorazowo należy sprawdzać ich prawdziwość. Aby uzyskać zadowalające nas treści, należy nauczyć się odpowiednio zadawać i precyzować pytania. Czasem też będziemy musieli poprawić naszego ,,rozmówcę”, aby naprowadzić go na prawidłowe odpowiedzi. 

    Przyklad Rozmowy Z Chat Gpt

    Dość częstym problemem jest powtarzanie całych zdań, a czasem nawet akapitów. Chat może odpowiedzieć nam na różne zadawane pytania w ten sam sposób, generując tym samym tekst pełen duplikatów. Problem pojawia się zwłaszcza wtedy, gdy rozmowa dotyczy specjalistycznych tematów, a wiedza w tym zakresie nie jest powszechnie dostępna. Bot ma wówczas bardzo ograniczoną ilość źródeł i trudno mu na ich podstawie wygenerować unikalne treści.

    Na prośbę o wygenerowanie opisu dla kategorii Lampy robocze otrzymaliśmy taki tekst:

    Tekst Wygenerowany Przez Ai

    Gdy poprosiliśmy o wygenerowanie opisu dla kategorii Lampy warsztatowe, Chat GT dostarczył nam niemal identyczny akapit.

    Opis Wygenerowany Przez Ai

    Jakie inne wady ma Chat GPT?

    Jego wiedza może być niepełna i nieaktualna, przez co należy weryfikować każdą jego odpowiedź. Największe problemy mogą pojawić się przy słowach wieloznacznych, w sytuacjach, w których potrzebny jest dobrze opisany kontekst oraz przy rozmowach na bardzo specjalistyczne tematy. 

    Chat GPT nie zna kontekstu – wszystkie odpowiedzi odnosić będzie do aktualnie prowadzonej rozmowy. Może być to pomocne, ale również szkodliwe. W niektórych sytuacjach lepiej będzie zacząć chat od nowa, aby nie wprowadzać bota w błąd. 

    Ostatnią dużą, choć bardzo oczywistą wadą Chatu GPT jest brak emocji. Sztuczna inteligencja nie jest w stanie stworzyć tekstu, który pisany będzie językiem korzyści, kiepsko radzi sobie z wartościowaniem i z całą pewnością nie będzie mogła wykazać się empatią. Chcąc korzystać z tekstów generowanych przez AI, będziemy musieli po prostu je zmodyfikować pod tym kątem. 

    Grafika Wygenerowana Przez Chat Gpt

    Chat GPT, podobnie jak kreator obrazów, np. DALL-E, daje nam więc wynik, który na pierwszy rzut oka wygląda całkiem zgrabnie i wiarygodnie. Po chwili obcowania z wytworem sztucznej inteligencji jednak dociera do nas, że coś jest nie tak – tekst jest pusty i beznamiętny, słowo użyte w zupełnie innym znaczeniu, niż być powinno, a zamiast słuchawki do telefonu na zdjęciu mamy… bociana. 

    Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę

    Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!

    Wypełnij brief

    Sztuczna inteligencja – szansa czy zagrożenie dla człowieka?

    Wiele osób upatruje zagrożenia w tym, że sztuczna inteligencja zastąpi człowieka, którego praca stanie się nieopłacalna i mało użyteczna. A co jeśli to nie najważniejszy aspekt , o jakim możemy dzisiaj mówić w kontekście zagrożenia ze strony AI? W wywiadzie pod tytułem Sztuczna inteligencja nie taka straszna opublikowanym na oficjalnej stronie Forbesa, jeden ze współzałożycieli Open AI – Wojciech Zaremba, na pytanie o użyteczność sztucznej inteligencji i możliwość nadzorowania jej przez ludzi odpowiedział: 

    „(…) Bez odpowiedniego nadzoru, AI może źle zrozumieć polecenie człowieka. Nasze badania umożliwiają trenowanie sztucznej inteligencji w taki sposób, by prawidłowo wykonała polecenia. Nasze algorytmy pozwalają maszynie lepiej zrozumieć, co od niej oczekujemy i jak chcemy, żeby się zachowywała. O ile zrobiliśmy postęp w nadzorze obecnych modeli, nie wiemy jeszcze jak nadzorować AI, gdy będzie ona mądrzejsza od człowieka. To trochę tak, jakbyśmy chcieli, żeby 4-letnie dziecko rządziło krajem.”

    W wywiadzie, współzałożyciel Open AI potwierdza, że sztuczna inteligencja może być zagrożeniem i przekonuje o konieczności prowadzenia badań naukowych nad jej nadzorem. 

    O ile obecnie, te zagrożenia nie wydają się być szczególnie problematyczne, o tyle wraz z rozwojem funkcjonalności AI, mogą one stać się poważnym problemem. 

    Czy chatbot może zastąpić specjalistę od treści? 

    Chociażby z powodu wyżej przytoczonych problemów i wad, zastąpienie człowieka chatbotem nie tylko nie jest dobrym pomysłem, ale na chwilę obecną nie jest możliwe. Z Chatu GPT warto korzystać, ułatwiać sobie pracę przeprowadzając szybszy research i generując nowe pomysły, na które sami pewnie jeszcze długo byśmy nie wpadli. Jednak ostatecznie to człowiek, specjalista od treści zadaje trafne pytania, naprowadza bota, weryfikuje informacje, a potem dokonuje operacji na tekstach. W ramach ciekawostki, zapytaliśmy o zdanie w tej kwestii sam Chat GPT.

    Chat Gpt Zagrozeniem Dla Copywriterow

    Indywidualne podejście do każdego Klienta, tworzenie spersonalizowanych, opartych na korzyściach i emocjach treści to gwarancja contentowego sukcesu. Z tych powodów specjaliści nie zostaną wyparci przez sztuczną inteligencję, a będą musieli nauczyć się ją wykorzystywać. Można zatem pokusić się o przewidywania, że już niedługo powstawać będą stanowiska, których praca dotyczyć będzie obsługi AI w danej firmie.

    Rozwiń z nami swój biznes on-line

    Kinga Nagórna
    Autor:
    Content Manager

    Wśród moich obowiązków znajduje się współpraca z copywriterami, tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO oraz nadzorowanie harmonogramu publikacji treści dla naszych klientów.

    Zajmuję się również opracowywaniem strategii komunikacji marketingowej dla firm, które potrzebują pomocy w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. Badając grupę docelową oraz analizując trendy rynkowe i konkurencję, tworzę plan działań marketingowych zawierający wskazówki dotyczące wyboru skutecznych kanałów i środków komunikacji.

    Prywatnie jestem wielką fanką kawy, wspinaczek górskich i powieści kryminalnych.

    Jedna odpowiedź do “Chat GPT – szansa czy zagrożenie dla specjalistów ds. treści?”

    1. Dzięki za super treść. Czekamy na najlepsze prompty w marketingu dla chstbot gpt

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Imię*
    E-mail*
    Treść komentarza*