Uzyskaj przewagę konkurencyjną dzięki nowościom od OpenAI – Asystent GPTs oraz GPT Builder
Firma OpenAI wprowadziła innowacyjne rozwiązania, które przyciągają uwagę w obszarze marketingu i efektywności operacyjnej działów marketingu. Kluczowymi nowościami są system Asystent GPTs oraz GPT Builder, stanowiące narzędzia do kreowania spersonalizowanych asystentów AI. Te rozwiązania mogą być dostosowane do specyfik firm, zasilane ich własnymi danymi i skonfigurowane z określonymi ścieżkami zachowań. Dodatkowo, są wzbogacone o zaawansowaną sztuczną inteligencję od OpenAI oraz o szereg dodatkowych funkcji, takich jak generowanie wykresów, diagramów, makiet i grafik.
Nowy system ChatBot GPTs – co to jest i jak z niego korzystać?
Aby skorzystać z nowości, jaką jest system ChatBot GPTs, użytkownicy muszą odwiedzić stronę internetową OpenAI Chat i zdecydować się na wykupienie płatnej wersji GPT 4.0. Warto zaznaczyć, że możliwości oferowane przez wersję darmową są ograniczone. Jednakże, te ograniczenia nie mają wpływu na wdrożenie systemu na stronach internetowych, gdzie marketerzy mogą wykorzystać API OpenAI do integracji.
Proces definiowania asystenta
Aby zdefiniować swojego asystenta GPTs, użytkownicy powinni kliknąć opcję „Explore” w lewej kolumnie interfejsu ChatGPT, a następnie wybrać „Create a GPT”. Bezpośrednio pod przyciskiem znajduje się lista już stworzonych asystentów GPTs, co pozwala na łatwe zarządzanie i tworzenie nowych asystentów.
Z wykorzystaniem tego kreatora, możesz definiować działanie swojego asystenta. Na uwagę zasługuje fakt, że większość jego funkcji możesz skonfigurować bez umiejętności programowania. Konfiguracja to proces znany z narzędzia ChatBot GPT – rozmowa w oknie czata. Podczas rozmowy możesz definiować odpowiedzi na pytania oraz przesyłać dodatkowe materiały, którymi asystent ma się posługiwać odpowiadając na późniejsze pytania dotyczące Twojej firmy, produktów czy usług.
Korzystając z opcji update (przycisk w prawym górnym rogu), możesz zapisać swoją konfigurację oraz udostępnić ją jako system publiczny bądź dostępny tylko dla osób posiadających link przesłany przez Ciebie. W tej chwili system nie udostępnia bezpośrednio opcji przeznaczonej do publikacji na swojej stronie internetowej. W celu połączenia systemu ze stroną internetową, należy skorzystać z interfejsu API udostępnianego przez OpenAI.
Główne zalety nowego rozwiązania
Podstawową korzyścią systemu GPTs jest możliwość zasilania go treściami dotyczącymi produktów i usług firmy. Połączenie to z funkcjami wyzwalania różnych „akcji” otwiera drogę do stworzenia nowego, efektywnego kanału sprzedaży. System może efektywnie komunikować się z potencjalnymi klientami, początkowo jako okno chatu, a w przyszłości możliwe będą zapewne także rozmowy telefoniczne i konferencje z internetowymi, avatarami. Awatary będą mogły rozmawiać w wielu językach, będą merytorycznie przygotowane do dyskusji o firmie i jej ofercie, co zwiększa uniwersalność i skuteczność.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefPerspektywy i ograniczenia
Choć obecny etap rozwoju nowości od OpenAI jest obiecujący i inspirujący, ważne jest, aby pamiętać, że są to narzędzia w fazie testowej. Oznacza to, że wiele z zaprezentowanych możliwości może być jeszcze niedopracowanych. W ramach naszych treści będziemy testować te narzędzia i informować o potencjalnych szansach, zagrożeniach, możliwościach i ograniczeniach związanych z ich wykorzystaniem.
Pomysły wykorzystania – GPTS w marketingu pod kątem zwiększenia sprzedaży
O wielu możliwościach GPTs pisaliśmy już w artykule Nowości z OpenAI DevDay 2023 – jak innowacje GPT-4 ułatwiają zarządzanie marketingiem?, więc zachęcamy do dokładnego zapoznania się z nim. Technologia GPTs oparta na chatbocie GPT-4 od firmy OpenAI daje nowe możliwości zarówno w komunikacji z klientami, jak i w obszarze potrzeb wewnętrznych różnych działów firmowych. W tym wpisie koncentrujemy się na potencjale tej technologii w kontekście marketingu i wzrostu sprzedaży, zarówno w sektorze e-commerce, jak i w przypadku firm usługowych o zasięgu zarówno lokalnym, jak i globalnym. Rozważamy, jak innowacyjne rozwiązania oparte na GPTs mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności działań marketingowych i poprawy wskaźników konwersji, dostarczając jednocześnie wartościowego wsparcia dla klientów i optymalizując procesy sprzedażowe.
Optymalizacja obsługi sklepów e-commerce przy użyciu asystenta AI GPTs od OpenAI
Wykorzystanie systemu asystenta Chatbot GPTs w e-commerce, z wykorzystaniem GPT Builder, otwiera możliwości stworzenia nowej, efektywnej ścieżki sprzedaży, jednocześnie redukując koszty wdrożenia technologicznego, które do tej pory były na bardzo wysokim poziomie dla systemów tego typu budowanych od zera. Po odpowiednim wytrenowaniu sztucznej inteligencji w modelu GPTs, asystent dla sklepu internetowego będzie dysponował następującą wiedzą:
- dane produktowe,
- filtry i parametry,
- warianty produktów,
- opis firmy i unikalna propozycja wartości,
- koszty przesyłki i możliwości płatności,
- wzbogacenie treści AI.
Asystent może również korzystać z algorytmu sztucznej inteligencji w modelu GPT-4, wzbogacając treści przygotowane przez marketerów o dodatkowe, generowane automatycznie materiały.
Klienci mogą korzystać z asystenta AI do zadawania szczegółowych pytań, na przykład:
- „Pokaż listę butów w rozmiarze 41 i kolorze zielonym.”
- „Posortuj buty dostępne w oddziale na ul. Krakowskie Przedmieście 31.”
- „Wyświetl modele butów do 300 zł.”
- „Podaj informacje o materiałach, z których wykonany jest model XXX.”
- „Czy wybrany model obuwia będzie odpowiedni na wycieczkę w góry?”
- „Przedstaw wady i zalety tego typu obuwia, korzystając z wiedzy internetowej i opinii ekspertów.”
- „Ile będzie kosztować wysyłka i czy mogę zapłacić Blikiem?”
- „Chcę dokonać zakupu, dodaj buty do koszyka i prześlij link do płatności.”
Zaprezentowany przykład dla branży obuwniczej może być zastosowany analogicznie w różnych segmentach e-commerce, umożliwiając spersonalizowaną i efektywną interakcję z klientem.