Aktualne wymiary grafik na Facebooku – 2024
Częste zmiany na Facebooku powodują utrudnienia w tworzeniu grafik, które będą wyświetlały się poprawnie przy zachowaniu dobrej jakości. Dzięki poniższemu artykułowi możesz zapomnieć o uciętych kadrach i grafikach słabej jakości.
Dlaczego warto stosować odpowiednie grafiki na Facebooku?
Rozmiary grafik na FB mają wpływ na jakość oraz skuteczność działań marketingowych. Zły rozmiar grafiki, czy ucięte elementy przyczynią się do słabszego odbioru dodanego zdjęcia. Załóżmy, że chcesz przedstawić na Facebooku nowo zaprojektowaną kreację. Zła jakość zniszczy efekt i strój może nie wyglądać dobrze, a stworzony post nie przykuje uwagi. Ucięcie ważnych elementów sprawia dodatkowo, że odbiorca zobaczy, na przykład tylko połowę kreacji, a przecież nie o to chodzi. Tego typu działanie ma bezpośredni wpływ na postrzeganie firmy w internecie!
Wiele z nas ocenia firmę już w pierwszych sekundach styczności z jej wizerunkiem w internecie!
Warto zadbać o jakość grafiki niezależnie od tego, czy dodajesz zdjęcia na profilu prywatnym czy firmowym. Zwłaszcza, że program do tworzenia grafik na FB, taki jak Canva jest ogólnodostępny i darmowy. Przy jego użyciu możesz bezproblemowo dopasować rozmiar i stworzyć efektowną grafikę. Zmiany dotyczące wymiarów grafik na Facebooku są bardzo dynamiczne, dlatego warto śledzić na bieżąco informacje na ten temat.
Nowe wymiary grafik na FB
Podczas planowania postów możesz mieć wątpliwości zarówno co do treści jak i formy graficznej. W kwestii planowania contentu marketingowego pomocny może okazać się nasz Kalendarz marketera 2025. Ponadto stworzyliśmy listę nowych wymiarów grafik na FB abyś mógł w każdej chwili sprawdzić wytyczne formatowe zarówno na profil firmowy na Facebooku jak i profil prywatny. Wykaz wymiarów poszczególnych grafik ułatwi Ci wybór odpowiedniego formatu w zależności od umiejscowienia grafiki na Facebooku.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefAvatar – zdjęcie profilowe
Zdjęcie profilowe na Facebooka wgrywane jest w formie kwadratu, choć wyświetla się ono w formie okręgu. Należy więc mieć na uwadze by nie umieszczać kluczowych elementów poza obrębem kręgu, gdyż będą one niewidoczne. Co z kolei może źle wpłynąć na ogólny odbiór całego profilu firmowego na Facebooku.
Minimalna rozdzielczość zdjęcia profilowego na Facebooku wynosi 176 x 176 px. Podczas wgrywania zdjęcia polecamy użycie wymiaru 800 x 800 px, co zapewnia dobrą widoczność samej grafiki w każdej odsłonie oraz zwiększoną widoczność strony na Facebooku.
Zdjęcie profilowe wyświetla się w formie:
- 176 x 176 px – desktop,
- 196 x 196 px – smartfon,
- 36 x 36 px – miniaturka.
Zdjęcie w tle profilu
Zdjęcie na Facebooka w tle wyświetla się po bezpośrednim wejściu na profil danego użytkownika. Utrudnienie w tym przypadku stanowi wyświetlanie tego samego zdjęcia zarówno na desktopie jak i wersji mobilnej.
Zdjęcie w tle wyświetla się w formie:
- 640 x 360 px – urządzenia mobilne,
- 820 x 312 px – desktop.
Rekomenduje się dodanie zdjęcia w tle o wymiarach 820 x 360 px tak, aby na wszystkich urządzeniach pozostawić przestrzeń od krawędzi z każdej strony. Jeżeli zdjęcie zawiera tekst lub logo najlepiej użyć formatu PNG, który pozwoli uniknąć pikselowania grafiki.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefZdjęcie w tle grupy
Wielu użytkowników zastanawia się jak dodać zdjęcie do grupy na Facebooku, a przede wszystkim w jakim formacie. Zdjęcie w tle grupy powinno być wstawiane w rozmiarze 1640 x 856 px. Jeżeli chcesz stworzyć większa grafikę, to pamiętaj o zachowaniu proporcji 1.91:1. W wersji mobilnej pewne elementy mogą zostać ucięte, dlatego najważniejsze elementy warto umiejscowić na środku grafiki.
Zdjęcie w tle wydarzenia
Dodając zdjęcie w tle wydarzenia na FB miej na uwadze, że najlepiej wyświetla się ono w wymiarze 1200 x 628 pikseli. Proporcja grafiki wynosi około 2:1, co jest zgodne w sugestiami Facebooka. Grafika w tym wymiarze nie ulegnie przycięciu w wersji mobilnej urządzenia.
Post pionowy
Zdjęcie postu pionowego najefektowniej prezentuje się na urządzeniach mobilnych skupiając wzrok odbiorcy na grafice. Profesjonalne posty pionowe powinny mieć zachowaną proporcję 2:3, zaś rozdzielczość o wymiarach 640 x 960 px. Tworząc fajne posty na Facebooku, możesz oczywiście dodać zdjęcie w większym rozmiarze, ale musisz pamiętać o zachowaniu proporcji i skompresowaniu zdjęcia pionowego, jeżeli chcesz uzyskać dobry efekt.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefPost kwadratowy
Kwadrat w wymiarze 1080 x 1080 px to uniwersalny rozmiar grafiki do reklamy na FB. Dobrze wygląda zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na desktopach.
Post poziomy
Grafika w postaci zdjęcia na fanpage najlepiej wyglądać będzie w formacie 1200 x 900 pikseli. To najczęściej stosowany typ grafiki na Facebooku. Warto pamiętać o kompresji grafiki poziomej w celu uniknięcia pikselozy.
Facebook stories
Relacje na Facebooku dzielą się na grafiki i wideo. Pliki wideo najlepiej prezentują się w wymiarze 1080 x 1920 px. Ten format jest dobry również dla grafik. Jeśli w stories użyjesz nieruchomego obrazu, Facebook zaleca, aby około 14% lub 250 pikseli na górze i u dołu obrazu było „wolne od tekstów i logo”. Zapobiega to zakryciu go przez narzędzia wzywające do działania i ikonę profilu.
Zapytaj o indywidualną i bezpłatną wycenę
Jesteśmy otwarci na nowe efektywne współprace i czekamy na kontakt od Ciebie! Zapraszamy!
Wypełnij briefWymiary grafik reklamowych na FB
Obraz jest jednym z podstawowych elementów kreacji reklamowej. Przyciąga wzrok, oddziałuje na zmysły i skłania do wykonania działania. Od grafiki często zależy, czy nasze działania marketingowe odniosą zamierzony skutek. Dlatego tak ważne jest tworzenie grafik reklamowych zgodnie z zasadami Facebooka. Tylko wtedy będą one skuteczne i spotkają się z pozytywnym odbiorem użytkownika.
Post wideo
Najlepszą proporcją w przypadku postów wideo jest stosunek 9:16 lub 16:9. Taka reklama mobilna będzie się pięknie prezentować w wymiarze 1920 x 1080 pikseli, ale dobrze sprawdzi się również wspomniany wcześniej kwadrat w formacie 1080 x 1080 px. W tym przypadku szczególnie ważna jest kompresja plików wideo, aby poprawnie się wyświetlały.
Karuzela
Karuzela, a konkretnie reklama karuzelowa to rodzaj kampanii Facebook Ads. Facebook rekomenduje zastosowanie reklamy w wymiarach co najmniej 600 x 600 px. Tu również dobrze sprawdza się uniwersalny kwadrat w formacie 1080 x 1080 px.
Polubienia strony
Polubienia fanpage to także rodzaj reklamy firmy na FB, w przypadku której świetnie sprawdza się format 1200 x 628 pikseli. Sam Facebook sugeruje jednak użycie grafiki w nieco mniejszym formacie 1200 x 444 px. Możesz również dodać grafikę w rozmiarze 1080 x 1080 px.
Lead Ads
Facebook Lead Ads to forma reklamy nastawiona na pozyskiwanie kontaktów. Dzięki niej użytkownik może zostawić swoje dane kontaktowe poprzez kilka kliknięć bez konieczności ręcznego wpisywania danych. Formularz kontaktowy Facebook najlepiej prezentuje się w wymiarze 1200 x 628 px.
Kolekcja
Kolekcja to forma reklamy zawierająca obraz lub film w tle oraz 3 zdjęcia produktów. Tego typu reklamy umożliwiają użytkownikowi przejście do materiału błyskawicznego, czyli pełnoekranowej strony docelowej po kliknięciu w grafikę.
Tworzenie grafik na FB – porady
Tworzenie grafik na FB może powodować pewne trudności, jeśli nie znasz aktualnych standardów graficznych Facebooka. Poza najnowszymi wymiarami grafik na FB warto mieć również na uwadze kilka istotnych aspektów, takich jak:
- Kompresja zdjęć na Facebooku – w przypadku, gdy chcesz zamieścić zdjęcie w tle przekraczające 100 kB warto skompresować zdjęcie samodzielnie, by portal nie zrobił tego potem automatycznie,
- Formaty zapisu grafiki rastrowej – najlepiej zapisywać zdjęcia w formacie PNG, ponieważ nie tracą one wtedy na jakości, maksymalny zalecany rozmiar pliku to 30 MB,
- Formaty plików wideo – wideo najlepiej zapisywać w formacie MP4, MOV lub GIF zachowując maksymalny rozmiar pliku nieprzekraczający 4 GB,
- Dodawanie grafik w większych rozmiarach – jeżeli chcesz zamieścić grafikę w większym rozmiarze niż sugerowany, pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji i umieszczaniu istotnych elementów w centrum grafiki,
- Ilość tekstu na grafice Facebook – aby grafika na profil firmowy była czytelna nie powinna przekraczać 20% zawartości zdjęcia.
Zachęcamy do zapoznania się z podobnymi wpisami:
- Aktualne wymiary grafik na TikToku
- Aktualne wymiary grafik na Instagramie
- Aktualne wymiary grafik na LinkedIn
Portal Facebook oferuje szeroką gamę formatów graficznych. Szczegółowe dane, co do wielkości poszczególnych rodzajów grafiki znajdziesz w artykule. Najpopularniejszym i najbardziej uniwersalnym formatem jest kwadrat 1080 x 1080 pikseli. Oczywiście możesz dodawać grafiki w większym rozmiarze niż zalecane, ale pamiętaj o zachowaniu opisanych proporcji.
Facebook umożliwia dodawanie zdjęć zarówno na profil prywatny jak i firmowy w różnych formatach. Wiele z nich prezentuje się w odmienny sposób w zależności od urządzenia, dlatego przygotowanie jednej grafiki nie pozwala efektywnie przeprowadzić działań marketingowych.
Jeżeli zależy Ci, by grafika udostępniana na Facebooku odpowiednio się wczytywała i nie straciła na jakości zapisuj ją w formacie PNG, zwłaszcza jeśli znajduje się na niej tekst. Maksymalny zalecany rozmiar pliku, który możesz dodać wynosi 30 MB.