Pozyskiwanie leadów na Facebooku w systemie Facebook Ads
Reklamy Lead Ads w systemie Facebook Ads to skuteczna forma pozyskiwania danych kontaktowych do klienta bezpośrednio w Facebook, Instagram i Messenger. Przy relatywnie niskich kosztach pozyskania, budujemy bazę kontaktów tzw. ciepłe leady.Jakie firmy mogą pozyskiwać leady z reklam Facebook Ads?
Facebook Lead ads, czyli kampania reklamowa prowadzona na Facebooku, której celem jest pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów. Doskonale sprawdza się w firmach zajmujących się sprzedażą usług. Jest to rozwiązanie wciąż niedocenione przez wielu przedsiębiorców, jednak wysoce skuteczne, ponieważ w krótkim czasie umożliwia stworzenie konkretnej bazy zainteresowanych odbiorców, którzy odwiedzają daną stronę internetową, zostawiając dane kontaktowe w celu otrzymania szczegółów oferty.
Firma, która decyduje się pozyskiwać leady z reklam Facebook Ads, powinna mieć przemyślaną strategię komunikacyjną, wysokiej jakości, funkcjonalny landing page i interesującą identyfikację wizualną. To bowiem w znacznym stopniu przyczynia się do decyzji konsumentów o pozostaniu na danej stronie lub nie. Wobec tego nie ma ograniczeń co do branży czy typu oferowanych produktów czy usług, które lepiej sprzedawałyby się, z wykorzystaniem kampanii lead ads. Ważne jest, by postawić na wysokiej jakości stronę, do której zostaje przekierowany użytkownik. Ponadto ważnym elementem jest poprawnie skonstruowany nie zniechęcający formularz, który internauta wypełnia, pozostawiając tam swoje dane.
Jakich efektów możemy się spodziewać pozyskując leady z reklam Facebook Ads?
Głównym efektem, na który nastawieni są marketerzy obsługujący kampanię lead ads na Facebooku, jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów firmy. Ścieżka dotarcia do odbiorcy jest bardzo krótka, a on nie musi uzupełniać długiego i skomplikowanego formularza – system sam pobiera dane, a użytkownik Facebooka wyłącznie potwierdza przesłanie danych. Estetyczny formularz, z ciekawym wstępem czy komentarzem buduje pozytywną więź z internautą, co stanowi dobry początek dalszej, owocnej współpracy.
Pozyskane kontakty do klientów czy też współpracowników to informacje, które mogą przyczynić się do znacznego wzrostu firmy, pod kątem wzmożonego ruchu na stronie, sprzedaży i zwiększonej świadomości konsumentów na temat danej firmy i jej produktów. Im więcej kontaktów uda się zebrać danej firmie, tym większa możliwość dotarcia ze spersonalizowaną wiadomością czy ofertą, takie zaś są znacznie bardziej skuteczne i pożądane przez klientów. Pozyskane leady z reklam na Facebooku są więc ważnym składnikiem strategii komunikacji, ponieważ pozwalają dotrzeć bezpośrednio do targetu danej marki.
Jaki jest koszt kampanii typu Lead Ads na Facebooku?
Podobnie jak w każdej kampanii reklamowej, zarówno internetowej jak i tradycyjnej, całkowity koszt jest uzależniony od wielu zmiennych. Jest to między innymi skala dotarcia, czas prowadzenia kampanii oraz dostosowanie infrastruktury technicznej, w tym np. profesjonalny landing page. W konsekwencji trudno ustalić wspólną, uniwersalną cenę pozyskiwania leadów z reklam na Facebooku. Specjaliści podkreślają, że ten typ reklamy może być wielokrotnie tańszy niż inne możliwości promocji firmy w sieci, a do tego jest to przestrzeń jeszcze nieodkryta przez wielu marketerów.
W zależności od dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową, koszt jednego pozyskanego kontaktu jest różny. Jeśli danego dnia udało się dotrzeć do kilkuset nowych kontaktów, cena za jeden może wynosić kilka złotych, jeśli zebrano kilka tysięcy kontaktów, cena spada do kwot liczonych w groszach za pozyskany kontakt. Ostatecznie jednak to Klient decydujecie, jaki budżet jest skłonny przeznaczyć na realizację kampanii, a specjaliści od Facebook Ads zrealizują ją na najwyższym poziomie. W całkowitym koszcie należy uwzględnić również cenę za wykonanie usługi, czyli prowadzenie kampanii oraz przygotowanie grafik do reklam czy landing page’a. Średnia miesięczna kampania to koszt od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.