6 ciekawostek z wyników wyszukiwania Google
Google wyszukuje produkty jak Ceneo
Widziałeś zakładkę w Google – „Zakupy” ? Z jej pomocą możesz przeglądać oferty różnych sklepów internetowych bez odwiedzania oficjalnych stron sklepów. W zakładce są także opinie i możliwości filtrowania.
Już nie tylko Ceneo – jak zmieniły się Google Zakupy po kilku latach?
Na przestrzeni ostatnich 5 lat, czyli od powstania tego wpisu Google dostosowuje się do naszych zachowań. Dlatego postanowiliśmy zaktualizować wpis by pokazać co ciekawego zmieniło się w Google. Na pewno jedną z tych zmian jest panel Google Zakupy. Po pierwsze korzystając z geolokalizacji naszego urządzenia, można wybrać dany produkt, który znajduje się najbliżej nas. Możemy zaznaczyć w lewym boxie „dostępne w pobliżu”.
Zmienił się też rynek i wzrosła konkurencyjność platform sprzedażowych takich jak Ceneo, Allegro czy obecnego od 2021 roku na polskim rynku Amazona. Wzrosła również konkurencyjność i wydatki na marketing dużych sklepów w naszym przypadku, sklepów RTV/AGD. Obecnie, Google daje nam możliwość od razu porównania cen wyświetlonego produktu w innych sklepach i platformach sprzedaży.
Jak uniknąć tłoku w ulubionej restauracji?
Jeśli wpiszesz w Google restaurację lub inną firmę, do której się wybierasz – w prawej kolumnie zobaczysz jej wizytówkę. Wizytówki popularnych miejsc, dla których Google zebrał już wystarczającą ilość danych wyświetlają poniższy diagram.
Diagram podpowie Ci w jakich godzinach możesz spodziewać się największego ruchu w danym miejscu. Dodatkowo dowiesz się ile średnio osoby spędzają w tym miejscu czasu. Google pobiera dane z naszych telefonów z systemem Android podczas wizyty w danej firmie.
Opcja działa też w przypadku wielu urzędów… 🙂
Co nowego w wizytówce Google?
Ciekawostką od Google, która została wprowadzona do wizytówek jest możliwość rezerwacji stolika w danej restauracji. Jest to na pewno ciekawe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą mieć pewność, że będzie dla nich miejsce w ulubionej restauracji. W dzisiejszych, pandemicznych czasach, musimy szukać rozwiązań by przyciągnąć Klientów do siebie, dlatego dobry marketing restauracji to jeden z filarów sukcesu. Warto więc korzystać z wszystkich ciekawych rozwiązań, które umożliwia nam Google.
Google uczy się od Ciebie
Jeśli odwiedzasz często np. ulubiony sklep internetowy z butami, nie zdziw się, że link do niego zobaczysz na wysokiej pozycji w Google podczas poszukiwania butów. Dodatkowo buty mogą być widoczne w reklamach na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, gdy wyszukujesz hasła związane z butami tylko pośrednio. Jeśli szukasz np. „restauracji w Warszawie” obecnie przebywając w centrum Warszawy – na pierwszych miejscach zobaczysz najbliższe Twojej lokalizacji restauracje.
Google wykorzystując Cookies, które akceptujesz. Z badań wynika, że przypominanie o miejscach wcześniej odwiedzanych często kończy się sprzedażą.
Wyszukaj obrazem
Gdy chcesz wyszukać obraz lub zdjęcie podobne do tego posiadanego, skorzystaj z wyszukiwania obrazem. W tym celu przejdź do zakładki „Grafika”, kliknij ikonę aparatu i wskaż obraz z dysku lub Internetu.
Wyniki wyszukiwania pokażą obrazy / zdjęcia zbliżone wyglądem do Twojego.
Twoje połączenia telefoniczne są monitorowane
Jeśli zdarza Ci się klikać w telefon lub „wyślij wiadomość sms” bezpośrednio z mobilnych wyników wyszukiwania Google, jesteś monitorowany. Każde połączenie telefoniczne i sms wywołane z reklam są zliczane na potrzeby statystyk kampanii reklamowych.
Firmy znają Twoją lokalizację, czas rozmowy, w co dokładnie klikasz oraz 3 pierwsze cyfry Twojego numeru telefonu. Dane te wykorzystywane są na potrzeby zwiększenia efektywności reklam.
Google wie najlepiej
Od niedawna Google postanowiło wyświetlać odpowiedzi na najpopularniejsze pytania bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Jaki to ma sens? Twórcy uznali, że Google wybierze trafniej prawdziwą odpowiedź na pytanie niż człowiek. Roboty Google dla powyższego zapytania przeanalizowały 26 milionów wyników wyszukiwania i wybrały definicję, która występuje w nich najczęściej lub odwołują do niej inne strony internetowe.
W efekcie nie musimy się zastanawiać czy informacja jest wiarygodna. Dodatkowo zaoszczędzamy czas. Negatywnym efektem jest faworyzowanie jednej ze stron internetowych, z której pochodzi definicja.
Wkrótce kolejne ciekawostki od Google…