Wpływ pandemii na rozwój marketingu – podsumowanie trendów

Czy pandemia wpłynęła na rozwój światowego marketingu? Odpowiedzi szukaliśmy w corocznym międzynarodowym badaniu „Salesforce State of Marketing”. Co ciekawe, wyniki wskazują jedynie nasilenie trendów, które dało się już zaobserwować w latach ubiegłych – bez dynamicznych zmian. W jakim kierunku podąża więc rozwój naszej branży?

Oto krótkie podsumowanie raportu:

  • Customer experience, czyli wrażenia klienta z kontaktu z firmą jak i samym produktem, rośnie w siłę. Pozytywnych doświadczeń wymagają odbiorcy, więc zarządzanie customer experience jest sprawą coraz pilniejszą. Cel: angażowanie klientów w jakościowe interakcje za pomocą spersonalizowanej komunikacji.
  • Marketing i dane to nieodłączne zagadnienia. Skuteczność działań marketingowych uzależniona jest od zbierania rzetelnych informacji o użytkownikach.
  • Sztuczna inteligencja (AI) to już nie wizja przyszłości – to obecny stan rzeczy! Jej wykorzystanie w marketingu wzrosło z 29% firm w 2018 r. do 84% w roku 2020.
  • Transparentność to wartość (niemal) nadrzędna. Wszystkie powyższe punkty powinny zostać realizowane w pełnej przejrzystości procesów. Dlatego też wykorzystywanie danych typu cookies, czy danych wrażliwych jak i realizowanie działań marketingowych powinny być jasne dla użytkownika.


Ciekawi, jak przedstawiają się konkretne zagadnienia w liczbach? Sprawdźcie raport. A jeśli chcecie z lekkim przymrużeniem oka potraktować wydarzenia z czasu pandemii i kwarantanny, polecamy zagrać w naszą grę Covidpoly 2020.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
COO, Project Manager, Wiceprezes

Project manager, specjalista w dziedzinie UX/UI oraz e-commerce. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów oraz rozwoju aplikacji webowych i mobilnych zorientowanych na użytkownika. Absolwent Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*