Dołącz do naszego zespołu
Jeśli internet to Twój żywioł,
a słowo marketing wywołuje dreszcz emocji na Twojej skórze,
to bardzo możliwe, że szukamy właśnie Ciebie!
Aktualne oferty pracy
Pracownik biurowy
Lublin
Specjalista ds. Social media
Lublin, Zdalnie
Junior Project Manager w projektach e-commerce i www
Lublin
Stażysta w dziale marketingu dla e- commerce
Lublin
Staż marketing internetowy
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Grafik komputerowy
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. UX
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. SEO
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Content marketing
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Instagrama
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Junior Specjalista ds. Facebooka
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Facebooka
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Facebook Ads
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Google Ads
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Account Manager w agencji Google Partner
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Młodszy analityk danych internetowych w agencji Google Partner
Lublin, Warszawa, Zdalnie
Specjalista ds. Google Ads w agencji Google Partner
Lublin
Praca w marketingu – na czym polega?
Chcąc postawić swoje pierwsze kroki w karierze marketingowej, trzeba wiedzieć że:
- ta branża wymaga ciągłego doskonalenia się i zdobywania nowej wiedzy,
- analityczne myślenie i dobrze rozwinięty zmysł obserwacji to absolutna podstawa,
- umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu są niezbędne do funkcjonowania w marketingu,
- trzeba znać co najmniej podstawową nomenklaturę branżową,
- musisz myśleć jak specjalista, sprzedający i klient (równocześnie!),
- konwencjonalne rozwiązania nie zawsze się sprawdzają, dlatego kreatywne podejście jest na wagę złota,
- jest to bardzo dynamiczna branża, więc jeśli lubisz statyczną pracę – odpuść.
Skoro dotarłeś/aś do tego momentu i jeszcze się nie zniechęciłeś/aś, to znaczy, że naprawdę interesuje Cię praca w marketingu. Na samym wstępie wypisaliśmy podstawowe i najważniejsze informacje dotyczące naszej branży.
Działania marketingowe to bardzo złożony proces, na który wpływ ma wiele czynników wewnętrznych (np. wiedza, umiejętności, zdolności kooperacyjne członków zespołu) i zewnętrznych (np. technologia, wymagania klienta, sytuacja rynkowa), dlatego praca w marketingu jest wymagająca i pełna wyzwań.
Z racji tego, że świat ciągle się zmienia, a co za tym idzie specyfika sprzedaży również, możemy podzielić marketing na dwie kategorie:
- marketing tradycyjny
- marketing internetowy
Marketing tradycyjny opiera się na kontakcie bezpośrednim i fizycznej reklamie – bilboardy, ulotki, banery w prasie, prezentacje w sklepach, stoiska. Możliwość dotarcia do klienta istnieje tylko podczas kontaktu w świecie rzeczywistym.
Marketing internetowy z kolei pozwala nam dotrzeć do klienta w świecie wirtualnym. Dzisiaj praktycznie każdy (aż 90,4% gospodarstw domowych)* posiada dostęp do internetu. Strony www, media społecznościowe czy platformy wideo dają możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Nasze działania możemy realizować np. poprzez social media, odpowiednio komunikując się przez fanpage na Facebooku lub profilu na Instagramie z potencjalnymi klientami, albo odpowiednio kierowane kampanie w Google Ads, które dotrą do ściśle określonego grona odbiorców.
Jeżeli interesuje Cię zatrudnienie w naszej firmie, oznacza to, że chcesz podjąć pracę w marketingu internetowym. Uchylimy Ci rąbka tajemnicy, jak to wygląda u nas!
Nasze spojrzenie na pracę w marketingu
W marketingu bardzo ważne jest odpowiednie budowanie wizerunku marki. Jedni stawiają na pokazanie się z jak najlepszej strony, a inni na w pełni szczere przedstawienie swojej firmy. Najlepiej kiedy te dwa podejścia da się połączyć.
Osobiście uważamy, że w marketingu trzeba być szczerym. To pozwala zbudować więź z potencjalnym klientem i wzbudzić w nim zaufanie do naszych usług lub produktów. W ten sposób kreowany wizerunek jest nie tylko bezpieczny dla firmy, ponieważ nie można jej zarzucić “przerostu formy nad treścią”, ale także dobrze odbierany przez grupę docelową do której się kierujemy.
Praca w marketingu wymaga również sumienności w wykonywanych obowiązkach. Tylko skrupulatnie prowadzone działania mogą pozwolić na osiągnięcie celu, który został wyznaczony. Niezależnie od tego czy prowadzimy działania marketingowe dla klienta czy na własne potrzeby – musimy wszystko dokładnie zaplanować, omówić i wdrożyć.
Prawdziwym wyzwaniem przy pracy w marketingu jest praca z klientem. Nie wynika z to z problemu znalezienia wspólnego języka. Czasami wymaga to zaburzenia jego wizji działań marketingowych. Wynika to z faktu, że jako specjaliści zwracamy uwagę na wiele aspektów mogących mieć znaczący wpływ na osiągnięcie założonego celu.
Trudna i satysfakcjonująca praca. Marketing to morze wyzwań!
Jeżeli nie lubisz monotonnej i statycznej pracy – to w marketingu na pewno się odnajdziesz.
W przypadku pracy w marketingu, kolejny dzień nie jest podobny do poprzedniego. Wynika to z faktu, że często zachodzą niespodziewane zmiany w branżach, w których realizujemy projekty, a to oznacza, że szybko musimy się adaptować do nowych realiów. Zmiana jest jedyną stałą w naszej branży.
Wspominaliśmy wcześniej o umiejętności analitycznego myślenia i rozwiniętego zmysłu obserwacji. Teraz nieco rozwiniemy ten temat. Nasze działania opieramy o krótko- i długoterminowe plany strategiczne. Nie możemy sobie pozwolić na losowość i przypadek. Stąd, by pracować w marketingu, trzeba umieć podejmować decyzje na podstawie dostępnych danych i skorelować je z tym co widzimy w działaniach podejmowanych przez firmę dla której pracujemy.
Praca w marketingu to również ciągłe działanie. W tej branży każda minuta jest na wagę złota. Dlatego tak ważne jest, by obserwować dokładnie co dzieje się w otoczeniu realizowanego produktu i odpowiednio wcześnie reagować.
Niezbędne kompetencje i umiejętności do pracy w marketingu!
Skoro już wiesz z czym “je się” praca w marketingu, pozwolimy sobie wymienić TOP 10 umiejętności/kompetencji, jakie są niezbędne, by pracować w tej branży:
- organizacja pracy,
- zaangażowanie w powierzone zadania,
- poczucie odpowiedzialności,
- dążenie do zdobywania nowej wiedzy,
- zainteresowanie obszarem swojej specjalizacji,
- znajomość branżowych terminów,
- analityczne myślenie,
- wyostrzony zmysł obserwacji,
- świadomość konsekwencji podejmowanych działań,
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z współpracownikami.
Jeżeli masz przynajmniej 50% z wymienionych umiejętności/kompetencji to jesteś na dobrej drodze, by podjąć pracę w marketingu.
Sprawdź nasze oferty pracy i stań przed szansą stania się członkiem naszego zespołu!
* dane pochodzące z raportu GUS “Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 roku” z dn. 16.12.2020 r.