Strategia e-commerce

Projektujemy i wdrażamy szczegółowe strategie e-commerce dla sklepów i hurtowni planujących sprzedaż internetową.

Strategia e-commerce

Czym jest strategia e-commerce?

Strategia e-commerce kierowana jest do firm skupiających się na sprzedaży swoich produktów czy usług w Internecie. Jest ona zbiorem działań (w tym również zabiegów wizerunkowych) które mają na celu zwiększenie świadomości marki oraz sprzedaży w sklepie internetowym. Pojęcie to jest bardzo szerokie, ponieważ obejmuje zarówno wszelkiego rodzaju działania, związane z promowaniem brandu w sieci, jak i te, których celem jest utrzymanie relacji z obecnymi klientami bądź pozyskanie nowych. Chcąc stworzyć efektywną strategię e-commerce, niezbędne będzie określenie celów marketingowych na najbliższe miesiące, sprecyzowanie grupy docelowej oraz wybranie odpowiednich narzędzi, które pozwolą monitorować efekty wdrożonych rozwiązań. 

Kluczową przestrzenią działań objętych w strategii e-commerce, jest marketing internetowy. Skupia się on na kształtowaniu wizerunku i pozyskiwaniu klientów. Istnieje również możliwość dopełnienia założonych działań o te offline, takich jak na przykład programy partnerskie i współpraca z innymi podmiotami, działającymi w jakimś stopniu również w  internecie. Nie należy także pomijać takich elementów strategii e-commerce, które mogą pozornie wydawać się swojego rodzaju działaniami nadprogramowych – jak inicjatywy artystyczne bądź charytatywne – a które wyraźnie i długofalowo mogą wpłynąć na postrzeganie firmy. Wszystkie zaplanowane i wdrożone działania, które w jakiś sposób wpływają na markę w internecie, możemy określić jako strategię e-commerce.

Z jakich etapów składa się proces tworzenia skutecznej strategii e-commerce?

Strategia e-commerce obejmuje wszystkie aspekty prowadzenia sklepu internetowego, dlatego podstawą jest kompleksowe podejście. Tym samym pierwszym etapem jest analiza rynku, konkurencji i aktualnej sytuacji firmy. Na tym etapie trzeba też przyjrzeć się wartościom i misji przedsiębiorstwa oraz określić jego mocne i słabe strony. Nie mniej ważne jest określenie celów, jednocześnie biorąc pod uwagę możliwości i budżet, jaki można przeznaczyć na ich realizację. Przeanalizować należy także, kim jest docelowy klient i jakie są jego preferencje.

Pozyskana wiedza pozwoli wybrać optymalne narzędzia i rozwiązania oraz dostosować procesy, które pomogą sprawnie rozwinąć zarówno nowy, jak i już istniejący e-commerce. Możliwe jest też określenie sposobów promocji i obranie optymalnej strategii strategii marketingowej. Kompleksowa strategia e-commerce to obejmuje również przygotowanie szczegółowego planu rozwoju na najbliższe miesiące. Dzięki temu wiemy, co, jak, kiedy i za ile robić, aby osiągnąć oczekiwane efekty. W dodatku mamy możliwość weryfikacji, czy realizacja planu przebiega zgodnie z oczekiwaniami, a jeśli nie, to co należy zoptymalizować.

Jakich efektów możesz się spodziewać po wdrożeniu skutecznej strategii e-commerce?

Strategia e-commerce jest swoistą instrukcją, odpowiadającą na kluczowe pytania takie jak co i kiedy chcemy osiągnąć, jak zamierzamy to zrobić i ile nas to będzie kosztować? Opracowanie i wdrożenie przemyślanej strategii pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną, skutecznie pozyskiwać i utrzymywać klientów, budować pozytywny wizerunek firmy, a nawet doskonalić procesy zachodzące w firmie. Wyraźna strategia pozwala również monitorować efekty na każdym etapie realizacji planu. Dzięki temu można szybko wychwytywać błędy i trudności, a tym samym na bieżąco wprowadzać ulepszenia. Tym samym można łatwo uniknąć poważnych konsekwencji finansowych i wizerunkowych.

Strategia e-commerce pozwala także przedstawić najważniejsze założenia biznesu wszystkim pracownikom, na każdym szczeblu, dzięki czemu można efektywnie realizować poszczególne założenia, patrząc w jednym kierunku. Tym samym strategia e-commerce jest niezbędna by prowadzić prężnie działający i dobrze zarabiający sklep internetowy, tym bardziej, że jest to wymagający rynek. Aby efektywnie działać w dziedzinie handlu internetowego trzeba mieć dużo szersze spojrzenie niż w przypadku tradycyjnych kanałów sprzedaży.

Strategia e-commerce – ile to kosztuje?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje opracowanie strategii e-commerce. Wszystko dlatego, że koszt usługi jest zależny od wielu czynników, takich jak choćby ilość uwzględnianych w strategii kanałów komunikacji, przyjęty model biznesowy czy branża, w której działa dany sklep internetowy. Istotne są również potrzeby i oczekiwania klientów zainteresowanych przygotowaniem strategii dla ich biznesu. W dodatku strategia e-commerce jest przygotowana przez profesjonalny zespół, składający się ze specjalistów w poszczególnych dziedzinach. Tym samym jest ona kompleksowa i obejmuje wiele aspektów prowadzenia działalności. Ponadto klient otrzymuje pełne raporty opisujące szczegółowo każdy etap strategii. Tym samym ceny zaczynają się od kilkuset złotych, ale wycena usługi w każdym przypadku jest indywidualna. Dlatego najlepiej zadać zapytanie ofertowe, które pozwoli przygotować wstępną wycenę dla konkretnej firmy. Jest to niezobowiązujące, a daje szczegółową informację na temat tego, ile może kosztować przygotowanie strategii dla konkretnego e-commerce z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line