Reklama w Messenger Facebook Ads

Reklama w Facebook Ads typu Messenger to powszechnie znana odbiorcom forma reklamowa. Efektywne dotarcie do klienta gwarantuje widoczność reklam zintegrowana z listą konwersacji w komunikatorze Messenger Facebook.

Reklama w Messenger Facebook Ads

Czym są reklamy w Messengerze?

Messenger to jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych, z którego korzysta 1,3 mld osób na całym świecie. Jednym z typów reklamy Facebook Ads jest reklama w Messengerze. Ogromna ich część korzysta z Messengera w wersji mobile, czyli na swoich smartfonach. Przez wzgląd na wielką popularność tego narzędzia, wiele marek, firm, organizacji wykupuje reklamy w Messengerze, ponieważ dzięki niemu można łatwo i skutecznie dotrzeć do wielu internautów, prezentując im swój produkt czy usługę. Reklama w Messengerze jest zwykle częścią całej kampanii reklamowej.

Każda pojedyncza reklama, która jest dostosowywana do preferencji danego użytkownika, wyświetla się na karcie głównej komunikatora. W efekcie dochodzi do personalizacji reklam w Messengerze, czyli osobie o zainteresowaniach związanych z gastronomią czy kulinariami będą się częściej wyświetlać reklamy nawiązujące do tej branży. Algorytmy badające użytkowników w sieci podpowiadają, do kogo kierować reklamy, by były one wysoce skuteczne dla osób zamawiających tę usługę. Reklama zawsze jest podpisana jako sponsorowana wiadomość, zatem nie wprowadza użytkowników w błąd, a jest dla nich jedynie subtelną inspiracją.

Jakie firmy najczęściej korzystają z reklamy w Messengerze?

Reklama Facebook Ads -Messenger jest doskonałą platformą do działań promocyjnych. Reklamy, które wyświetlają się między konwersacjami z przyjaciółmi czy znajomymi są estetyczne, subtelne, ale i wysoce efektywne. Z usługi reklam w Messengerze korzystają firmy z różnych branż czy sektorów. Reklama jest bowiem personalizowana zgodnie z zainteresowaniami danego użytkownika. Dzięki temu osobie, szukającej w sieci butów sportowych, może wyświetlić się reklama sklepu obuwniczego. Personalizacja reklam w dużym stopniu wpływa na skuteczność prowadzonej kampanii. W konsekwencji w Messengerze reklamują się różne firmy, w tym: marki odzieżowe, sprzedawcy akcesoriów, usług, odpłatnych kursów, ciekawych aplikacji i wielu innych portali, stron czy firm, które są aktywne online. Zwykle są to organizacje oferujące zakup produktów i usług, przekierowując potencjalnego klienta bezpośrednio na stronę sklepu lub wydarzenia, do których zapisy są dostępne na Facebooku. Warto zaznaczyć, że Facebook łączy się z Messengerem, dlatego zwykle firmy realizują kampanie reklamowe równolegle na obydwu platformach.

Jakie efekty dają reklamy Facebook Ads w Messengerze?

Reklama Facebook Ads w Messengerze jest wysoce skutecznym rozwiązaniem pod warunkiem, że zostanie profesjonalnie i właściwie zaplanowana. Wówczas może przynieść zaskakująco dobre efekty, niedużym kosztem.

W zależności od celu realizowanej kampanii reklamowej w Messengerze, może ona dawać odmienne efekty. Często osoby zarządzające realizacją strategii reklamowej są nastawione na wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi bądź pobranie danej aplikacji, która jest promowana. Efekty w postaci większej ilość zakupionych przedmiotów przez klientów czy wzrostu zainteresowania danym produktem są szybko zauważalne i łatwo mierzalne, bowiem system przelicza, ile osób kliknęło w reklamę pojawiającą się w Messengerze, ile przeszło na stronę reklamodawcy czy kolejno nabyło sprzedawany przez niego produkt. Reklama w Messengerze może pomóc w budowaniu spójnego wizerunku marki i promocji danej firmy wśród internautów, co wpływa również na większą rozpoznawalność firmy. Innym efektem wizerunkowym tej formy promocji jest dotarcie do grup kanałem, który jest im najbliższy, co pozwala budować relacje z nowymi grupami odbiorców.

Ile kosztują reklamy w Messengerze?

Pytanie o koszt reklamy w Messengerze jest niezwykle otwarte, bowiem od zamawiającego zależy, ile chce przeznaczyć na promocję swojej marki, produktów, aplikacji, strony internetowej czy wydarzenia. Na cenę reklamy wpływa wiele poszczególnych czynników, a w tym zasięg, czyli liczba osób, do jakiej trafi dana kampania. Filtrowanie targetu podczas zamawiania reklamy w Messengerze pozwala znacznie obniżać koszt całkowity kampanii. Nie musimy publikować jednego formatu reklamy dla całej społeczności Messengera, lecz wybieramy konkretną grupę użytkowników aplikacji, którym się ona wyświetli. Niekiedy grupa odbiorców jest bardzo wąska przez wzgląd na specyfikę czy profil firmy bądź produktu. Wówczas niskie nakłady finansowe będą wystarczające do osiągnięcia zamierzonych celów. Przy innych produktach, by uzyskać np. wzrost sprzedaży na poziomie 5%, należy dotrzeć do znacznie większej liczby użytkowników Messengera. Koszt kampanii reklamowej w skali miesiąca może wynosić od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy złotych. Ostatecznie to klient decyduje, ile pieniędzy jest w stanie w nią zainwestować.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line