Wzrost sprzedaży sklepu o 117% w pierwszym tygodniu współpracy reklamowej
W ostatnich tygodniach wakacji podjęliśmy nowe współprace z kilkoma firmami. Jedną z nich jest sklep internetowy. Charakterystyka budowy tego sklepu pozwala łatwo zmierzyć efekty naszej pracy na podstawie sprzedaży produktów. Z uwagi na przedstawione dane szczegółowe nie podajemy nazwy sklepu.
Śmiało możemy napisać, że rozpoczęliśmy tę współpracę z hukiem. Cele i założenia kooperacji są długofalowe, więc nie skupimy się tutaj na nich. Chcieliśmy natomiast się pochwalić, jaki wzrost sprzedaży sklepu udało się wygenerować już w pierwszych dniach współpracy z wykorzystaniem mikrokampanii reklamowej.
Założenia
Firma organizuje promocje weekendowe, których celem jest zainteresowanie nowymi produktami klientów kupujących w sklepie. Zwykle promocja polega na dodaniu do zamówienia gratis innych produktów do spróbowania. Jako tzw. quick win uznaliśmy wypromowanie tego typu promocji wśród nowych użytkowników, którzy wcześniej nie byli klientami sklepu.
Realizacja
W ramach realizacji mikrokampanii:
- Odbyliśmy szybkie spotkanie on-line w celu omówienia akcji.
- Przedstawiliśmy plan kampanii reklamowej z celem: wzrost sprzedaży sklepu i czasem trwania kampanii: 3 dni, przyjmując to jako duże wyzwanie dla naszego zespołu.
- Budżet kampanii to zaledwie 200zł!
- Głównym celem kampanii reklamowych było dotarcie do:
- klientów sklepu, którzy nie złożyli zamówienia w ostatnich tygodniach,
- nowych użytkowników, których zachowanie w internecie wskazywało na zainteresowanie tematyką produktów sklepu.
- W kampanii reklamowej oprócz działań płatnych zostały wykorzystane następujące kanały komunikacji:
- Facebook profil firmowy
- Facebook kampanie reklamowe
- Instagram profil firmowy
- Newsletter
- Strona internetowa
Efekt
Działania reklamowe oprócz zrealizowanych celów ,,miękkich” tj. zasięg i wzrost ruchu na sklepie, przełożyła się na wymierne korzyści sprzedażowe. Poniżej najciekawsze efekty prosto z systemów, aby uwiarygodnić ich prawdziwość.
- Ilość aktywności w social media
W ramach przeprowadzonych działań wywołaliśmy 377 pozytywnych reakcji, 1694 aktywności związane z przekierowaniem do sklepu internetowego lub aktywnością posta.
2. Wzrost sprzedaży w sklepie o 117%!
System analityczny Google Analytics wykazał wzrost ilości zamówień o 146% i wzrost sprzedaży o 117% w porównaniu z analogicznym okresem tygodnia poprzedniego. Należy dodać, iż w ramach marketingu firmy nie były prowadzone żadne akcje równoległe w tym okresie.