Jak skutecznie reaktywować fanpage po 2 latach przestoju?

Efekt: wzrost liczby obserwatorów strony o 26% w pierwszym miesiącu współpracy

Efekty pierwszego 1,5 miesiąca pracy:

  • pozyskanie 3782 osób na stronie,
  • 364 nowe osoby lubiące fanpage bez kampanii na pozyskanie fanów,
  • 551 like’ów, 19 komentarzy i 87 udostępnień pod najlepszym postem.

Cel główny: 

zwiększenie sprzedaży internetowej, aby firma mogła przenieść całą działalność do Internetu.

To cel długoterminowy, do którego dążymy wykorzystując różne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Dziś jednak kilka słów o powrocie do regularnej aktywności na fanpage’u opuszczonym od 2 lat. 

Mikrocele: 

  • zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów,
  • wzrost zasięgów materiałów publikowanych na fanpage’u,
  • pozyskanie nowych fanów na fanpage’u,
  • wsparcie innych działań reklamowych,
  • zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, 
  • utrwalenie w świadomości potencjalnych klientów wizerunku marki jako sklepu z tradycyjnymi, świeżymi wyrobami wysokiej jakości, 
  • zachęcenie do wejścia w interakcję z marką. 

Metody 

Oczekiwania klienta oraz nasze doświadczenie pozwoliły nam wyznaczyć mikrocele, na podstawie których ustaliliśmy plan postów organicznych. Ich docelową ilość wyznaczyliśmy na ok. 15 miesięcznie. Dostosowaliśmy styl komunikacji do grupy odbiorców oraz wartości marki. Skupiliśmy się na informowaniu o walorach smakowych produktów oraz zaletach oferty. Wykorzystaliśmy odwołanie do sentymentu odbiorców, do ich wspomnień z lat dzieciństwa i młodości. 

W przypadku jedzenia szczególnie ważny jest aspekt wizualny, dlatego zdecydowaliśmy się na wykorzystanie realnych zdjęć produktów w naturalnej aranżacji. Dzięki nim posty zyskują na autentyczności, a kod wizualny zdjęć dodatkowo pogłębia konotację marki z tradycją. 

Budżet reklamowy Facebook Ads w pierwszym miesiącu współpracy ustaliliśmy na 1000 zł. Zdecydowaliśmy się na promowanie postów, szczególnie tych informujących o ofertach weekendowych. W drugim miesiącu współpracy połowę budżetu postanowiliśmy przeznaczyć na kampanię na ruch oraz konwersje. 

Efekty

Podczas pierwszego 1,5 miesiąca pracy osiągnęliśmy następujące efekty:

  • pozyskanie 3782 osób na stronie (41,6% całego ruchu),
  • 364 nowe osoby lubiące fanpage bez kampanii na pozyskiwanie fanów,
  • 3,8 tys. wszystkich reakcji na opublikowane materiały, 
  • najlepszy post w tym okresie uzyskał 551 like’ów, 19 komentarzy, 87 udostępnień, 315 kliknięć w link do strony oraz 10,8 tys. zasięgu (post promowany, budżet 80 zł), 
  • post o największym zasięgu dotarł do 37,8 tys. odbiorców i dał 645 przejść na stronę (post promowany, budżet 200 zł), 
  • łączne wydatki na reklamę Facebook Ads: 1590 zł – 212 932 płatne wyświetlenia, 111 626 płatnego zasięgu.

Ac139488 A4bf 4136 90cf 890d34a0eef4

zasięg fanpage’a w pierwszym miesiącu współpracy 

Serniczek Post Popr

najlepszy post w pierwszym miesiącu współpracy 

Przyrost Obserwuj Cych Fp Sierpie Wrzesie

wzrost obserwatorów fanpage’a w ostatnim okresie – start współpracy: ostatni tydzień sierpnia 

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
Anna Mysłowska-Kiczek Social Media Manager Menager ds. Social Media. Od 2018 zajmuje się prowadzeniem działań z zakresu mediów społecznościowych w naszej agencji. Jako absolwentka filologii polskiej, posiada mityczne ,,lekkie pióro” i rozumie komunikacyjne niuanse treści internetowych. Swój wrodzony zmysł estetyczny wykorzystuje podczas fotografowania oraz we współpracy z grafikami. Influencer marketing zna od dwóch stron - koordynuje akcje influencerskie dla Klientów i sama prowadzi swój instagramowy profil. Od początku swojej zawodowej kariery prowadziła działania w zakresie social media dla ok. 40 marek z różnych branż, m.in. gastronomicznej, medycznej, deweloperskiej, edukacyjnej czy sportowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*

10 Elementów Skutecznego E Marketingu Emedia.pl

 

Rozwiń z nami swój biznes on-line