Status Google Partners – co to i po co?
Status Google Partners to oficjalne wyróżnienie agencji interaktywnych i specjalistów indywidualnych, firmy Google, związane z reklamami Google AdWords.
Status Autoryzowanej Agencji Google Partners świadczy o tym, że agencja posiada aktualne certyfikaty z zakresu Google Ads (AdWords) a skuteczność prowadzonych działań AdWords jest na poziomie akceptowalnym przez Zespół Google.
Jakie są rodzaje statusu Google Partners?
Z uwagi na fakt, iż system Google AdWords w ostatnich latach znacznie się rozbudował, Google postanowiło podzielić specjalistów wg. specjalizacji.
Obecnie dostępne są następujące specjalizacje: 
- reklama w sieci wyszukiwania
- reklama wideo
- reklama w sieci reklamowej
- reklama w zakupach Google
Jakie dokładnie kryteria musi spełnić agencja?
Status Google Partners otrzymuje agencja spełniająca następujące kryteria:
- minimum jedna osoba z agencji musi posiadać przynajmniej 2 certyfikaty Google. Certyfikaty ważne są najczęściej 12 miesięcy, co wymaga regularnego podchodzenia do egzaminów.
- wydatki na reklamę agencji muszą przekroczyć określony przez Google próg, nie mniejszy niż 10 tys. dolarów w ostatnich 90 dni prowadzenia kampanii.
- jakość prowadzonych kampanii musi być na wyznaczonym przez Google poziomie.
Jaka jest różnica pomiędzy statusem Google Partners a Google Partners Premium?
Zarówno posiadacze statusu Google Partner i Google Partner Premium muszą spełnić powyższe kryteria. Status Google Partner Premium otrzymują największe firmy zajmujące się reklamą w Internecie.
Status Google Partner Premium przyznawany jest firmom, które przekraczają progi wydatków i jakości w każdej z wymienionych powyżej specjalizacji.
Czy status Google Partners Premium jest lepszy od Google Partners?
Posiadanie statusu premium nie świadczy o lepszej jakości wykonywanych usług. Zwykle posiadają go firmy największe, prowadzące działania wysokobudżetowe i obsługujące dużą ilość firm. Niejednokrotnie może się okazać, iż firmy ze statusem Google Partners prowadzą działania o wyższej jakości. Zwykle dzieje się tak na skutek indywidualnego podejścia do klientów i elastycznej współpracy.
Największe firmy z uwagi na dużą liczbę klientów prowadzą często działania wg. ściśle ustalonych procedur i regulaminów.