Facebook i Instagram – nowe funkcje zakupowe

Na Facebooku i Instagramie sprzedawcy otrzymują szereg nowych funkcji umożliwiających oferowanie swoich towarów i kontaktowanie się z potencjalnymi klientami. Między innymi nowa sekcja zakupów, początkowo dostępna tylko na Instagramie, ma teraz zostać zintegrowana z aplikacją Facebook.

Od maja 2020 r. sprzedawcy detaliczni mogą tworzyć sklepy, które wyświetlają się na Facebooku i Instagramie. W lipcu na Instagramie pojawiła się również zmieniona sekcja zakupów. Teraz cała grupa mediów społecznościowych chce zintegrować tę sekcję zakupów z aplikacją na Facebooku. Według wpisu na blogu, w USA rozpoczęły się już odpowiednie testy. Kupujący mogą znaleźć produkty od różnych sprzedawców detalicznych za pośrednictwem sekcji platformy „Sklep na Facebooku”.

Funkcjonalność sklepu, opublikowana w maju, ma zostać udostępniona wszystkim firmom w ciągu najbliższych tygodni. Ponadto sprzedawcy detaliczni otrzymają kilka nowych układów projektowych, aby lepiej dostosować wirtualny sklep do swoich potrzeb. Całość transakcji ma przebiegać po stronie Facebooka – wraz z etapem płatności! Dzięki temu sprzedawcy mają również otrzymywać dokładniejsze informacje o swoich działaniach sprzedażowych za pośrednictwem managera.

Messenger, Instagram Direct i Whatsapp: Kupuj na czacie

Zmiany na Facebooku wprowadzone w 2019 roku uwzględniły prostsze metody kontaktu i wygodniejszą obsługę komunikatora. Twórcy chcąc rozwinąć jeszcze mocniej sposoby komunikacji dodali obecnie nowy przycisk czatu, dzięki któremu potencjalny kupujący zyskał możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Produkty powinny mieć również funkcję bezpośredniego udostępniania za pośrednictwem czatu. To rozwiązanie ma pomóc kupującym w łatwym i szybkim uzyskaniu opinii o danym produkcie od znajomych, na przykład przed zakupem. Facebook chce najpierw przetestować tę funkcję za pomocą Messengera i Instagram Direct. Ale komunikator WhatsApp docelowo również  zostanie zintegrowany.

Dokonujecie zakupów za pośrednictwem Facebooka? I czy nowe funkcje będą przez Was wykorzystane i okażą się pomocne? A może przyczynią się do uzależnienia od smartfonów, gdy korzystanie z tego typu sklepów stanie się codziennością?

Czekamy na aktualizacje aplikacji.


Źródło:

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Michał Fila COO, Project Manager, Wiceprezes Project manager, specjalista w dziedzinie UX/UI oraz e-commerce. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów oraz rozwoju aplikacji webowych i mobilnych zorientowanych na użytkownika. Absolwent Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.