Czy wizytówki w Google Maps przejmą rolę strony internetowej?

wizytowka w google maps

W ostatnich kilku latach Google bardzo dynamicznie rozwija produkt – Google Moja Firma. Obecny system i jego obsługa różni się całkowicie od wadliwego systemu sprzed kilku lat. Jedyna wspólna cecha, która łączy te dwa rozwiązania to charakterystyczne pocztówki – wysyłane przez Google w celu weryfikacji adresu firmy.

Nowa strategia Google

Dzisiejszy system jest projektowany w zgodzie ze strategią Google, która zakłada chęć posiadania większej kontroli nad treścią w internecie. Google chce zatrzymać użytkowników w swoich produktach, eliminując przejścia/kliknięcia do niezależnych stron internetowych firm przedsiębiorców. Jednym zdaniem, pragnie całkowicie uzależnić firmy od swoich systemów.

Produkt Google Moja Firma to doskonałe narzędzie do realizacji powyżej opisanej strategii. Zakładając, że najszybszym sposobem na znalezienie firmy w internecie jest wpisanie jej nazwy lub słów kluczowych związanych z firmą w wyszukiwarce – Google chce udostępnić już w wynikach wyszukiwania treści, których najczęściej szukają użytkownicy. Dzięki temu użytkownik bez wchodzenia na firmową stronę internetową zdobywa oczekiwaną wiedzę i z niej korzysta wykonując określoną akcję np. dzwoniąc do firmy.

Google Moja Firma emediaW ostatnich miesiącach produkt Google Moja Firma wzbogaciło się o nowe opcje.

Dziś do dyspozycji mamy:

– prezentację firmy: telefon, adres, zdjęcia, opis.
– darmową wizytówkę mobilną z adresem twoja-firma.business.site
– wirtualny spacer po firmie
– wpisy i wydarzenia
– pytania, odpowiedzi
– opinie, oceny

 

 

Dalszy rozwój produktu Google Moja Firma?

Łatwo przewidzieć, że już w najbliższych miesiącach, gdy Google wprowadzi najnowsze opcje (pytania i odpowiedzi, wpisy, wydarzenia) do wszystkich wizytówek – przedsiębiorcy będą musieli na bieżąco obsługiwać profil Google Moja Firma, równolegle z własną stroną internetową. Inną drogą jest zlecenie obsługi firmie zewnętrznej, zajmującej się marketingiem internetowym.

Jak należy podejść do tematu Google Moja Firma? 

Większość firm posiada swoją wizytówkę w Google. Nawet dla małych i średnich przedsiębiorców wizytówki są wyświetlane przez internautów ponad 1000 razy miesięcznie (można to zweryfikować w panelu Google Moja Firma).

W większości przypadków ilość wyświetleń wizytówek Google Moja Firma jest większa od wejść na stronę internetową.  Duża liczba wyświetleń wizytówek firmowych w połączeniu z wprowadzeniem elementów interaktywnych tj. pytania i odpowiedzi, wpisy, wydarzenia, oceny – wymusza na przedsiębiorcach stałą obsługę swojej wizytówki.

Dodatkowym atutem bieżącej obsługi profilu w Google Moja Firma jest fakt, iż przedsiębiorcy którzy zajmują się tym cyklicznie – zostają wynagrodzeni przez algorytm Google wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania pod słowami kluczowymi związanymi ze swoją działalnością. To będzie miało bezpośredni wpływ na ilość klientów firmy.

Wnioski ostateczne

  • W wielu firmach, rola wizytówki Google Moja Firma jest większa od roli strony internetowej.
  • Mali przedsiębiorcy, aktywnie prowadząc wizytówkę firmową w Google mogą skutecznie zdobywać klientów z wykorzystaniem wizytówki w Google.
  • Google wymusza na przedsiębiorcach bieżącą obsługę Google Moja Firma.
  • Wykorzystując wszystkie nowości dostępne w Google Moja Firma zdobywasz przewagę nad konkurencją, która tego nie robi.
  • Czym większa firma, tym rola własnej strony internetowej staje się większa.
  • Jeśli nie masz czasu na obsługę swojego profilu, zleć go profesjonalnej agencji.

Podsumowując: Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić swoją firmę, pierwszą rzeczą po otrzymaniu numeru NIP, powinno być założenie wizytówki w Google Moja Firma. W dalszych krokach pomyśl o stronie internetowej i jej celach. 

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy, jesteśmy do dyspozycji.

Polecamy również:

[ratings id=”822″]

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*