Publikacje zewnętrzne

Przygotujemy treści na potrzeby pozycjonowania. Nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi i opublikujemy je na specjalnie wyselekcjonowanych serwisach zewnętrznych.

Publikacje zewnętrzne

Publikacje zewnętrzne – korzyści dla Twojej strony!

Pozyskiwanie linków zewnętrznych, które prowadzą do Twojej strony, to ważny proces. Takie działania pozwolą Ci wrócić uwagę wyszukiwarki Google na swój sklep internetowy, portal, itp. W celu pozyskiwania linków zewnętrznych stosuje się m.in. publikacje zewnętrzne.  Proces ten rozpoczyna się od stworzenia odpowiedniej treści. Ta następnie umieszczana jest na specjalnie przeznaczonym do tego portalu internetowym.

Treści, które zamieszczamy na portalach, są uprzednio pisane przez nasz dział copywritingu lub dostarczane są przez klienta, a następnie odpowiednio zoptymalizowane.

Publikacje zewnętrzne pomagają w osiąganiu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Nie oznacza to jednak, że same publikacje zewnętrzne umożliwią osiągnięcie wysokich pozycji. Jest to jeden z elementów działań SEO off-page, które składa się na całość działań SEO.

Jak wybierane są portale pod publikacje zewnętrzne?

Przed opublikowaniem tekstu na danym portalu, jest on sprawdzany pod kątem:

  • Domain Ratingu (DR) – wskaźnik ten umożliwia określenie, jak przez wyszukiwarkę Google, może być oceniana witryna. Im większy DR, tym siła linku zamieszczonego na takim portalu jest większa;
  • Trust Flow (TF) – podobnie jak w przypadku DR, pozwala “określić” wiarygodność witryny dla wyszukiwarki Google,
  • Ruchu organicznego – ten wskazuje jak często dany portal jest odwiedzany. W przypadku stron www, które posiadają zerowy ruch organiczny, istnieje ryzyko, że portal jest “zafiltrowany”;
  • Budżetu na publikacje – opublikowanie artykułu w zewnętrznym serwisie nie jest darmowe. Publikacje zewnętrzne umieszczane są na portalach, które posiadają optymalne parametry, oraz znajdują się w granicach finansowych, ustalonych w umowie.

To pokrótce pokazuje, jak dobieramy portale pod publikacje zewnętrzne, dla naszych partnerów.

Ile kosztują publikacje zewnętrzne?

Nie da się udzielić jednogłośnej odpowiedzi na to pytanie. Jest to uzależnione m.in. od możliwości finansowych partnera. Oczywiście, im większy budżet na publikacje zewnętrzne można przeznaczyć, tym lepiej.

Strony, które posiadają odpowiednie parametry, przeważnie cenią się dużo bardziej, niż ich konkurenci z “przyzwoitymi” właściwościami strony. Oznacza to, że pozyskiwanie dużo silniejszych linków, wymaga przeznaczenia większego budżetu.

W przypadku publikacji zewnętrznych, trzeba wziąć pod uwagę również copywriting SEO. Tworzenie tekstów na strony zewnętrzne, jak również na swój własny portal, wymaga odpowiedniej optymalizacji tekstu. Inaczej tworzymy treści na strony naszych partnerów, a inaczej na publikacje zewnętrzne.

Ile publikacji potrzebuję, żeby zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google?

Jest to uzależnione od popularności danego słowa lub frazy kluczowej, jak również działań SEO off-page Twojej konkurencji. My doskonale wiemy, że ona nie śpi! Publikacje zewnętrzne pomagają w pozycjonowaniu Twojej strony, ale by móc wykorzystać w pełni płynący z niej potencjał, trzeba zająć się również SEO on-page. W skrócie: Potrzebna jest optymalizacja SEO.

Wybór optymalnej ilości publikacji, może zależeć również od tego, gdzie i ile posiadasz linków oraz… jak to wygląda u konkurencji. Jeżeli Twoi rynkowi rywale działają intensywnie – ty również musisz. Jeżeli są ospali w tych działaniach – wykorzystaj przewagę i to Ty zgarnij pozycję lidera!

Dlatego odpowiedź na pytanie: Ile publikacji potrzebuję, żeby zająć wysoką pozycję?, brzmi: Tyle, ile potrzeba, by być konkurencyjnym.

Od kiedy warto rozpocząć stosowanie publikacji zewnętrznych?

Od momentu wdrożenia swojej strony. I nie… to nie jest żart. Im wcześniej rozpocznie się działania link buildingowe, tym korzystniej dla strony. Pozyskiwanie zewnętrznych linków, może pozwolić jej na szybsze zdobycie większej ilości punktów w skali DR.
W przypadku kiedy strona dopiero będzie zdobywać coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google, warto pomyśleć o dodatkowej reklamie. pomóc w tym mogą kampanie Google Ads.

10 Elementów Skutecznego E Marketingu Emedia.pl

 

Rozwiń z nami swój biznes on-line