6 ciekawostek z wyników wyszukiwania Google

Google wyszukuje produkty jak Ceneo

Widziałeś zakładkę w Google – „Zakupy” ? Z jej pomocą możesz przeglądać oferty różnych sklepów internetowych bez odwiedzania oficjalnych stron sklepów. W zakładce są także opinie i możliwości filtrowania.

 

Już nie tylko Ceneo – jak zmieniły się Google Zakupy po kilku latach?

Na przestrzeni ostatnich 5 lat, czyli od powstania tego wpisu Google dostosowuje się do naszych zachowań. Dlatego postanowiliśmy zaktualizować wpis by pokazać co ciekawego zmieniło się w Google. Na pewno jedną z tych zmian jest panel Google Zakupy. Po pierwsze korzystając z geolokalizacji naszego urządzenia, można wybrać dany produkt, który znajduje się najbliżej nas. Możemy zaznaczyć w lewym boxie „dostępne w pobliżu”. 

Google Zakupy 2021
 

Zmienił się też rynek i wzrosła konkurencyjność platform sprzedażowych takich jak Ceneo, Allegro czy obecnego od 2021 roku na polskim rynku Amazona. Wzrosła również konkurencyjność i wydatki na marketing dużych sklepów w naszym przypadku, sklepów RTV/AGD. Obecnie, Google daje nam możliwość od razu porównania cen wyświetlonego produktu w innych sklepach i platformach sprzedaży.

Jak uniknąć tłoku w ulubionej restauracji?

Jeśli wpiszesz w Google restaurację lub inną firmę, do której się wybierasz – w prawej kolumnie zobaczysz jej wizytówkę. Wizytówki popularnych miejsc, dla których Google zebrał już wystarczającą ilość danych wyświetlają poniższy diagram.

 

Diagram podpowie Ci w jakich godzinach możesz spodziewać się największego ruchu w danym miejscu. Dodatkowo dowiesz się ile średnio osoby spędzają w tym miejscu czasu. Google pobiera dane z naszych telefonów z systemem Android podczas wizyty w danej firmie.

Opcja działa też w przypadku wielu urzędów… 🙂

Co nowego w wizytówce Google?

Ciekawostką od Google, która została wprowadzona do wizytówek jest możliwość rezerwacji stolika w danej restauracji. Jest to na pewno ciekawe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą mieć pewność, że będzie dla nich miejsce w ulubionej restauracji. W dzisiejszych, pandemicznych czasach, musimy szukać rozwiązań by przyciągnąć Klientów do siebie, dlatego dobry marketing restauracji to jeden z filarów sukcesu. Warto więc korzystać z wszystkich ciekawych rozwiązań, które umożliwia nam Google.

Google uczy się od Ciebie

Jeśli odwiedzasz często np. ulubiony sklep internetowy z butami, nie zdziw się, że link do niego zobaczysz na wysokiej pozycji w Google podczas poszukiwania butów. Dodatkowo buty mogą być widoczne w reklamach na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, gdy wyszukujesz hasła związane z butami tylko pośrednio. Jeśli szukasz np. „restauracji w Warszawie” obecnie przebywając w centrum Warszawy – na pierwszych miejscach zobaczysz najbliższe Twojej lokalizacji restauracje.

Google wykorzystując Cookies, które akceptujesz. Z badań wynika, że przypominanie o miejscach wcześniej odwiedzanych często kończy się sprzedażą.

Wyszukaj obrazem

Gdy chcesz wyszukać obraz lub zdjęcie podobne do tego posiadanego, skorzystaj z wyszukiwania obrazem. W tym celu przejdź do zakładki „Grafika”, kliknij ikonę aparatu i wskaż obraz z dysku lub Internetu.

 

Wyniki wyszukiwania pokażą obrazy / zdjęcia zbliżone wyglądem do Twojego.

Twoje połączenia telefoniczne są monitorowane

Jeśli zdarza Ci się klikać w telefon lub „wyślij wiadomość sms” bezpośrednio z mobilnych wyników wyszukiwania Google, jesteś monitorowany. Każde połączenie telefoniczne i sms wywołane z reklam są zliczane na potrzeby statystyk kampanii reklamowych.

 

Firmy znają Twoją lokalizację, czas rozmowy, w co dokładnie klikasz oraz 3 pierwsze cyfry Twojego numeru telefonu. Dane te wykorzystywane są na potrzeby zwiększenia efektywności reklam.

Google wie najlepiej

Od niedawna Google postanowiło wyświetlać odpowiedzi na najpopularniejsze pytania bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

 

Jaki to ma sens? Twórcy uznali, że Google wybierze trafniej prawdziwą odpowiedź na pytanie niż człowiek. Roboty Google dla powyższego zapytania przeanalizowały 26 milionów wyników wyszukiwania i wybrały definicję, która występuje w nich najczęściej lub odwołują do niej inne strony internetowe.

W efekcie nie musimy się zastanawiać czy informacja jest wiarygodna. Dodatkowo zaoszczędzamy czas. Negatywnym efektem jest faworyzowanie jednej ze stron internetowych, z której pochodzi definicja.

Wkrótce kolejne ciekawostki od Google…

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*