Od 0 do 200 000 zł sprzedaży w 1-szym miesiącu działania sklepu internetowego
Wdrożenie sklepu internetowego terme.pl
O KLIENCIE
Terme.pl to rozwijający się sklep internetowy z branży sanitarno-grzewczej specjalizująca się się w sprzedaży produktów instalacyjnych do dużych i małych budynków przez internet. Dotychczas klient nie posiadał sklepu internetowego, a jego wiodącym kanałem sprzedaży było Allegro, dlatego zdecydował się na wdrożenie sklepu internetowego z nami.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefPOTRZEBY BIZNESOWE PRZY WDROŻENIU SKLEPU INTERNETOWEGO
Głównym celem projektu realizowanego przez emedia było wdrożenie sklepu internetowego dla klientów detalicznych oraz zintegrowanie go z platformą Allegro, porównywarką Ceneo, systemem płatności internetowych oraz kurierami.
Sklep internetowy dodatkowo miał cyklicznie pobierać stany magazynowe i ceny z systemu handlowo-magazynowego posiadanego przez klienta.
Ważną potrzeba biznesową była maksymalna automatyzacja procesu obsługi klienta oraz wystawiania aukcji na Allegro w celu zaoszczędzenia czasu pracowników.
OSIĄGNIĘTE EFEKTY WDROŻENIA SKLEPU INTERNETOWEGO
Na podstawie przeprowadzonej analizy przedwdrożeniowej dokładnie poznaliśmy potrzeby firmy i w oparciu o nie zaproponowaliśmy najlepsze rozwiązanie do wdrożenia platformy sprzedaży internetowej.
Zbudowaliśmy model do pozyskiwania bazy produktów i wdrożyliśmy go jako stały proces w firmie.
Wdrożyliśmy zintegrowaną strukturę wielu kanałów sprzedaży zarządzaną z jednego miejsca, której jednym z elementów jest sklep internetowy.
Usprawniliśmy obsługę zamówień poprzez zautomatyzowanie procesów. W efekcie zmiany statusów zamówień, powiadomienia do klientów, wystawianie faktur, raporty działają automatycznie.
Wdrożyliśmy integrację automatyczną z Allegro. W efekcie system zaczął zarabiać od pierwszego dnia, a przez pierwszy miesiąc działania wygenerował ponad 200 000 zł przychodu.
OPIS WSPÓŁPRACY PRZY WDROŻENIU SKLEPU INTERNETOWEGO
Analiza przedwdrożeniowa
W pierwszym etapie przeprowadziliśmy warsztaty z klientem w celu zapoznania się z jego biznesem oraz omówienia oczekiwań względem nowej platformy.
Strategia e-commerce
Efektem analizy przedwdrożeniowej był dokument zwany strategią e-commerce obejmujący wszystkie aspekty obecnej sytuacji firmy, jej potrzeby oraz opis funkcjonalności przyszłej platformy e-commerce.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefWybór systemów do wdrożenia sklepu internetowego
Przyszedł czas na wybór systemów. Dlatego zaproponowaliśmy rozwiązanie hybrydowe wykorzystujące potencjał kilku aplikacji połączonych w jedną infrastrukturę.
- Shoper Premium – nowoczesna platforma sprzedaży internetowej typu SAAS https://italoptik.com/yelnac/index.html , wyróżniająca się wieloma funkcjonalnościami, wysoką wydajnością i prostotą obsługi.
Shoper to przede wszystkim niskie koszty wdrożenia, prosta konfiguracja oraz bogata paleta nowoczesnych szablonów graficznych dostosowanych do urządzeń mobilnych. Jest to platforma idealna dla firm rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce.
- Baselinker – wszechstronny system integrujący wiele popularnych platform i marketplace’ów. Dzięki temu można w jednym miejscu zarządzać sprzedażą i obsługiwać zamówienia z kilku sklepów internetowych oraz Allegro, Olx, Amazan i eBay. Baselinker daje wiele możliwości automatyzacji procesu obsługi klienta w oparciu o zdarzenia zaistniałe w sklepie i w innych zintegrowanych systemach.
Przykładem zastosowania automatyzacji w Baselinker jest systemowe wygenerowanie i wysłanie maila z fakturą VAT po otrzymaniu przez Baselinker informacji od firmy kurierskiej, że klient odebrał przesyłkę.
- REST API Shoper – interfejs umożliwiający bezpośrednią komunikację systemów zewnętrznych z bazą danych Shopera.
Integracja systemów przy wdrożeniu sklepu internetowego
Finalnie w procesie integracji wzięło udział 10 systemów. Każdy z nich spełnia określoną funkcję, dostarczając realnej wartości w procesie sprzedaży, dystrybucji i obsługi klienta.
Baza produktów
Bardzo ważną kwestią dla nowo powstających sklepów internetowych jest posiadanie dobrej jakości bazy produktowej. Jednak w dużych sklepach zawierających kilka lub kilkadziesiąt tysięcy indeksów magazynowych równie istotna staje się możliwość łatwej edycji i masowego dodawania towarów do bazy.
Shoper posiada bardzo intuicyjny interfejs zarządzania danymi produktowymi, dlatego postanowiliśmy, że w tym projekcie będzie spełniał on rolę systemu PIM.
W naszym projekcie wyzwaniem było zarówno przygotowanie bazy produktowej ok. 8000 produktów, jak i zaimportowanie jej do systemu, w którym będzie zarządzana.
Proces podzieliliśmy na dwa etapy:
- Skompletowanie danych w Arkuszu Google zawierającym określoną strukturę kolumn. Dlatego dane były pozyskiwane z wielu źródeł jakimi dysponował klient.
- Przekształcenie arkusza do plików csv i import produktów do bazy systemu Shoper.
W ramach realizacji procesu budowania bazy produktów w emedia:
- opracowaliśmy strukturę danych.
- przedstawiliśmy kalkulację budżetu z podziałem na ilościowe etapy realizacji bazy
- opracowaliśmy proces dodawania produktów i ich weryfikacji.
- zbudowaliśmy zespół dedykowanych osób do pracy z bazą produktową odpowiedzialnych za przyrost bazy produktów
- wdrożyliśmy bazę produktową i przekazaliśmy do firmy gotowy proces wraz z dokumentacją i szkoleniem z jego obsługi.
Grafika i konfiguracja funkcjonalności
Przemyślany UX/UI i grafika sklepu to jeden z kluczowych czynników decydujących o zakupie w sklepie internetowym. W tym przypadku postawiliśmy na spersonalizowanie sprawdzonego szablonu graficznego dedykowanego dla sklepów Shoper. Zmiany w szablonie polegały na dostosowaniu layoutu do kolorystyki marki oraz na wdrożeniu najlepszych praktyk UX/UI. Takie rozwiązanie znacząco zmniejszyło koszty, ponieważ nie musieliśmy projektować grafiki od zera.
Dzięki analizie przedwdrożeniowej poznaliśmy jak działa biznes naszego klienta i jakie są jego potrzeby, mogliśmy więc bez problemu sami wdrożyć i skonfigurować wszystkie funkcjonalności oddając klientowi gotową platformę, która od pierwszego dnia zaczęła przynosić przychody.
Automatyzacja
Kluczową kwestią w tym projekcie była maksymalna automatyzacja procesu obsługi klienta oraz możliwość masowego wystawiania i zarządzania kilkoma tysiącami aukcji na Allegro. Dlatego było to dla nas maksymalnym priorytetem tego projektu.
Wszystkie te potrzeby idealnie spełnia system Baselinker, który z założenia odpowiada za integrację i automatyzację całego procesu sprzedaży
System bazuje na automatycznych akcjach, które są zbiorem reguł wykonujących się samoczynnie w różnych sytuacjach. Nic jednak nie zadzieje się bez odpowiedniej konfiguracji i tylko od nas zależy jak te reguły będą działać.
- Wystawianie aukcji na Allegro – po uprzednim zintegrowaniu sklepu internetowego z systemem Baselinker oraz zmapowaniu kategorii asortymentowych wystawienie aukcji kilku tysięcy produktów zajmuje dosłownie 5 minut. Wystarczy zaznaczyć wskazane produkty i kliknąć wystaw na Allegro. Późniejsze zmiany na aukcjach również są możliwe z poziomu Baselinkera.
- Manager zamówień – jedną z podstawowych funkcji systemu Baselinker jest kolekcjonowanie zamówień spływających z różnych źródeł. Do managera pobierane są zamówienia z kilku konta Allegro oraz ze sklepu internetowego. Można dodawać też zamówienia telefoniczne i osobiste. Dzięki temu zamówienia ze wszystkich kanałów są widoczne w jednym miejscu. Oszczędza to czas potrzebny na logowanie do różnych platform oraz ogranicza możliwość przeoczenia nowego zamówienia.
Dodatkowo zamówienia można grupować wg kanałów, statusów realizacji lub innych dowolnie zdefiniowanych cech. - Nadawanie przesyłek – Po zintegrowaniu Baselinkera z firmami kurierskimi została wdrożona reguła polegająca na automatycznym generowaniu etykiety nadawczej do skompletowanych zamówień. Etykieta może się drukować automatycznie bezpośrednio na drukarce w magazynie.
- Powiadomienia e-mail – na każdym etapie realizacji zamówienia do klienta wysyłają się automatyczne powiadomienia e-mail. Triggerem do wysłania powiadomienia jest wiele zdarzeń m.in. pobranie zamówienia ze sklepu, zmiana statusu zamówienia, status przesyłki u kuriera, informacja o płatności.
- Wystawienie faktury – wdrożyliśmy akcję automatyczną, która samoczynnie generuje fakturę w systemie wFirma i wysyła ją mailem do klienta.
Wdrożenie produkcyjne
Cały proces konfiguracji i wdrożenia systemu potrwał 2 miesiące. Efektem była w pełni przygotowana platforma sprzedaży połączona z Allegro, Ceneo i innymi systemami wspierającymi sprzedaż i obsługę klienta. Dzięki sprawnie przeprowadzonemu wdrożeniu i integracji z Allegro system zaczął zarabiać od pierwszego dnia, a przez pierwszy miesiąc działania wygenerował ponad 200 000 zł przychodu.
Oczywiście to nie koniec naszej współpracy. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozwinąć marketing i promocje sklepu osiągając jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe!
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij brief