Wpływ pandemii na rozwój marketingu – podsumowanie trendów
Czy pandemia wpłynęła na rozwój światowego marketingu? Odpowiedzi szukaliśmy w corocznym międzynarodowym badaniu „Salesforce State of Marketing”. Co ciekawe, wyniki wskazują jedynie nasilenie trendów, które dało się już zaobserwować w latach ubiegłych – bez dynamicznych zmian. W jakim kierunku podąża więc rozwój naszej branży?
Oto krótkie podsumowanie raportu:
- Customer experience, czyli wrażenia klienta z kontaktu z firmą jak i samym produktem, rośnie w siłę. Pozytywnych doświadczeń wymagają odbiorcy, więc zarządzanie customer experience jest sprawą coraz pilniejszą. Cel: angażowanie klientów w jakościowe interakcje za pomocą spersonalizowanej komunikacji.
- Marketing i dane to nieodłączne zagadnienia. Skuteczność działań marketingowych uzależniona jest od zbierania rzetelnych informacji o użytkownikach.
- Sztuczna inteligencja (AI) to już nie wizja przyszłości – to obecny stan rzeczy! Jej wykorzystanie w marketingu wzrosło z 29% firm w 2018 r. do 84% w roku 2020.
- Transparentność to wartość (niemal) nadrzędna. Wszystkie powyższe punkty powinny zostać realizowane w pełnej przejrzystości procesów. Dlatego też wykorzystywanie danych typu cookies, czy danych wrażliwych jak i realizowanie działań marketingowych powinny być jasne dla użytkownika.
Ciekawi, jak przedstawiają się konkretne zagadnienia w liczbach? Sprawdźcie raport. A jeśli chcecie z lekkim przymrużeniem oka potraktować wydarzenia z czasu pandemii i kwarantanny, polecamy zagrać w naszą grę Covidpoly 2020.