Strategia social media

Planujemy skuteczne działania w social-media dzięki czemu mają lepszą skuteczność i są idealnym wsparciem pozostałych kanałów sprzedaży.

Strategia social media

Czym jest strategia social media?

Strategia social media to określony, kompleksowy plan, który dotyczy obsługi kanałów w poszczególnych mediach społecznościowych. Profesjonalne prowadzenie profili na platformach takich jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Tik Tok, YouTube czy Pinterest wymaga wiedzy. Dotyczy to zakresu obsługi i charakteru każdej z wymienionych stron. Komunikowanie za pośrednictwem social media powinno odbywać się z uwzględnieniem konkretnej strategii. Takiej która umożliwia optymalizację kontaktów z danymi grupami odbiorców. Strategia posiada jasno określony cel działań. Uwzględnia także dokładnie rozpisane aktywności wraz z uwzględnieniem terminów ich publikacji.

Stworzenie odpowiedniej strategii komunikacji m.in. z klientami czy fanami za pośrednictwem mediów społecznościowych, to ważny krok w realizacji strategii marketingowej danej marki. Dzięki uporządkowanym działaniom określonym w czasie, znacznie łatwiej przychodzi zarządzanie profilami w social media, które stale się zmieniają, podlegając obowiązującym trendom. Odpowiednio stworzona i realizowana strategia ułatwia budowanie długotrwałych relacji marki z odbiorcami.

Z jakich etapów składa się proces tworzenia skutecznej strategii social media?

Tworzenie skutecznej strategii social media można podzielić na kilka podstawowych etapów:

strategia-social-media-ikona-1

Krok 1

Pierwszym jest określenie profilu firmy, organizacji, instytucji czy osoby oraz celu działań komunikacyjnych. Warto to zrobić odpowiadając na pytania: Kim jestem? Jakie mam cechy? Co daję moim odbiorcom? Czym wyróżniam się na tle konkurencji? 

Krok 2

 Następnie warto przejść do zasadniczego etapu, czyli precyzowania grupy docelowej – idealnych odbiorców naszych treści. Znając wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania czy styl życia tych osób, można łatwiej i skuteczniej dostosować kanały komunikacyjne. Wybór platform jest bardzo duży. Nie jest konieczne tworzenie strategii na wszystkie dostępne kanały, warto jednak świadomie wybrać te, dzięki którym nawiążemy relacje z naszymi klientami. 

Krok 3

Następny etap tworzenia skutecznej strategii to plan proponowanych treści publikowanych w social media. Szczególnie z uwzględnieniem częstotliwości, głównych przekazów i stosowanych taktyk. Należy wziąć pod uwagę nie tylko treści, ale również materiały graficzne, które przyciągają wzrok internautów. Strategia może także uwzględniać kampanie reklamowe na danych portalach.

Jakich efektów możesz się spodziewać po wdrożeniu skutecznej strategii social media?

Wdrożenie skutecznej strategii social media może w szybkim czasie przynieść oczekiwane rezultaty. Ważne jednak, by na etapie tworzenia strategii uwzględnić cel strategiczny i ewentualnie cele szczegółowe. Niekiedy marka dąży do wzrostu liczby fanów, czasem zależy jej na większym zaangażowaniu społeczności, a niektórzy upatrują w skutecznej strategii wyłącznie efektów finansowych w postaci wzrostu sprzedaży produktów czy usług.

Efekty właściwie prowadzonej, przemyślanej komunikacji w social media są zwykle łatwo mierzalne. Jest tak ponieważ system przelicza nie tylko liczbę polubień czy udostępnień danej treści, ale także przekierowania na stronę czy do sklepu internetowego. Dzięki temu łatwo oszacować, jak skuteczne są działania prowadzone w mediach społecznościowych. Efekty wdrożenia skutecznej strategii social media są widoczne w raporcie podsumowującym miesiąc czy kwartał realizowania strategii. Wówczas można wyraźnie zaobserwować wzrost sprzedaży, liczby fanów, subskrypcji, komentarzy, udostępnień, zaangażowania użytkowników czy zasięgu postów.

W zależności od przyjętej strategii, intensywności planowanych działań oraz dodatkowych inwestycji np. w reklamę, efekty mogą być widoczne już w pierwszych godzinach i dniach od wprowadzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych.

Strategia social media – ile to kosztuje?

Cena stworzenia kompleksowej strategii social media jest uzależniona od oczekiwań klienta. Im więcej czasu, pracy i energii trzeba włożyć w jej stworzenie, tym koszt całościowy wzrasta. W niewielkiej firmie czy instytucji działania komunikacyjne w social media są z reguły mniej angażujące. W dużych organizacjach jest zazwyczaj więcej kanałów do obsługi, ale także większy budżet, dzięki któremu możemy zaplanować więcej publikacji, a także kampanie płatne, co znacznie przyspieszy nam osiągnięcie celów. 

Często poza organicznym zasięgiem treści publikowanych w social media, marki decydują się na wzmocnienie swoich działań usługami płatnymi. Właściwie zaplanowana reklama jest wysoce skutecznym zabiegiem i częścią strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Należy pamiętać, że generuje jednocześnie dodatkowy koszt.

Cena stworzenia strategii social media to zazwyczaj koszt od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Koszt inwestycji oszacować można znając oczekiwania klienta, zakres jego działań i profil organizacji.

Zaufali nam

01-Ministerstwo-srod
01-Mix-graf
02-Honda
03-DHL
03-Volvo
04-Hampton
04-wwf
05-Kasztelan
05-UMCS
06-Pgnig
06-UW
07-lalak
08-inter
08-politechnika-lub
09-student-travel
10-autotest
11-fcabank
12-onninen
14-Skoda
15-Sobianek
17-zagiel
18-szczepan
20-Tutlo
21-Metrobikes
24-Kuchnia
27-terme
28-Franczewska
29-Kursor
30-paderewski

Rozwiń z nami swój biznes on-line